
Z Formuły 1 do Formuły E. Nick Chester przechodzi do Mercedesa
Pracujący w Formule 1 od 1994 roku Nick Chester opuszcza środowisko królowej sportów motorowych i zaczyna pracę dla zespołu Mercedes-Benz EQ Formula E Team.
Tuż po ukończeniu studiów na Uniwersytecie w Cambridge Nick Chester zatrudnił się w Simtek Research i trzy lata później pojawił się w Formule 1 w zespole Nicka Wirtha. W latach 1995-2000 pracował jako inżynier wyścigowy w Arrows Grand Prix, a następnie przez sezon był członkiem zespołu Benetton.
W 2002 roku rozpoczął współpracę z Renault. To między innymi Chester przyczynił się do zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich przez Fernando Alonso. Szybko awansował na szefa Vehicle Performance Group i Performance Systems.
Przeczytaj też: Fernando Alonso wraca do F1!
Od 2012 roku był dyrektorem inżynierii w Lotusie, a od 2013 roku – dyrektorem technicznym. Od 2016 roku pełnił funkcję dyrektora technicznego ds. nadwozi w Renault. W styczniu 2020 zastąpił go na tym stanowisku Pat Fry.
Dziś poinformowano, że Nick Chester dołączy do zespołu Mercedesa w Formule E i podejmie tam pracę jeszcze przed kończącymi sezon sześcioma wyścigami na trzech różnych konfiguracjach toru na byłym lotnisku Berlin-Tempelhof. Wyścigi odbędą się w terminach 5-6 sierpnia, 8-9 i 12-13 sierpnia.
Mercedes-Benz EQ Formula E Team dołączył do elektrycznej serii wyścigowej w sezonie 2019-2020. Zespół reprezentują Stoffel Vandoorne i Nyck de Vries. Szefem zespołu jest Ian James.
Przeczytaj też: Stoffel Vandoorne zwycięzcą wirtualnej serii wyścigów Formuły E!
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: