Wpadł na nowy rodzaj oszustwa – wynajmował sportowe auta za niewielką opłatą. Był jednak haczyk

Warszawscy policjanci zatrzymali mężczyznę podejrzanego o oszustwa na wynajmie ekskluzywnych samochodów. 31-latek tuż przed wynajmem „podsuwał” do podpisania swoim klientom umowy różniące się treścią od tych ogólnie dostępnych na stronie wypożyczalni, o czym tamci dowiadywali się dopiero kiedy przychodziło do rozliczenia się.

Kiedy pierwsze zawiadomienia od oszukanych klientów wypożyczalni trafiły do policjantów, namierzenie właściciela firmy już wtedy nie było łatwe. Po tym jak sprawa została nagłośniona przez pokrzywdzonych w internecie, 31-latek zaczął się ukrywać. Usunął wszystkie swoje konta na portalach społecznościowych, zmienił numery telefonów, adres zamieszkania, a nawet swój wygląd, zapuszczając brodę.

Mężczyzna pozywa wypożyczalnię samochodów! Przez jej nieudolność spędził 5 lat w więzieniu za morderstwo, którego nie dokonał!

Policjanci ustalili także, że mężczyzna, aby zmylić szukające go osoby, przestał jeździć swoim samochodem i przesiadł się do taksówek oraz do aut popularnej na rynku firmy wykonującej odpłatny przewóz osób. Mężczyzna ukrywał się nawet przed swoją księgową, której był winny pieniądze za prowadzenie firmy. To wszystko nie uchroniło go jednak przed zatrzymaniem. Policjanci zaskoczyli 31-latka w jednym z wynajmowanych przez niego mieszkań.

Zmiany w ustawie akcyzowej zalegalizują podpisywanie umów „na Niemca”?

Do tej pory zgłosiło się dwoje pokrzywdzonych. Policjanci ustalili już, że takich osób może być nawet kilkadziesiąt. Sposób działania podejrzanego był zawsze ten sam. W umowie, którą dostawali klienci do podpisania tuż przed odbiorem samochodu była zawarta klauzula, która mówiła o tym, że w sytuacji, kiedy kierowca przekroczy prędkość 140 km/h, pozostawiona przez niego kaucja przepada. Podstęp polegał na tym, że takiego punktu umowy nie było w ogólnodostępnym wzorze umowy na stronie firmy. Tego natomiast że wynajmujący złamią ten zapis, mógł być niemal pewny, ponieważ oferował sportowe samochody w bardzo atrakcyjnych cenach. To z kolei usprawiedliwiało wysokość kaucji, które wahały się od 5000 do nawet 15 000 złotych. Podejrzany skrupulatnie kontrolował respektowanie tego punktu umowy dzięki zamontowanemu w samochodach modułowi GPS. 

Na wniosek śledczych sąd podjął już decyzję o tymczasowym aresztowaniu podejrzanego na 3 miesiące. Za oszustwa mężczyźnie grozi teraz do 8 lat pozbawienia wolności.

Najnowsze

„No i dziada nie nauczysz” ubolewa drogowy nauczyciel, celowo wchodzący w konfliktowe sytuacje

Zdarzają się kierowcy, którzy nie są uważni i nie wiedzą, że zaraz dojdzie do niebezpiecznej sytuacji, więc jej nie zapobiegają. Są też tacy, którzy widzą je doskonale i chętnie do nich dążą, żeby móc potem pouczać innych. Chociaż sami często są niedouczeni.

Sytuacja na nagraniu jest jedną z tych, która wielu kierowcom sprawia problemy. Nie jest ona intuicyjna, a przepisy nie mówią wprost i jednoznacznie o tym, jak się zachować. Mowa oczywiście o przypadku, w którym z drogi dwupasmowej skręcamy w trzypasmową. Co w takiej sytuacji ze środkowym pasem? Który kierowca może go zająć?

„Patrz! Pacz, pacz, pacz!” na widok kierowcy Audi, zirytowanego blokadą lewego pasa

Spotkać można interpretacje, że to osoba na prawym pasie może sobie wybrać gdzie wjedzie, ponieważ pojazdowi z naszej prawej strony, musimy ustąpić podczas zmiany pasa ruchu. Tyle tylko, że my skręcamy – zmieniamy kierunek, a nie pas ruchu, co zauważył Sąd Najwyższy w swoim postanowieniu z 8 stycznia 2013 roku. W jego ocenie zasady prawej ręki się tu nie stosuje.

