
Z Formuły 1 do Formuły E. Nick Chester przechodzi do Mercedesa
Pracujący w Formule 1 od 1994 roku Nick Chester opuszcza środowisko królowej sportów motorowych i zaczyna pracę dla zespołu Mercedes-Benz EQ Formula E Team.
Tuż po ukończeniu studiów na Uniwersytecie w Cambridge Nick Chester zatrudnił się w Simtek Research i trzy lata później pojawił się w Formule 1 w zespole Nicka Wirtha. W latach 1995-2000 pracował jako inżynier wyścigowy w Arrows Grand Prix, a następnie przez sezon był członkiem zespołu Benetton.
W 2002 roku rozpoczął współpracę z Renault. To między innymi Chester przyczynił się do zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich przez Fernando Alonso. Szybko awansował na szefa Vehicle Performance Group i Performance Systems.
Przeczytaj też: Fernando Alonso wraca do F1!
Od 2012 roku był dyrektorem inżynierii w Lotusie, a od 2013 roku – dyrektorem technicznym. Od 2016 roku pełnił funkcję dyrektora technicznego ds. nadwozi w Renault. W styczniu 2020 zastąpił go na tym stanowisku Pat Fry.
Dziś poinformowano, że Nick Chester dołączy do zespołu Mercedesa w Formule E i podejmie tam pracę jeszcze przed kończącymi sezon sześcioma wyścigami na trzech różnych konfiguracjach toru na byłym lotnisku Berlin-Tempelhof. Wyścigi odbędą się w terminach 5-6 sierpnia, 8-9 i 12-13 sierpnia.
Mercedes-Benz EQ Formula E Team dołączył do elektrycznej serii wyścigowej w sezonie 2019-2020. Zespół reprezentują Stoffel Vandoorne i Nyck de Vries. Szefem zespołu jest Ian James.
Przeczytaj też: Stoffel Vandoorne zwycięzcą wirtualnej serii wyścigów Formuły E!
Najnowsze
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Los Angeles. Miasto snów, przepychu i gwiazd. To właśnie tutaj, w sercu Kalifornii, na Pebble Beach Automotive Week 2025, Mercedes-Benz zaprezentował światu coś, co ma być przyszłością motoryzacji. -
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
-
Renault Symbioz i Espace – zasięg 1100 km dzięki sprytnej hybrydzie jest możliwy. Dane, opinia, cena
-
Kambodża na motocyklach: dżungla, świątynie i prawdziwe wyzwania
Zostaw komentarz: