Wyższy poziom szeryfowania – blokują pas, chociaż nie ma zwężenia!

Sądziliście, że dotychczasowe zachowania szeryfów były absurdalne i niedorzeczne? Poczekajcie, aż zobaczycie to nagranie.

Na pierwszy rzut oka widzimy smutną, polską rzeczywistość. Ponieważ zbliżamy się do remontowanego odcinka autostrady, lewy pas jest zablokowany przez szeryfa w tirze. Wiadomo – po co jechać dwoma pasami, jak kiedyś jeden z nich się skończy? Aż dziwne że w ogóle ktoś robi drogi mające więcej niż jeden pas w każdą stronę.

Zdesperowany szeryf – blokuje drogę nawet drzwiami!

Po chwili okazuje się jednak, że sprawa wygląda zupełnie inaczej! Otóż odcinek „A-czwórki” jest remontowany, ale zmiana organizacji ruchu polega na tym, że prawy pas zjeżdża na pobocze, a lewy na prawy. Więc szeryf blokował lewy pas pomimo tego, że się on nie kończy!

Szeryf w PKS-ie uszkodził auto i uciekł

Ale to jeszcze nic! W miejscu gdzie jest zmieniona organizacja ruchu, kierowcy tirów zgodnie nie wykorzystują całego pobocza, żeby kierowcom osobówek blokować lewy pas! A na kierowcę auta z kamerą, który próbuje mimo to się przecisnąć, jeden z tirowców macha przez otwarte okno kluczem do kół. Kabaret…

Najnowsze

72-latek wjechał na autostradę pod prąd. Zginął

Jak można wjechać pod prąd na drogę szybkiego ruchu i kontynuować jazdę w złym kierunku? Okazuje się że można, a nawet można jechać tak, by zginąć.

Do zdarzenia doszło na czeskiej autostradzie D1 i według opisu nagrania sprawca wypadku chwilę wcześniej opuścił stację benzynową. Z tego by wynikało, że jechał prawidłowo, ale po zatankowaniu zawrócił. Albo cały czas jechał pod prąd… i nikt na stacji nie zwrócił mu uwagi, że w ten sposób doprowadzi do tragedii?

Kolejny kierowca chciał wjechać pod prąd na ekspresówkę! Tragedii udało się uniknąć w ostatnim momencie

Jedyne czego jesteśmy pewni, to przebieg zdarzenia. Samochodowa kamera zarejestrowała, jak z naprzeciwka nadjechało auto, poruszające się pod prąd lewym pasem autostrady. Widział go z daleka kierowca tira, który zjechał na pobocze, żeby inni mieli gdzie uciec.

Pijany 77-latek jechał pod prąd drogą ekspresową!

Z tego bardzo rozsądnego i godnego pochwały manewru nie skorzystał kierujący busem, jadący na czołówkę z 72-latkiem. W ogóle nie zareagował na to, że za moment dojdzie do zderzenia. Sprawca wypadku zjechał nieznacznie do lewej krawędzi pasa, ale nic to nie dało. Zginął, a kilka osób z czterech innych samochodów zostało rannych.

Najnowsze

Kolejny rządowy przetarg na „luksusowe” samochody! Oto co kupuje SOP

Jeszcze nie ucichły echa po informacjach, że rząd kupuje 308 „limuzyn”, zaś CBA zamówiło nowe BMW z „większością udogodnień”, a tu kolejna instytucja państwowa idzie na zakupy. Tym razem chodzi o SOP, który kupuje „samochody mające gwarantować najwyższy luksus”.

O planach zakupowych Służby Ochrony Państwa poinformowało radio RMF FM. Według jego dziennikarzy nowe samochody „mają gwarantować najwyższy luksus”. Po sposobie w jaki przedstawiali oni wcześniejszy przetarg na auta dla CBA, podeszliśmy bardzo sceptycznie do rewelacji o luksusie i zaczęliśmy przeglądać dokumentację przetargową.

Rząd kupuje setki nowych samochodów! Lista wyposażenia poraża

SOP zamierza kupić w sumie 25 samochodów i rzeczywiście są wśród nich takie, które w założeniu mają być luksusowe lub chociaż dawać namiastkę tego luksusu. Mowa o trzech pojazdach „osobowo-terenowych”, które muszą mieć silniki o mocy przynajmniej 300 KM, a długość nadwozia ma przekraczać 4,8 m. Na pokładzie powinny się znaleźć automatyczna skrzynia biegów, napęd 4×4, nawigacja, skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane przednie fotele z podgrzewaniem i wentylacją, a także wykrywanie pojazdów w martwym polu i asystent pasa ruchu.

Jakie inne luksusowe auta zamierza kupić SOP? Na siłę można próbować podciągać pod taką kategorię dwa należące do klasy średniej (długość 4,75 m), mające 190 KM, skrzynię automatyczną, 4×4, skórzaną tapicerkę oraz nawigację. Choć z tym luksusem to byśmy nie przesadzali, bo takie wymagania spełnia Volkswagen Passat czy Skoda Superb.

Kolejny państwowy przetarg na samochody! Teraz na zakupy idzie CBA

Więcej oznak luksusu w dokumentacji brak. SOP zamierza kupić jeszcze cztery kompaktowe (długość minimum 4,3 m) sedany lub liftbacki z silnikami o mocy 122 KM. W ich wyposażeniu powinna się znaleźć klimatyzacja, radio oraz czujniki cofania lub kamera. Kolejne cztery auta to kompaktowe kombi (4,55 m długości) o identycznych parametrach, jak opisane wcześniej sedany.

Oprócz tego SOP chce też zamówić dwa 6- lub 7-osobowe vany (długość 4,9 m, 190 KM, wyposażone w klimatyzację automatyczną, radio, tempomat i czujniki cofania) cztery vany 7-9 miejscowe (4,9 m, 129 KM, klimatyzacja, radio, czujniki cofania) i kolejne cztery o identycznych parametrach i wyposażeniu, ale mające 190 KM. Listę zakupów zamykają dwa samochody ciężarowe o DMC 3,5 t, napędzane silnikami o mocy 140 KM i wyposażone w radio oraz klimatyzację.

CBA ustawiło przetarg pod konkretne auto? Komuś się zamarzył nowy Defender

Przypomnijmy, że RMF FM poinformowało o tym, że kupowane przez CBA samochody „mają gwarantować najwyższy luksus” (jest to w tytule artykułu na stronie internetowej radia). W tekście czytamy o „bogato wyposażonych minivanach i busach”, a tymczasem z dokumentacji przetargu dowiadujemy się, że mają one być bogato wyposażone w klimatyzację, radio i centralny zamek. A na 25 zamawianych samochodów luksusowymi można nazwać trzy.

Informując niedawno o zakupie przez CBA jedenastu BMW serii 3 z bazowym silnikiem i wyposażeniem, RMF FM mówiło o tym, że są „wyposażone w większość udogodnień”. Przy wiadomości o zakupie przez rząd 308 samochodów (w tym 140 kompaktowych kombi i 52 hatchbacków) Fakt pisał o „bizancjum”, a Gazeta Wyborcza o „limuzynach”. Raz jeszcze zapytamy – czy nie można informować o takich przetargach rzetelnie, bez uciekania się do oderwanych od rzeczywistości epitetów?

Najnowsze

Goodc

Rajd Dakar 2021: jak będzie wyglądał w trakcie pandemii?

43. edycja Rajdu Dakar odbędzie się w Arabii Saudyjskiej w dniach 3 – 15 stycznia 2021 roku. Trasa ze startem i metą w Dżuddzie będzie liczyła 7 646 km, w tym 4 767 km odcinków specjalnych.

Pomimo światowego kryzysu związanego z pandemią, do rajdu zgłoszono 321 pojazdów. Obok 108 motocykli, 21 quadów, 124 samochodów i SSV oraz 42 ciężarówek, na starcie pojawi się 26 pojazdów w rywalizacji na regularność pod nazwą „Dakar Classic”, dla samochodów i ciężarówek zbudowanych przed rokiem 2000.

Wszystkie odcinki specjalne Rajdu Dakar 2021 będą całkowicie nowe, a ich trasa nie tak szybka i bardziej techniczna, niż w styczniu 2020. Więcej będzie zależeć od umiejętności nawigacyjnych. Odcinek maratoński bezpośrednio po dniu przerwy w Ha’il będzie sprawdzianem wytrzymałości sprzętu i ludzi.

David Castera, rozpoczynając prezentację online na temat 43. edycji Rajdu Dakar, powiedział: 

Często mówi się, że sam udział w Dakarze jest zwycięstwem. Takie poczucie z pewnością będziemy mieli 3 stycznia w Dżuddzie. Przygotowania, a w szczególności rekonesans na trasie przeprowadzono w warunkach znaczących ograniczeń w podróżowaniu. Także sam rajd zostanie przeprowadzony w niecodziennych warunkach, przy zachowaniu restrykcjach sanitarnych, które zapewnią wszystkim maksymalną ochronę przed wirusem Covid-19. Ale jak co roku największy rajd świata zapewni kibicom off-roadu wielką porcję emocji, zgodnie z maksymą twórcy imprezy Thierry Sabine’a: Wyzwania są dla tych, którzy ruszają w drogę, marzenia dla tych, którzy zostają w domu.

Rajd Dakar 2021

Przeczytaj też: Śladami Rajdu Dakar: Celestyna Kubus

Uczestnicy Dakaru wezmą udział w styczniu 2021 w kolejnej lekcji geografii i będą mogli jeszcze lepiej poznać pustynię Półwyspu Arabskiego. Dzięki charakterystyce trasy, a także nowemu regulaminowi, szybkości będą mniejsze, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa, a wynik będzie w większym stopniu zależał od umiejętności uczestników. Walka o zwycięstwo we wszystkich kategoriach będzie zacięta jak zawsze. W kategorii motocykli Ricky Brabec i Honda położyli w styczniu kres 18-letniej dominacji firmy KTM, która zrobi wszystko, aby odzyskać palmę pierwszeństwa. Zwycięzca w klasyfikacji quadów Ignacio Casale, powraca do kategorii ciężarówek, w której zaczynał swoją dakarową przygodę w roku 2010. Carlos Sainz, który wygrał w 2020 w klasyfikacji samochodów w buggy Mini X-Raid będzie musiał znów stawić czoła bardzo mocnej stawce rywali, wśród których będzie zespół Toyoty i Nasser Al-Attiyah. Powróci na trasę Sebastien Loeb, który podobnie jak Joan „Nani” Roma pojedzie w prywatnym zespole BRX. Cyril Despres i Mike Horn, wprowadzają Dakar do świata energii alternatywnej. Zwycięzca klasy SSV w roku 2019 Francisco „Chaleco” López z Chile znów będzie walczył o wygraną w najszybciej rozwijającej się kategorii w Dakarze. Jak zwykle nie zabraknie na starcie Polaków. Do edycji 2021 zgłosiło się dziesięciu uczestników z naszego kraju, wśród nich aż czterech nowicjuszy.

Rajd Dakar 2021

Dakar 2021 rozpocznie się 2 stycznia krótkim, 11-kilometrowym prologiem, który określi kolejność startu do pierwszego odcinka specjalnego dzień później. Wcześniej, większość pojazdów uczestników europejskich zostanie załadowana w dniach 1 – 3 grudnia w porcie w Marsylii na statek, który skieruje się na południe, w stronę Dżuddy. Zespoły odbiorą swoje pojazdy 30 i 31 grudnia, a odbiór administracyjny i techniczny odbędzie się 1 i 2 stycznia przy zachowaniu reżimu sanitarnego.

Przeczytaj też: Zawodniczki w Rajdzie Dakar

Kategoria „malles-moto”, jak nazywają ją starsi uczestnicy Dakaru, to klasa dla tych, którzy chcą spróbować dakarowej przygody w pełnym znaczeniu tego słowa. 34 uczestników codziennie, przez blisko 2 tygodnie, po przyjeździe na biwak będzie dokonywało napraw swoich motocykli i quadów własnymi siłami. Po całym dniu na trasie, noce będą dla nich bardzo krótkie. Faworytami będą trzykrotny zwycięzca Emanuel Gyenes z Rumunii, Francuz Benjamin Melot, a także debiutujący w klasie Portugalczyk Mario Patrao. Kolejnym debiutantem w kategorii będzie miejscowy motocyklista Mishal Alghuneim oraz Ashish Raorane z Indii. Warto zwrócić uwagę na weterana Franco Picco, który trzykrotnie kończył Dakar na podium jeszcze w Afryce (1985, 1988, 1989), a Willy Jobard, wystartuje motocyklem hybrydowym z napędem wodorowym.

Najnowsze

Goodc

36 rekordów F1, które Lewis Hamilton pobił lub wyrównał

Oto lista wszystkich rekordów, które Lewis Hamilton pobił lub wyrównał w trakcie swojej kariery w Formule 1.

Uprzedzamy, lista tych rekordów jest dłuuuuuggaaaaa.*

Hamilton wygrał najwięcej wyścigów w historii F1. Obecnie ma na swoim koncie 94 zwycięstwa w 264 startach, co oznacza, że ​​wygrał 35,6% wszystkich wyścigów, w których brał udział.

Hamilton ma najwięcej startów w wyścigach z rzędu, startował od Grand Prix Australii 2007 aż do Grand Prix Turcji 2020, w sumie 264 razy.

Hamilton ma rekord pod względem liczby ukończonych wyścigów z rzędu. Od Grand Prix Wielkiej Brytanii 2018 do Grand Prix Turcji w 2020 roku ukończył 47 kolejnych Grand Prix.

Hamilton wygrał największą liczbę różnych Grand Prix, łącznie 28.

Hamilton wygrał na największej liczbie różnych torów F1, w sumie 29.

Hamilton ma najwięcej zwycięstw w domowym Grand Prix kierowcy, w sumie siedem razy wygrywał na torze Silverstone.

Hamilton ma rekord w ilości wyścigów, w których prowadził przez co najmniej jedno okrążenie, obecnie to w sumie 161 Grand Prix.

Hamilton ma rekord największej liczby wyścigów z rzędu z co najmniej jednym okrążeniem na prowadzeniu. Pomiędzy Grand Prix Węgier 2014 a Grand Prix Wielkiej Brytanii 2015, Hamilton zaliczył 18 wyścigów, gdzie prowadził wyścig przez co najmniej jedno okrążenie.

Hamilton ma najwięcej pole position i zwycięstw podczas tego samego weekendu Grand Prix, zdobywając to osiągnięcie łącznie 57 razy.

Hamilton prowadził przez każde okrążenie, od startu z pole position do flagi w biało-czarną szachownicę, w sumie w 22 Grand Prix.

36 rekordów F1, które Lewis Hamilton pobił lub wyrównał

Przeczytaj też: GP Portugalii: Lewis Hamilton rekordzistą wszechczasów

Hamilton ma rekord najdłuższego dystansu całkowitego, będąc na czele stawki F1 przez łącznie 25 597 kilometrów.

Hamilton ma najwięcej zwycięstw w jednym sezonie bez wygrania mistrzostwa. W 2016 roku Hamilton wygrał dziesięć Grand Prix, ale to nie wystarczyło, aby pokonać swojego partnera zespołowego Nico Rosberga.

Hamilton wyrównał rekord ustanowiony przez Michaela Schumachera pod względem największej liczby zwycięstw w tym samym Grand Prix. Hamilton ośmiokrotnie wygrał Grand Prix Węgier, a jego ostatnie zwycięstwo przypadło na rok 2020. Wygrał także na Hungaroring w 2019, 2018, 2016, 2013, 2012, 2009 i 2007 roku. Schumacher osiągnął ten sam rekord z Grand Prix Francji.

Hamilton ukończył większość wyścigów z jednym producentem silników, ścigając się z silnikiem Mercedesa, gdy był w McLarenie, a potem w Mercedesie.

Hamilton ma najwięcej zwycięstw z jednym konstruktorem, 73 zwycięstwa z Mercedesem.

https://www.youtube.com/watch?v=q6hlR0GsOQI

Hamilton ma najwięcej pole position w historii F1, łącznie 97. Z 264 zgłoszeniami oznacza to, że zapewnił sobie pole position na poziomie 36,7% swoich weekendów Grand Prix.

Hamilton wyrównał rekord Aytona Senny i Michaela Schumachera pod względem  największej liczby pole position w tym samym Grand Prix. Hamilton zdobył w sumie osiem pole position w Grand Prix Australii.

Hamilton ma najwięcej kolejnych sezonów F1 z co najmniej jednym pole position, w sumie 14 od swojego debiutanckiego sezonu w 2007 roku.

Hamilton ma największą liczbę pole position w różnych Grand Prix, łącznie 26.

Hamilton ma największą liczbę pole position na różnych torach, łącznie 28.

Hamilton ma największą liczbę pole position zdobytych w debiutanckim sezonie. W 2007 roku Hamilton zdobył w sumie sześć pole position.

36 rekordów F1, które Lewis Hamilton pobił lub wyrównał

Przeczytaj też: Lewis Hamilton otrzyma tytuł szlachecki!

Hamilton najwięcej razy stawał na podium, aż 163 razy.

Hamilton wyrównał rekord Michaela Schumachera i Sebastiana Vettela pod względem największej liczby miejsc na podium w sezonie. Wszyscy trzej kierowcy znaleźli się na podium 17 razy w ciągu jednego sezonu, a Hamilton osiągnął to cztery razy w 2015, 2016, 2018 i 2019 roku.

Hamilton ma najwięcej kolejnych miejsc na podium pod rząd, począwszy od debiutu w F1, kiedy zajął miejsce na podium w dziewięciu wyścigach od Grand Prix Australii 2007 do Grand Prix Wielkiej Brytanii 2007.

Hamilton zgromadził największą liczbę punktów w trakcie kariery w F1, aż 3738. System punktacji FIA był kilkakrotnie zmieniany w ciągu 70 lat historii F1, więc może to nie być zbyt uczciwe porównanie.

Hamilton ukończył najwięcej wyścigów w punktach. W ciągu swoich 264 startów skończył na pozycji punktowej w 227 Grand Prix.

Hamilton zdobył punkty w 47 wyścigach pod rząd od Grand Prix Wielkiej Brytanii 2018 do Grand Prix Turcji w 2020 roku, i tak to kolejny rekord.

Hamilton ma również rekord pod względem największej liczby zdobytych kolejno punktów. Między Grand Prix Wielkiej Brytanii 2018 a Grand Prix Turcji w 2020 roku zdobył 937 punktów.

Hamilton ma najwyższą średnią punktów na wyścig, a jego wynik wynosi 14,16 punktów.

Hamilton ma najwyższy procent wyścigów zakończonych w punktach, a 85,98% z jego 264 zgłoszeń zostało nagrodzonych punktami. Jest to statystyka, w której uwzględniono kierowców z co najmniej 15 zgłoszeniami do wyścigu.

Hamilton zdobył największą liczbę punktów w sezonie, łącznie 413 punktów w sezonie2019.

Hamilton wyrównał rekord Michaela Schumachera pod względem liczby zdobytych tytułów mistrzowskich. Obaj mają po siedem tytułów. Hamilton zdobył swoje w sezonach 2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, a ostatnio we wciąż trwającym sezonie 2020.

36 rekordów F1, które Lewis Hamilton pobił lub wyrównał

Przeczytaj też: GP Turcji: Lewis Hamilton siedmiokrotnym mistrzem świata

Hamilton, z 4,396 dniami które minęły od zdobycia przez niego pierwszego tytułu do ostatniego, ma rekord najdłuższego czasu jaki upłynął między pierwszym a ostatnim mistrzowskim tytułem.

Hamilton był najmłodszym liderem klasyfikacji mistrzostw świata F1. Ten rekord pobił podczas Grand Prix Hiszpanii 2007 w wieku zaledwie 22 lat i 126 dni.

Hamilton wyrównał rekord Jacquesa Villeneuve’a pod względem liczby lat w F1 potrzebnych do zdobycia mistrzostwa. Obaj kierowcy wygrali mistrzostwo w swoim drugim sezonie. Hamilton dołączył do F1 w sezonie 2007 i zdobył tytuł w 2008 roku.

Hamilton wyrównał tzw. rekord „nowicjusza” Jacquesa Villeneuve’a, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w swoim debiutanckim sezonie.

https://www.youtube.com/watch?v=iSnMa5W_61k

* listę przygotowała redakcja WFT1

Najnowsze