
Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodu. Co się zmieni w przyszłym roku?
Uwaga! Od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy, na mocy których każdy nowy samochód w Unii Europejskiej będzie musiał mieć nowe obowiązkowe wyposażenie. Zmiany, wprowadzone w trosce o bezpieczeństwo kierowców, będą duże.
Od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy, na mocy których każdy nowy samochód w Unii Europejskiej będzie musiał mieć nowe obowiązkowe wyposażenie. Zmiany są wprowadzane w trosce o bezpieczeństwo kierowców. Co się zmieni, jeśli chodzi o obowiązkowe wyposażenie samochodów?
Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów w UE. Co się zmieni?
Od maja przyszłego roku każdy nowy samochód, który wejdzie do sprzedaży będzie musiał mieć nowe obowiązkowe wyposażenie.
Samochody będą musiały posiadać między innymi funkcje inteligentnego dostosowania prędkości oraz systemy monitorujące senność oraz uwagę kierowcy. Jeśli system uzna, że kierowca nie skupia w pełni swojej uwagi na drodze, to pojazd zaproponuje przerwę w jeździe. Ponadto pojawi się też awaryjny sygnał stopu oraz system wykrywania obiektów przy cofaniu w postaci czujników parkowania z tyłu lub kamery cofania – w zależności od modelu samochodu.
Nowe samochody od przyszłego roku będą posiadały także zaawansowany system hamowania, rejestrator danych na temat wypadków, który umożliwi funkcjonariuszom poznanie przyczyn wypadku oraz system utrzymywania samochodu na danym pasie ruchu. Nowe auta będą też musiały posiadać ułatwienia w zakresie montażu alkomatów blokujących zapłon.
Od 2024 roku tym przepisem będą objęte wszystkie nowe samochody sprzedawane na terenie Unii Europejskiej.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: