Zmiany w warszawskim systemie parkowania. Będzie drożej
Jak informuje warszawski Zarząd Dróg Miejskich, „opłaty za parkowanie pobiera się po to, aby chętnych do zaparkowania było mniej niż miejsc postojowych”. Dlatego będzie drożej. Dużo drożej.
Jak zapewnia warszawski Zarząd Dróg Miejskich, celem polityki parkingowej miasta jest przede wszystkim ułatwienie znalezienia wolnego miejsca postojowego tym, którzy go rzeczywiście potrzebują. Strefa spełnia swoją rolę, jeśli ok. 10% miejsc jest wolnych, aby każdy, kto musi zaparkować, mógł znaleźć wolne miejsce. Narzędzie, jakim jest strefa, pozwala też na ochronę miejsc parkingowych dla mieszkańców dzielnic, w których funkcjonuje strefa, a którzy korzystają z abonamentów mieszkańca.
Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, wyznał:
W stolicy nadal w dużym tempie przybywa samochodów. Jeszcze 10 lat temu na jedno auto przypadały statystycznie dwie osoby. Dziś wskaźnik motoryzacji sięga już 8 aut na 10 mieszkańców i tempo wzrostu jest nadal wysokie.
Dlatego radni Warszawy przegłosowali zmianę dotyczącą abonamentu parkingowego dla mieszkańców Warszawy.
Zmiany w warszawskim systemie parkowania
Teraz każdy mieszkaniec będzie miał dwie możliwości. Poza dotychczasowym abonamentem rejonowym mógł wybrać abonament obszarowy.
W nowy systemie parkowania mieszkańcy mogą, jak dotychczas, parkować w rejonie 150 metrów od miejsca zamieszkania, 100 metrów od każdego z ośmiu wybranych parkomatów. Koszt rocznego abonamentu to 30 złotych.
Abonament obszarowy będzie uprawniał do bezpłatnego postoju na dużo większym obszarze, obejmującym całe osiedle lub znaczną część dzielnicy. To, według wyliczeń ZDM, daje mieszkańcom nawet od kilkuset od 1,5 tysiąca miejsc parkingowych do wyboru więcej. Roczna opłata wzrośnie jednak wtedy do 600 złotych.
Warszawska strefa płatnego parkowania zostanie powiększona
Do 15 listopada 2021 warszawska strefa płatnego parkowania zostanie powiększona. Przyłączone zostaną do niej Żoliborz i Ochota. Strefa będzie liczyć około 52 tysiące miejsc.
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne