
W Warszawie rusza wielka przebudowa przejść dla pieszych. Inwestycja dotyczy 17 dzielnic
Najwięcej tragicznych wypadków z udziałem pieszych ma miejsce jesienią i z początkiem zimy, gdy szybko zapadający zmrok i warunki atmosferyczne mocno ograniczają widoczność. Co ósme przejście w Warszawie, między innymi z powodu niewłaściwego oświetlenia, uznano za niebezpieczne dla pieszych. Władze stolicy postanowiły działać...
Władze Warszawy wyciągnęły wnioski z trwającego blisko pięć lat audytu przejść dla pieszych. W ciągu najbliższych kilku miesięcy stolica wyda ponad 6 milionów złotych na doświetlenie 299 przejść. W przyszłym roku zostanie zmodernizowanych kolejne 250 obiektów.
Od 2016 do 2022 roku trwał w Warszawie audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej wzdłuż głównych stołecznych ulic. Bezpieczeństwo na przejściach badano pod kątem ok. 30 kryteriów.
Przebadano ponad cztery tysiące przejść dla pieszych we wszystkich 18 dzielnicach stolicy. Wyniki audytu nie napawały optymizmem. Co ósme z kontrolowanych przejść uznano za niebezpieczne dla pieszych.
Przebudowa przejść dla pieszych w Warszawie w 2022 roku
Warszawa doświetli 299 przejść dla pieszych na terenie 17 dzielnic. Jak poinformował warszawski Zarząd Dróg Miejskich, w „jednej lokalizacji (np. na skrzyżowaniu) może znajdować się więcej niż jedno przejście”, dlatego doświetlenie 299 przejść oznacza prace w 193 lokalizacjach.
Doświetlenie polega na zamontowaniu dodatkowych źródeł światła w rejonie przejścia dla pieszych. Ich zadaniem jest oświetlanie zebry i jej otoczenia, w tym dojścia do niej. Lampy zostaną precyzyjnie nakierowywane na pasy, aby zapewniały jak najlepszą widoczność pieszych i jednocześnie nie oślepiały kierowców.
Najwięcej przejść dla pieszych, bo aż 50, zostanie doświetlonych w dzielnicy Ursus. Najskromniej prezentują się Rembertów i Włochy, gdzie doświetlone zostanie tylko po jednym przejściu.
Liczba przejść dla pieszych, które zostaną doświetlone w poszczególnych dzielnicach Warszawy
- Bemowo – 10 przejść
- Białołęka – 9 przejść
- Bielany – 21 przejść
- Mokotów – 17 przejść
- Praga-Południe – 24 przejścia
- Praga-Północ – 6 przejść
- Rembertów – 1 przejście,
- Śródmieście – 18 przejść
- Targówek – 19 przejść
- Ursus – 51 przejść
- Ursynów – 17 przejść
- Wawer – 24 przejścia
- Wesoła – 16 przejść
- Wilanów – 23 przejścia
- Włochy – 1 przejście
- Wola – 12 przejść
- Żoliborz – 30 przejść
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: