Wymiana filtra przed sezonem pylenia roślin
Filtry kabinowe należy wymieniać co najmniej raz w roku. Filtry z węglem aktywnym gwarantują czyste powietrze w kabinie i są zbawienne dla alergików.
Według statystyk nawet co trzeci mieszkaniec krajów Unii Europejskiej cierpi na alergię. Jej symptomy nasilają się szczególnie wiosną, w okresie pylenia wielu roślin oraz zwiększonej ilości kurzu w powietrzu. Takie dolegliwości mogą doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji podczas prowadzenia pojazdu, zwłaszcza że kichnięcie wywołuje często mimowolne zamknięcie oczu i dekoncentrację.
![]() |
fot. Bosch
|
Aby ograniczyć ilość wdychanych zanieczyszczeń użytkownicy pojazdów powinni systematycznie – raz w roku lub co 15 000 km – wymieniać filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) najlepiej na filtr z węglem aktywnym. Jego aktywna warstwa jest pozyskiwana ze skorup orzecha kokosowego, które są beztlenowo zwęglane, a następnie rozdrabniane. Należy pamiętać, aby przy okazji wymiany filtra oczyścić także jego najbliższe otoczenie – przewody oraz parownik klimatyzatora – najlepiej w wyspecjalizowanym warsztacie samochodowym. W celu zapewnienia optymalnej skuteczności filtra w krytycznym okresie pylenia roślin należy go wymienić bezpośrednio przed sezonem pylenia.
![]() |
fot. Bosch
|
Filtry z węglem aktywnym posiadają dodatkowo warstwę węgla aktywnego pochłaniającą gazy, spaliny i nieprzyjemne zapachy. Duża, gąbczasta powierzchnia węgla aktywnego skutkuje niemal 100-proc. odfiltrowaniem wszystkich szkodliwych i nieprzyjemnych gazów, eliminując biochemiczne przyczyny przyspieszonego zmęczenia, dyskomfortu i psychicznej dekoncentracji kierowcy.
Źródło: Bosch
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: