
Koronawirus nie powstrzymał rozwoju sieci ładowarek w Polsce
Trwająca epidemia mocno odcisnęła się na wielu gałęziach gospodarki i opóźniła sporo inwestycji. Pomimo tego cały czas przybywa ładowarek do aut elektrycznych w naszym kraju.
Według danych Urzędu Dozoru Technicznego na koniec kwietnia 2020 roku, w Polsce działały już 1682 punkty ładowania samochodów elektrycznych. To zaskakująco dobry wynik, ponieważ oznacza, że pomimo zamrażania gospodarki, udało się w ciągu miesiąca uruchomić 119 ładowarek.
Testujemy elektrycznego Volkswagena e-up!
Najwięcej takich nowych punktów zgłosiła holenderska sieć Last Mile Solutions – aż 42. Na drugim miejscu znalazła się firma Rawicom z 21 ładowarkami, a trzecie miejsce przypadło Polskim Kolejom Państwowym (17). Warto zwrócić uwagę, że do tej pory PKP miało tylko jedną.
Nowy standard ładowania elektryków pozwoli na korzystanie z mocy ponad 500 kW!
Liderem polskiego rynku pod względem liczby ładowarek do elektryków, z wynikiem 347, pozostaje GreenWay Polska, pomimo tego, że w kwietniu nie uruchomili żadnego nowego punktu. Drugie miejsce należy do Last Mile Solutions (224 ładowarki), które swoimi szeroko zakrojonymi inwestycjami przebiło EV Plus Polska. Firma ta uruchomiła w kwietniu 14 nowych punktów i z całkowitym wynikiem 197 ładowarek, musi zadowolić się trzecim miejscem.
Najnowsze
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Los Angeles. Miasto snów, przepychu i gwiazd. To właśnie tutaj, w sercu Kalifornii, na Pebble Beach Automotive Week 2025, Mercedes-Benz zaprezentował światu coś, co ma być przyszłością motoryzacji. -
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
-
Renault Symbioz i Espace – zasięg 1100 km dzięki sprytnej hybrydzie jest możliwy. Dane, opinia, cena
-
Kambodża na motocyklach: dżungla, świątynie i prawdziwe wyzwania
Zostaw komentarz: