Zwalisty pick-up o mocy 702 KM jest dla ciebie zbyt „lamerski”? A co powiesz na ponad 1000 KM?
Ram zajął pierwsze miejsce na podium mocy, kiedy w 2020 roku wypuścił napędzany silnikiem Hellcat model 1500 TRX. Z 702 KM mocy spokojnie uplasował się przed Fordem F-150 Raptor, który ma „zaledwie” 450 KM.
Amerykański tuner Hennessey zobaczył w 1500 TRX wiele miejsca na modyfikacje i właśnie dodał 300 koni do kawalerii TRX.
Hennessey jest mistrzem w dziedzinie V8-ologii, więc było tylko kwestią czasu, kiedy wprowadzi więcej mocy do TRX. Tuner zapowiedział właśnie dwa modele, które nazywać się będą Mammoth 900 i Mammoth 1000. Każdy numer mniej więcej odpowiada nowemu modelowi V8.
Silnik 900 o pojemności 6,2 litra wytwarza 912 KMi 1118 Nm momentu obrotowego, co oznacza wzrost odpowiednio o 210 KM i 302 Nm w porównaniu ze standardowym TRX.
Przeczytaj też: RAM 1500 TRX – najszybszy i najwszechstronniejszy pick-up świata? Znamy jego cenę!
Zwiększenie mocy do 1000 odblokowuje 1012 KM i 1314 Nm momentu obrotowego, co umożliwia 6300-kilogramowemu pick-upowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy.
Zbudowanie pick-upa z przyspieszeniem podobnym do supersamochodu wymagało zainstalowania większej, 2,65-litrowej turbosprężarki, dodania wtryskiwaczy paliwa o wysokim przepływie i ponownej kalibracji ECU. Potrzebne były również modyfikacje układu dolotowego i wydechowego. Co zaskakujące, nie brzmi to tak, jakby Hennessey dokonał znaczących wewnętrznych zmian w silniku lub przekładni, co sugeruje, że standardowe komponenty mogą obsługiwać ogromną ilość mocy.
{{ image(33627) }}
200 sztuk Mammoth 1000 będzie dostępnych w roku modelowym 2021, a ceny zaczynają się od 135 350 dolarów.
Jeśli Mammoth nie jest dla was wystarczająco dziki, to przypominamy, że Hennessey planuje również zaoferować sześciokołową wersję TRX napędzaną potężnym silnikiem Mopar Hellephant. Samochód będzie miał 1200 KM i będzie kosztował 500 000 dolarów, ale produkcja będzie ograniczona tylko do trzech egzemplarzy.
Przeczytaj też: Hennessey przebuduje Ram 1500 TRX na sześciokołowca
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: