
Z Formuły 1 do Formuły E. Nick Chester przechodzi do Mercedesa
Pracujący w Formule 1 od 1994 roku Nick Chester opuszcza środowisko królowej sportów motorowych i zaczyna pracę dla zespołu Mercedes-Benz EQ Formula E Team.
Tuż po ukończeniu studiów na Uniwersytecie w Cambridge Nick Chester zatrudnił się w Simtek Research i trzy lata później pojawił się w Formule 1 w zespole Nicka Wirtha. W latach 1995-2000 pracował jako inżynier wyścigowy w Arrows Grand Prix, a następnie przez sezon był członkiem zespołu Benetton.
W 2002 roku rozpoczął współpracę z Renault. To między innymi Chester przyczynił się do zdobycia dwóch tytułów mistrzowskich przez Fernando Alonso. Szybko awansował na szefa Vehicle Performance Group i Performance Systems.
Przeczytaj też: Fernando Alonso wraca do F1!
Od 2012 roku był dyrektorem inżynierii w Lotusie, a od 2013 roku – dyrektorem technicznym. Od 2016 roku pełnił funkcję dyrektora technicznego ds. nadwozi w Renault. W styczniu 2020 zastąpił go na tym stanowisku Pat Fry.
Dziś poinformowano, że Nick Chester dołączy do zespołu Mercedesa w Formule E i podejmie tam pracę jeszcze przed kończącymi sezon sześcioma wyścigami na trzech różnych konfiguracjach toru na byłym lotnisku Berlin-Tempelhof. Wyścigi odbędą się w terminach 5-6 sierpnia, 8-9 i 12-13 sierpnia.
Mercedes-Benz EQ Formula E Team dołączył do elektrycznej serii wyścigowej w sezonie 2019-2020. Zespół reprezentują Stoffel Vandoorne i Nyck de Vries. Szefem zespołu jest Ian James.
Przeczytaj też: Stoffel Vandoorne zwycięzcą wirtualnej serii wyścigów Formuły E!
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: