Paula Lazarek

Projekty Bentley Mulliner budzą zainteresowanie wśród polskich klientów

Dyrektor polskiego salonu Bentleya w Warszawie zdradza, ile dedykowanych zamówień od Mullinera trafiło do polskich klientów w ostatnich latach.

Zespół Mulliner powstał w 2014 roku w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów Bentleya na pojazdy „szyte na miarę”. Producent zdradza, że tysięczny projekt na zamówienie, który wyjedzie z fabryki Crewe jest przeznaczony dla klienta z Europy, któremu szczególnie zależało na personalizacji dwóch elementów wnętrza nowo zakupionej Bentaygi. Pierwszym z nich miało być użycie drewna jesionowego – okleiny „Olive Ash” nawiązującej do kultowego modelu Mulsanne. Drugim życzeniem okazało się wprowadzenie kontrastowego podwójnego ściegu w obszyciu siedzeń i paneli drzwiowych.

Flagowe realizacje Mullinera

Chcąc uczcić 1000. projekt na specjalne zamówienie, zespół Mulliner Design podzielił się szczegółami swoich flagowych realizacji z ostatnich siedmiu lat. Zamówienia klientów obejmowały unikalne forniry z intarsjami wykonanymi na specjalne zamówienie, indywidualne obszycia, hafty i pikowania, a także spersonalizowane oświetlenie powitalne. Część projektów znalazła swoje odzwierciedlenie jako limitowane jednocyfrowe edycje. Tak było w przypadku serii siedmiu egzemplarzy Bentleya inspirowanej działalnością słynnego zespołu pokazów lotniczych Breitling Jets. Z kolei edycje regionalne, przeznaczane dla indywidualnych sprzedawców detalicznych lub klientów inspirowane są sukcesami marki Bentley – na przykład samochody z edycji Continental GT Pikes Peak zostały stworzone w 2019 r., aby uczcić rekord samochodów produkcyjnych firmy Bentley podczas wyścigu Pikes Peak International Hillclimb.

Ograniczeniem tylko wyobraźnia

Oferta Mulliner Design jest podstawową częścią strategii portfolio firmy Bentley Mulliner. Zespół składa się ze specjalistów, designerów i artystów cyfrowych, którzy na co dzień tworzą fotorealistyczne rendery projektów oraz pracują nad zwiększeniem zakresu odpowiedzi na wymagania klientów. 

Od 2014 roku nasz zespół Mulliner Design obsługuje średnio trzy zamówienia tygodniowo, co pokazuje, jak popularne stają się samochody marki Bentley na specjalne zamówienie – mówi Paul Williams, dyrektor Mulliner i Motorsport. – Zakres tego, co można osiągnąć w przypadku standardowej produkcji Bentleya, został teraz urzeczywistniony przez zespół dzięki wykorzystaniu dedykowanego wizualizatora Mulliner, który pozwala naszym klientom wybrać kolory i specyfikacje wykończenia ich samochodów z fotorealistyczną wizualizacją.

Charakter pracy Mullinera zapewnia również dodatkową swobodę zespołowi projektowemu, który ściśle współpracuje z resztą firmy Bentley Design w celu opracowywania nowych pomysłów i koncepcji. Te nie byłyby możliwe w przypadku seryjnie produkowanych Bentleyów. Kluczowym przykładem tej pracy jest gama fornirów kamiennych Mulliner, które można pozyskiwać tylko w niewielkich ilościach ze względu na wyjątkowo skomplikowane i trudne procesy produkcyjne związane z kształtowaniem i wykańczaniem płyt kamienia o grubości mniejszej niż milimetr.

Samochody i dużo więcej

Projekty zespołu Mulliner wykraczają poza samą konstrukcję samochodów. Obejmują m.in. opracowanie modeli samochodów w skali, tworzenie rzeźb o tematyce projektowej, a także tworzenie funkcjonalnych przedmiotów użytkowych jak stylowy kosz piknikowy wraz z lodówką dedykowany dla klientów modelu Bentayga. Ponadto klienci serii Blower Continuation i Bentley Mulliner Bacalar otrzymują spersonalizowane „speedformy” swoich samochodów przed odbiorem zamówień.

Projekty Bentley Mulliner budzą zainteresowanie także wśród polskich klientów.

– Mówi się, że dzisiejszego klienta Mullinera ogranicza jedynie wyobraźnia. Polscy klienci marki Bentley także decydują się na spersonalizowane projekty swoich samochodów. Otrzymujemy po kilka takich zamówień rocznie. Widzimy, że nasi klienci szukają coraz bardziej dostosowanych pod swoje potrzeby rozwiązań, zatem z dużym prawdopodobieństwem możemy się spodziewać wzrostu zamówień specjalnych na rynku w Polsce – mówi Piotr Jędrach, dyrektor oficjalnych salonów Bentleya w Katowicach i Warszawie.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze