Zuza Krajewska i Oskar Zięta na nowo pokażą siłę emocji nowych modeli Alfa Romeo Giulia i Stelvio

Jak w zupełnie nowy sposób opowiedzieć o samochodach, które zrodziły się z czystej pasji? Jak opowiedzieć o emocjach, które wzbudzają? Przedstawiciele marki Alfa Romeo postanowili stworzyć pierwszą lokalną kampanię wizerunkową, do której zaprosili dwoje wyjątkowych polskich artystów: Zuzę Krajewską i Oskara Ziętę.

Zuza Krajewska to jedna z czołowych polskich fotografek, autorka wielu interesujących projektów artystycznych i modowych. Specjalizuje się w fotografii portretowej i znana jest z portretowania swoich modeli w bardzo wyrazisty i nierzadko zaskakujący sposób. To artystka od lat podążająca własną drogą, która stworzyła w fotografii charakterystyczny, rozpoznawalny styl. Obok jej zdjęć trudno przejść obojętnie. A przez to, że mocno zapadają w pamięć, wiele znanych osób marzy o tym, by móc stanąć przed jej obiektywem.

Drugi z bohaterów kampanii Alfy Romeo, Oskar Zięta, to jeden z najbardziej znanych i cenionych polskich projektantów, który opracował przełomową metodę obróbki metalu FiDU. Posłużyła mu ona do stworzenia „mebli przyszłości” – niezwykle wytrzymałych przedmiotów z blachy wypełnionej powietrzem. Choć przyniosły mu rozgłos, Zięta nie ukrywa, że jego celem jest wykorzystanie FiDU na dużo większą skalę. To twórca bez reszty oddany pasji poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, nieustannie podwyższający sobie poprzeczkę.

Bohaterką pierwszego filmu jest Zuza Krajewska. Obserwując ją przy pracy i słuchając jej opowieści o tym, jak wielką rolę odgrywają u niej prawdziwe emocje, ludzie, z którymi pracuje, poszukiwanie w nich siły i wyrazistości, zaczynamy rozumieć, że są to jednocześnie cechy Alfy Romeo Giulii, która w filmie towarzyszy jej na drugim planie. Dla twórców Giulii oraz dla Krajewskiej piękno to stanowczo za mało, najważniejszy jest charakter.

„(Kiedy) Patrzę na ludzi zawsze szukam czegoś, co jest mocne, co ma jakiś power. Obraz, który mnie nie porusza, mnie nie interesuje”.

To samo podejście doprowadziło do powstania Alfy Romeo Giulii, z logo Veloce, czyli „szybkiej”, w której mocne sportowe zacięcie łączy się z niepowtarzalnym wdziękiem. Od jej wyrazistej sylwetki poruszającej się w miejskiej przestrzeni trudno oderwać oczy, jednocześnie wyobrażając sobie, czym musi być znalezienie się za jej kierownicą.

Nie musiałam udawać, byłam sobą. Fotografka. Kobiety, które są tak często tematem moich zdjęć, ich siła, piękno, temperament, plus opowieść o mocnej maszynie o imieniu Giulia. Myślę, że to zagrało razem. Bez naciągania i reklamowej sztuczności.

W drugim filmie spotykamy Oskara Ziętę, któremu w oddali towarzyszy dynamiczna Alfa Romeo Stelvio. Jego również widzimy przy pracy, projektant pochłonięty tworzeniem opowiada o uzależniającej sile bycia prekursorem innowacyjnych rozwiązań:

„Jeżeli zrobisz coś oryginalnego, to nigdy nie będziesz podrabiał. To jest jak narkotyk, coś w organizmie się uwalnia i motywuje dodatkowo do tego, żeby to dalej robić”.

Nie bez powodu w tle partneruje mu właśnie Stelvio, który przez Alfę Romeo został oznaczony symbolem Quadrifoglio – czterolistnej koniczynki – którym od 1923 roku marka wyróżnia swoje najbardziej fascynujące i przełomowe modele, będące znakiem rozpoznawczym bezkompromisowych osiągów i włoskiej pasji do wyścigów samochodowych. Pierwszy SUV Alfy Romeo, niezwykle dynamiczny, łączący w sobie jednocześnie moc i lekkość, jest pod tym względem idealnym urzeczywistnieniem filozofii projektowej Alfy Romeo „La Meccanica delle Emozioni”.

Jako dla miłośnika motoryzacji, marka Alfa Romeo jest dla mnie bardzo ważnym symbolem. Jej legenda, ponadczasowy design i kultowe modele miały ogromny wpływ na historię motoryzacji. Sam osobiście poluję na Alfę Romeo GTV 2000 z 1975 roku, czyli najlepszego rocznika! – mówi Oskar Zięta. 

Najnowsze

Baltic Ducati Weekend. Święto wszystkich Ducatisti już w sierpniu!

Baltic Ducati Weekend - zbliża się wielkimi krokami! Impreza odbędzie się w dniach 30 sierpnia – 1 września w Pszczółkach na Pomorzu. Zapraszamy na weekend pełen emocji!

Baltic Ducati Weekend to wyjątkowa impreza motocyklowa organizowana przez biuro importera Ducati Polska oraz Ducati Klub Polska. Kulminacyjnym punktem spotkania będzie sobota 31 sierpnia z aktywnościami na Autodrom Pomorze.

Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji m.in. rejs statkiem, całodzienne szkolenie doskonalenie techniki jazdy prowadzone przez doświadczonych instruktorów z JC Group, symulator wheelie, hamownię, jazdy testowe na najnowszych modelach Ducati i wiele innych! 

Baza noclegowa to hotele Bartnik i Gregor, gdzie na hasło „DUCATI”, uczestnicy otrzymają specjalną zniżkę. Co więcej, zaproszeni są nie tylko właściciele Ducati, ale również posiadacze innych marek motocykli. Szczegółowe informacje dotyczące programu imprezy i sposobu rejestracji znajdują się pod poniższym linkiem: http://ducatipolska.pl/dolacz-do-nas-na-baltic-ducati-weekend
 
Zapisy na imprezę trwają do 15 sierpnia br. 

Najnowsze

Sprawdzali stan autobusu, na dymomierzu zabrakło skali!

Podczas akcji Smog na podkarpackich drogach inspektorzy ITD i policjanci sprawdzali autobusy lokalnych linii. Nie wszystkie spełniały normy. W jednym przypadku w dymomierzu zabrakło skali.

Kolejne działania w ramach akcji Smog tym razem przeprowadzono w Brzozowie. Rzeszowska ITD i policja przy użyciu dymomierza sprawdziły czy kontrolowane pojazdy nie emitują do atmosfery zbyt dużej ilości spalin. Funkcjonariusze przyjrzeli się autobusom kursującym na lokalnych liniach.

Sprawdzono dziewięć pojazdów – nie wszystkie przeszły testy z dymomierzem pomyślnie. Trzy autobusy zanieczyszczały środowisko, a w jednym z pojazdów poziom nadmiernej emisji był tak duży, że w dymomierzu zabrakło skali.

Kontrolujący zatrzymali dowody rejestracyjne tych autobusów, które emitowały do atmosfery zbyt duże ilości spalin.

Najnowsze

To jeszcze wyprzedzanie bezmyślne, czy już samobójcze?

Zastanawialiście się czasem, co składania niektórych kierowców do potencjalnie samobójczych manewrów wyprzedzania? Jeśli nie, to teraz macie ku temu dobrą okazję.

Na nagraniu z kamery zamontowanej w ciężarówce (akcja od 1:20) widzimy jak zjeżdża ona z drogi szybkiego ruchu i kontynuuje jazdę łącznikiem. Nagle zza aut jadących z naprzeciwka wyjeżdża Peugeot, którego kierowca zupełnie na ślepo wyprzedza na łuku.

W tym miejscu nie ma pobocza, bariery energochłonne zamontowano tuż przy asfalcie, a chcąc uniknąć zderzenia, osobówka musiała wcisnąć się między dwie ciężarówki. Jakimś cudem ten manewr się udał.

Najnowsze

Sposób na korki? Trochę więcej życzliwości

Korki tworzą się nie tylko od zbyt dużej liczby samochodów, ale także przez złą organizację ruchu, niewłaściwie zsynchronizowane światła, roboty drogowe, wypadki oraz takie sytuacje, jak na tym wideo.

Najważniejszy fragment tego nagrania zaczyna się dopiero od 2:20, ale warto rzucić też okiem na wcześniejszą część. Widać na niej bardzo gęsty ruch i samochody poruszające się z bardzo małą prędkością.

A co było powodem takiej sytuacji? Na jednym z pasów zepsuło się auto i go zablokowało. Chociaż pechowca mijał samochód za samochodem, żaden kierowca nie zatrzymał się, aby pomóc zepchnąć pojazd dosłownie kilka metrów dalej i udrożnić ulicę. Pamiętajcie, że w niektórych sytuacjach macie wpływ na to, czy tworzą się korki. Czasami wystarczy odrobina życzliwości.

Najnowsze