Bentley osiąga jednocześnie dwa kamienie milowe oddalone od siebie o prawie sto lat
Ukończono pierwszą kontynuację Blowera z 1929 roku i pierwszy ultranowoczesny, futurystyczny roadster Bacalar.
Dział Mulliner firmy Bentley zbudował dwa samochody dla klientów, które chyba nie mogą się od siebie bardziej różnić. Ukończono pierwszy Bacalar, futurystyczny roadster, spokrewniony z Continental GT, a także pierwszy samochód kontynuacyjny Blower.
Każdy z samochodów powstanie w liczbie 12 egzemplarzy. Bacalar i Blower są projektami specjalnymi, skonfigurowanymi przez klientów, budowanymi w dużej mierze ręcznie, więc ukończenie pierwszych egzemplarzy jest naprawdę dużym osiągnięciem.
Bentley Blower
Blower został pomalowany na kolor Birkin Green jako hołd dla jednego z pierwszych, oryginalnych Blowerów, którym ścigał się Sir Tim Birkin.
Mechanicznie, pierwsza kontynuacja Blower jest identyczna jak samochód z 1929 roku, co oznacza, że jest napędzana czterocylindrowym silnikiem o pojemności 4,4 litra. Wszystkie części wewnątrz czterocylindrowego silnika są odtworzeniem tych z oryginalnego, włącznie z aluminiowymi tłokami. Rozwija on 240 KM, co w 1929 roku było po prostu czymś niesamowitym. Jednak Bentley wprowadził kilka drobnych zmian w imię bezpieczeństwa i wygody. Zamontowano między innymi elektryczne pompy paliwa i dodano nowe dynamo, które opisano jako „przerobioną alternatywę dla oryginalnego dynama”.
Bentley Bacalar
W XXI wieku pierwszy Bacalar został wykończony w kolorze Atom Silver z zielonymi akcentami w kolorze Moss Green. Jeździ na 22-calowych kołach. W kabinie dominuje skórzana tapicerka Beluga, a właściciel zlecił dodanie zielonych i czarnych akcentów, by stworzyć wizualne połączenie między karoserią a wnętrzem.
Moc Bacalara pochodzi z podwójnie turbodoładowanego, 6-litrowego silnika W12, który zapewnia 650 KM i 904 Nm momentu obrotowego. Obraca czterema kołami za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów połączonej z łopatkami zmiany biegów.
Oba modele są w drodze do swoich nowych domów, tak więc miejcie oczy szeroko otwarte, być może spotkacie je wkrótce na ulicy. Tymczasem pracownicy w warsztacie Mulliner firmy Bentley rozpoczęli już budowę kolejnych trzech egzemplarzy z każdej serii.
Najnowsze
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Obowiązek corocznego stawiania się na okresowym przeglądzie w Stacji Kontroli Pojazdów, dotyczy niemal wszystkich posiadaczy samochodów. Wystarczy kilka lat, żeby miejsca na pieczątki skończyły się i pojawił się dylemat. Czy trzeba wtedy wymienić dowód rejestracyjny? -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
-
Zamarznięta szyba od środka? Tak odmrozisz ją najszybciej