
Stellantis zawiesza produkcję w Rosji. Koncern wcale tego nie chciał, ale nie miał wyboru
Stellantis jest jednym z niewielu koncernów, które po wybuchu wojny w Ukrainie nie podjęły decyzji o zatrzymaniu produkcji na terenie Rosji. Teraz koncern jest zmuszony zawiesić produkcję samochodów dostawczych w fabryce w rosyjskiej Kałudze. Powód?
Po wybuchu wojny w Ukrainie, wiele koncernów zadeklarowało, że zamierza wycofać się z Rosji. Koncern Stellantis tego nie zrobił. Jego prezes Carlos Tavares powiedział, że zakończenie produkcji „nie uczyni świata lepszym” oraz, że koncern „stosuje się do litery prawa i respektuje sankcje, ale potrzebuje pokoju”.
Ze względu na sankcje, w marcu Stellantis był zmuszony zatrzymać import i eksport pojazdów z i do Rosji, ale dalej produkował tam samochody.
Stellantis ma fabrykę w Kałudze, którą chciał przekształcić w „centrum eksportowe dostarczające silniki i samochody do Europy, Ameryki Łacińskiej i Afryki Północnej”. Z jej linii produkcyjnych zjeżdżały Citroёn Jumpy, Peugeot Expert i Opel Vivaro.
Stellantis zawiesza produkcję w Rosji. Powód?
Z początkiem kwietnia Stellantis całkowicie zawiesza produkcję w Rosji. Powód? Zakład w Kałudze wykorzystał już wszystkie zapasy magazynowych komponentów, a nowe nie są dostarczane.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: