Michele Mouton o kobietach w F1

Co sądzi o startach kobiet w Formule 1 słynna Michele Mouton - były kierowca rajdowy?

Michele Mouton

Michèle Mouton: legendarny, francuski kierowca rajdowy. Jedyna kobieta, która otarła się o wygraną w Rajdowych Mistrzostwach Świata – na przedostatnim odcinku dachowała. Została wicemistrzynią świata. Żadna kobieta przed nią, ani po niej nie osiągnęła tak wysokiej lokaty w MŚ. W 1975 roku wystartowała w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W Rajdowych Mistrzostwach Świata startowała około 50 razy. Od 2010 roku pełni funkcję przewodniczącej Komisji ds. udziału kobiet w sportach motorowych FIA.

O Michele Mouton przeczytasz m.in. tutaj.

Oto co sądzi Michèle Mouton o startach kobiet w F1.

– Czy kobiety mogą ścigać się w F1? Pewnie, że tak, ale pod pewnymi warunkami – muszą mieć odpowiednie umiejętności, możliwości i talent. Prawda jednak jest taka, że bardzo rzadko dziewczyny mają możliwość pojeździć sobie szybkimi samochodami, ani też mieć gdzie odpowiednio trenować. A to wszystko jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu. Mimo to, jestem przekonana, że dziewczyny mogą jeździć w F1. Bardziej frapuje mnie, czy kobieta będzie mogła wygrać takie wyścigi. I tego już taka pewna nie jestem. Kobiety i mężczyźni różnią się, to oczywiste. Jesteśmy inaczej zbudowane, ale to co wydaje mi się stanowić największą różnicę to emocje i wrażliwość.

Dla mnie rozpędzenie się do 300 km/h nie było problemem, ale na torze jest inaczej, choć to może moje subiektywne odczucie. Skupiam uwagę wszystkich obserwatorów. Myślę, że kobiety mają zdecydowanie mocniejszy instynkt samozachowawczy niż mężczyźni. U kobiet jest on lepiej rozwinięty. I to zaczyna działać, kiedy brakuje nam ledwie setnych sekundy. My pracujemy długo, żeby osiągnąć dobry wynik, a faceci po prostu wsiadają i jadą. Mam nadzieję, że moja analiza nie pokrywa się z rzeczywistością i że tylko ja myślę w ten sposób. Inną ważną sprawą jest to, że wyścigi na torze to zupełnie inna rzecz niż rajdy. To jest bezpośrednia konfrontacja z mężczyznami, którzy nie będą chcieli być pokonani przez kobietę, więc po prostu zawodniczkę wypchną z toru.

Wiele rozmawiałam na ten temat z Cathy Muller i dla niej również był to ogromnie frustrujący problem. W rajdach jest inaczej. To walka z samym sobą przede wszystkim oraz z czasem, a to chyba łatwiej osiągnąć. Ja nie miałam problemów, praktycznie zawsze byłam w stanie rozpędzić się tak, żeby za każdym razem być coraz bliżej podium.

Problem nie tkwi też w tym, że mężczyźni nie rozpoznają czy nie doceniają możliwości kobiet. To kwestia tego, że jeśli kobieta i mężczyzna idą łeb w łeb to jemu jest łatwiej w jakiś sposób wyeliminować zawodniczkę. Zawsze żartuję na taki temat, że przyjdzie dzień, w którym usłyszę, że jakiś facet powie, że docenia to, że przegrał na torze z kobietą. Odpowiem mu wtedy, że po prostu nie jest facetem.

Źródło: In Motion

Najnowsze

BMW zacznie wyświetlać reklamy w samochodach – film

A może najtańszą kawę w mieście, rabat na buty sportowe, albo promocję na bilety do kina? Takie zachęty mogą się już niebawem pojawiać przed oczami kierowcy BMW.

Reklama na świecie, w setkach odmian, jest już czymś na porządku dziennym. Spoty reklamowe bombardują nas w formie telewizyjnej, radiowej, plakatów na mieście, ulotek wręczanych na każdym kroku, etc.

Wydawałoby się, że w zaciszu auta możnaby od tych wszystkich promocji, okazji i super produktów uciec (pod warunkiem wyłączenia radia, bo jak wiadomo tam coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją: więcej reklam, mniej muzyki).

Koła motocyklowe a w nich obraz z TV czytaj o nich tutaj.

Ten pozorny „spokój” może jednak nie potrwać długo.

BMW przygotowuje projekt o nazwie: „Virtual marketplace of the future” (Wirtualny rynek przyszłości). Razem z producentem oprogramowania SAP AG chcą zjednoczyć siły, pomysły oraz technologię po to, by każdemu użytkownikowi (kierowcy) dogodzić. W jaki sposób? Otóż poprzez podsunięcie mu, jak na tacy, niezbędnych  informacji w zależności od… jego aktualnej lokalizacji i potrzeb.

Dr Jörg Preißinger – manager tego projektu mówi:
– W naszej wizji wirtualnego rynku przyszłości, pojazd zapewni klientom pakiet ofert, dostosowanych do przemierzanej przez nich w danym momencie trasy jak również ich preferencji.

Innymi słowy: już niedługo w samochodach BMW będą wyświetlać się reklamy dopasowane do użytkownka i trasy.

Aby osiągnąć ten cel firma SAP zaprojektowała model wirtualnego rynku (w tak modnej dziś wersji cloud-based), podczas gdy BMW opracowało prototyp oprogramowania do auta, które będzie niezbędne informacje i usługi z owego rynku pobierać. Wszystko „pod klienta” oczywiście.

Aplikacja zaimplementowana w testowym BMW 7 Series pozwoli kierującym na filtrowanie usług i ofert, a w tym samym czasie dane pojazdu w czasie rzeczywistym będą wykorzystywane do przewidywania potrzeb w trakcie konkretnej trasy. Brzmi nieco jak fragment powieści Orwella, nieprawdaż?

Jeden z praktycznych przykładów zastosowania tej futurystycznej wizji: pojazd zbliża się do miejsca przeznaczenia, wtedy wniosek o udzielenie informacji parkingowej jest wysyłany do specjalnego systemu (pewnego rodzaju zaplecza), który to następnie wysyła anonimowe zapytanie o informacje na temat dostępności miejsc na parkingu, opłat, etc. Wszystko w czasie rzeczywistym. W ramach odpowiedzi, platforma SAP wyświetla użytkownikowi konkretne zalecenia.

BMW przyznaje, że w przyszłości ich systemy nawigacyjne będą mogły „udzielić informacji” nawet o specjalnych ofertach na stacjach benzynowych (rodzaje kawy, promocje), najlepszych parkingach, sklepach sportowych, które mamy na trasie. Koncern twierdzi uparcie, że wszystko to będzie możliwe tylko, jeśli kierowca wyrazi takie życzenie.

Czy rozwiązanie to ułatwi nam życie, czy będzie tylko kolejną formą, gdzie świadczący usługi będą się mogli zareklamować? Czas pokaże.

Najnowsze

Kobiety z Maroka na skuterach – wystawa zdjęć

Marokanki na skuterach zostały uwiecznione na pięknych fotografiach Hassan' Hajjaj'a. Wystawę zdjęć można obejrzeć w galerii Taymour Grahne w Nowym Jorku do 7 marca.

Hassan Hajjaj to pochodzący z Maroka fotograf. Ostatnio stworzył wystawę prac poświęconych marokańskim skuterzystkom i motocyklistkom z Marakeszu.

Kobiety pozują do zdjęć siedząc na swoich maszynach, a fotografie są pełne żywych kolorów oddających klimat afrykańskiego kraju. Bohaterki zdjęć, choć tradycyjne zasłaniają głowy i twarze, ubrane są w suknie łamiące dość surowe muzułmańskie normy – jest kolorowo, pomysłowo i energetycznie.

Piękne kobiety, w tradycyjnych marokońskich butach i odzieży, z wesołymi okularami na nosie, prezentują się na skuterach doskonale.

Każdy obrazek dostał swoją indywidualną ramkę, co można interpretować różnorako. Artysta stworzył ramki m.in. ze zmultiplikowanych produktów spożywczych jak np. rosół w kostkach czy puszki z napojami gazowanymi. Zdjęcia podkreślą ważną rolę niewielkich jednośladów w życiu różnych społeczeństw, zwłaszcza takich, w których nie każdy możne pozwolić sobie na samochód – na skuter, już tak.

Wystawa nazywa się Kesh Angles i trwa do 7-go marca w Taymour Grahne Gallery w nowojorskim Manhattanie. Więcej zdjęć zobaczysz tu.

Najnowsze

To jakim autem jeździmy znaczy czy jesteśmy atrakcyjni?

Czy wolimy facetów w pick-up'ach, sedanach, czy hybrydach? A mężczyźni wolą panie w autach sportowych, czy może rodzinnych? No i jakie marki uważamy za podnoszące atrakcyjność kierowcy? Oto ciekawe wyniki badań.

Wg kobiet, najbardziej atrakcyjni są męzczyźni w pick-up’ach.

Kupując samochód bierzemy pod uwagę wiele czynników. Bardzo ważne jest to, czy samochód jest ekonomiczny w utrzymaniu, jaki ma poziom bezpieczeństwa oraz czy producent zapewnia wsparcie techniczne, którego możemy potrzebować nawet przy okazji takich błahostek jak skonfigurowanie samochodowego radia.

Ale jest taki czynnik, z którego przy wyborze i zakupie auta w ogóle sobie nie zdajemy sprawy. Chodzi o atrakcyjność dla potencjalnych partnerów. Portal Insure.com wpadł na pomysł, aby zapytać swoich użytkowników, czy to, jakim samochodem jeździ dana osoba ma wpływ na postrzeganie jej pod względem atrakcyjności.

W grudniu 2013 roku internetowemu badaniu poddało się 2000 kierowców powyżej osiemnastego roku życia. Respondenci zostali poproszeni o opisanie samochodu, który jest dla nich najbardziej atrakcyjny w kontekście ewentualnego partnera. Badanie koncentrowało się wyłącznie na osobach heteroseksualnych.

Kobiety są z Volvo a mężczyźni z Lincolnaczytaj o tym tu.

O czym marzą kobiety?

Pośród przebadanych kobiet 32% uznało za najbardziej atrakcyjnego mężczyznę w samochodzie typu pickup. Drugą lokatę zajęli kierowcy sportowych samochodów – 27% respondentek opowiedziało się za tą grupą. Kierowcy SUV-ów uplasowali się na trzeciej pozycji z poparciem 16% głosujących kobiet, a za nimi, już poza podium i z 11-procentowym poparciem, znaleźli się panowie, którzy siadają za kierownicą sedanów. Piątkę zamykają kierowcy hybryd i pojazdów elektrycznych – wybrało ich 4% pań. Najmniej atrakcyjni okazali się kierowcy na co dzień furgonetkami rozwożący pocztę. Zagadką jest, jak w ogóle takie pojazdy znalazły się w tym badaniu.

Jeśli zaś chodzi o marki samochodów i ich wpływ na powodzenie wśród kobiet, to Ford zdobył najwięcej głosów – 16% kobiet chciałoby faceta w Fordzie. Po nim są auta takich marek jak Chevrolet i Porsche. Kolor nadwozia również okazał się istotnie wpływać na kobiece wybory. W badaniu królowała czerń – 53% respondentek wskazało właśnie ten kolor jako najbardziej seksowny. Czarny podobno wyszczupla. Srebrny kolor, znalazł się na drugim miejscu ze srebrnym medalem i uwielbieniem 16% kobiet.

Jakim autem facet może zaimponować kobiecie? Dowiesz się tu.

Lady in red

W opinii mężczyzn atrakcyjne panie jeżdżą samochodami sportowymi – te pojazdy dostały aż 59% głosów. Na drugimi miejscu – sedany z 22% głosów. SUV-y na trzecim miejscu – 20% głosów. A na szarym końcu tej listy znalazły się minivany – dostały jedynie 4% wszystkich głosów.

Kobiety w sportowych samochodach są najbardziej atrakcyjne wg mężczyzn.

W głosowaniu na marki samochodowe faceci postawili na luksus. BMW wylądowało na pierwszej pozycji, zgarniając 16% głosów. N drugim miejscu Mercedes z poparciem 14% uczestników głosowania, a z brązowym medalem i 10-procentową grupą fanów – Porsche. 40% głosujących facetów uznało kolor czerwony za najbardziej atrakcyjny i najbardziej odpowiedni dla samochodu prowadzonego przez kobietę. Czarny otrzymał 23% głosów a srebrny 14%.

Słowo od specjalistów

Insure.com o komentarz do wyników badania poprosiło specjalistów. Joe Wiesenfelder z portalu Cars.com podkreślił, że całkowicie rozumie, dlaczego czarne samochody są dla kobiet tak atrakcyjne:
– Kobieta widzi takiego czarnego pickupa i myśli, że facet, który nim jeździ to ktoś, kto pomoże jej wszystko ogarnąć, czasem podaruje jej coś od Crate&Barrel (sklep z wyposażeniem domu – przyp A.D.) i będzie umiał naprawić wszystko w mieszkaniu.

Jessica Caldwell z Edmund.com natomiast ostrzega tych mężczyzn, którzy nie podążają za typowo męskimi stereotypami:
– Dwa razy zastanowiłabym się, czy umówić się na randkę z facetem, który jeździ Volkswagenem Beetle albo czymś w podobnym stylu. Jak powiedzieć znajomym: Hej, mój chłopak jeździ Garbusem! Poniżające…

Do czego potrzebne są nam informacje płynące z badania? No cóż… Można uwzględnić je wybierając kolejny samochód, albo dowiedzieć się czegoś o potencjalnym partnerze. A czy traktować je stuprocentowo poważnie? To zależy od Was.

Najnowsze

Nowa kolekcja ubiorów i akcesoriów motocyklowych BMW

Czego możemy się spodziewać w kolekcji ubrań i akcesoriów BMW Motorrad? W kampanii promocyjnej nowej oferty BMW lifestyle w rolę modelki wcieliła się śliczna niemiecka aktorka i prezenterka telewizyjna Alena Gerber.

Alena Gerber prezentuje kask BMW Legend
fot. BMW

Użytkownicy jak i fani BMW Motorrad będą zadowoleni z najnowszej oferty niemieckiego producenta. Poza motocyklami i maxi-skuterami, w 2014 roku do rąk kierowców bawarskich jednośladów trafia również całkiem spora kolekcja ubrań motocyklowych i akcesoriów.

W kampanii promocyjnej w rolę modelki wcieliła się śliczna niemiecka aktorka i prezenterka telewizyjna Alena Gerber. W kolekcji, oprócz ubrań, znajdziemy także kask Legend w nowej odsłonie, goggle, kurtki czy firmowe t-shirty.

Przeczytaj nasze testy skuterów:
test skutera Kawasaki J300
test skutera Honda PCX 125
test skutera Honda SH300i

Kask BMW
Jest całkiem możliwe, że rok 2014 będzie rokiem otwartych kasków. Hełm Airflow 2 odniósł sukces wśród użytkowników maxi-skuterów i tych kierowców, którzy na co dzień mieszkają w krajach o łagodnym klimacie. Kask Legend może powtórzyć ten sukces. Został stworzony dla osób, które lekki powiew wiatru na twarzy podczas jazdy.

Kask Legend jest swojego rodzaju hołdem składanym innemu kultowemu modelowi – kaskowi Jet. Model Legend został utrzymany w stylu retro, i mimo braku części szczękowej spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Na głowie ma się trzymać bardzo stabilnie, a jego zdecydowanym plusem ma być niska waga.

Kask wykonano z wysokiej jakości skóry, a jego zewnętrzna część to wzmocnione włóknem szklanym odporne na obicia tworzywo. Kask jest niezwykle praktyczny – poduszeczki osłaniające policzki i resztę wyściółki można wyjąć do prania. Tapicerka to przede wszystkim wykończnia z tkaniny Mesh, a także wyściółka z mieszanki skóry, wysokiej jakości materiałów tekstylnych – wewnątrz znajdziemy też elegancko wyszyte logo BMW. Kask jest wyposażony w daszek, ale w razie potrzeby można go bardzo łatwo odczepić.
 

Alena Gerber w kurtce PCM Ride Jacket
fot. BMW

Do wyboru jest kilka kolorów kasków a także model, który dodatkowo można połączyć z klasycznymi goglami w stylu retro (możliwość kupienia goggli z lustrzanymi szkłami). Kask Legend jest dostępny w rozmiarach od 54 do 61. Występuje w następujących kolorach: metaliczna czerń, biały albo z grafiką nineT.

Odzież BMW Motorrad
Poza zupełnie nowymi produktami bieżąca kolekcja BMW oferuje również ulepszone i unowocześnione artykuły jak np.: odzież motocyklowa, pośród której szczególnie wyróżnia się kurtka PCM Ride Jacket z odpinanymi rękawami – można ją nosić jako kamizelkę. Dzięki technologii Phase Change kurtka ma aktywie wyrównywać różnice temperatur i tym samym podwyższać komfort jazdy.

Kurtka PCM Ride Jacket ma chronić kierowcę przed wychłodzeniem się lub przegrzaniem, nawet, kiedy temperatury można uznać za ekstremalne. Poza zastosowaniem motocyklowym kurtka dobrze sprawdzi się w innych sportach – na nartach, podczas biegania czy wspinania w górach. Projektanci nadali kurtce nowoczesny fason, komfort cieplny wzmacnia warstwa softshell'owa na bokach i rękawach a także wysoka stójka. Dwie kieszenie, wykończone miłym w dotyku materiałem, zamykane są na suwak i pomieszczą niezbędne osobiste drobiazgi.

Kolekcja "Logo" jest skierowana do tych, którzy na co dzień chcieliby pokazywać światu swoją motocyklową pasję. W tej linii BMW proponuje koszulki, kurtki i torby. Alena Gerber lubi tę kolekcję i mówi o niej tak:

– Najnowsza kolekcja BMW Motorrad jest bardzo elegancka i nowoczesna, idealna do noszenia na co dzień. Poza tym doskonale oddaje to, czym jest świat BMW, symbolizuje markę i jej pojazdy.

Alena Gerber prezenuje nową kolekcję ubiorów i akcesoriów BMW Motorrad
fot. BMW

Najnowsze