Jeden kierowca chciał się wepchnąć na chama, drugi nie chciał odpuścić. Zgadnijcie, jak się skończyło

Podobnego zdania jest pan Marek Dworak – ekspert ruchu drogowego, znany głównie z prowadzenia programu „Jedź bezpiecznie”, gdzie zajmował się zarówno problemem skrętu z dwóch na trzy pasy jak i z dwóch na cztery. W obu przypadkach był zdania, że to zarządca drogi powinien odpowiednio dalej poprowadzić pasy z których skręcamy, rozwiewając podobne wątpliwości. Jeśli tego nie zrobił, to z pasa prawego powinniśmy zająć skrajny prawy, a z lewego skrajny lewy. Dopiero potem robić ewentualne roszady. Jeśli jednak chcemy od razu zająć inny pas, to możemy to zrobić lecz niezbędne jest zachowanie ostrożności i reagowanie na zamiary kierowcy na sąsiednim pasie.

Agresywny taksówkarz atakuje i wyzywa dostawcę pizzy

Uzbrojeni w taką wiedzę, przejdźmy do samego nagrania. Kierowca auta z kamerą uważa, że z prawego pasa ma prawo wyboru, który pas zajmie po skręcie. Od początku widzi, że kierowca Renault Scenica jest innego zdania i wjeżdża na środkowy. Było to doskonale widoczne od początku i w niczym autorowi nagrania nie przeszkadzało. Ale uznał, że to świetny moment, żeby zacząć trąbić na innego kierowcę, a potem pouczać go stojąc na światłach. Nie mając co prawda racji w sprawie swojego bezwzględnego pierwszeństwa, ale którego „nauczyciela” drogowego brak racji powstrzymał przed pouczaniem innych?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Jak prawidłowo wyczyścić wnętrze samochodu? Oto 6 prostych rad

Wnętrze auta szybko się brudzi, szczególnie jeśli często podróżują z nami dzieci lub nasi czwronożni pupile. Nieposprzątany samochód wygląda nieestetycznie, a co więcej, może niekorzystnie wpływać na nasze zdrowie i samopoczucie. W zanieczyszczonych wnętrzach pojazdów łatwo gromadzi się kurz, pleśń i alergeny… a przecież utrzymanie wnętrza samochodu w czystości nie jest wcale trudne!

Jak prawidłowo wyczyścić wnętrze samochodu?

Krok 1. Przygotowanie do pracy

Przygotuj potrzebne do sprzątania samochodu sprzęty i akcesoria. Przydadzą się:

  • Odkurzacz oraz akcesoria: końcówka szczelinowa, szczotka do uporczywego brudu, końcówka wielofunkcyjna oraz mała elektroszczotka.
  • Worki na śmieci lub te specjalnie przeznaczone do segregacji.
  • Torby lub pojemniki, w które na czas sprzątania przełożysz rzeczy znajdujące się w samochodzie.
  • Wilgotna ściereczka.

Krok 2. Sprzątanie samochodu

Otwórz wszystkie drzwi w aucie, żeby zapewnić dopływ świeżego powietrza w trakcie sprzątania. Zbierz i wyrzuć większe śmieci, a te które można poddać recyklingowi odłóż do segregacji. Zajrzyj też pod siedzenia, do schowków i uchwytów na kubki. Rzeczy, które wozisz w samochodzie, takie jak okulary przeciwsłoneczne lub instrukcje, wsadź do osobnej torby i odłóż ją na bok. Na koniec wyjmij z samochodu dywaniki i połóż je w czystym i suchym miejscu.

Krok 3. Zacznij od siedzeń

Najlepiej zacząć od wyczyszczenia  przednich foteli, przesuwając je jak najdalej do tyłu. Jeśli to możliwe, zamień swój odkurzacz w odkurzacz ręczny i dołącz do niego końcówkę szczelinową. Odkurz siedzenia wzdłuż szwów, starając się zrobić to jak najdokładniej. Zwróć szczególną uwagę na szew w miejscu, gdzie oparcie łączy się z siedziskiem, ponieważ często gromadzi się tam zaskakująco dużo brudu i zanieczyszczeń. Gdy skończysz, dołącz do odkurzacza małą elektroszczotkę i starannie odkurz obicia foteli. W ten sposób usuniesz zarówno większe śmieci, jak i niedostrzegalny gołym okiem kurz oraz alergeny, które mogą się gromadzić w tapicerce.

Po wyczyszczeniu siedzisk oraz oparć znów dołącz do odkurzacza końcówkę szczelinową i odkurz boki foteli, a także podłogę pod siedzeniami oraz ich prowadnice. Odkurzając wyjątkowo trudno dostępne miejsca, możesz użyć końcówki szczelinowej z lampką LED lub elastycznej końcówki szczelinowej. Dzięki temu uda Ci się dotrzeć w różne zakamarki pod siedzeniami. W ten sam sposób odkurz wszystkie pozostałe fotele.

Krok 4. Odkurz wszystkie zakamarki

Użyj końcówki wielofunkcyjnej z miękkim nylonowym włosiem, aby pozbyć się kurzu i brudu z wnętrza samochodu. Delikatnie odkurz deskę rozdzielczą oraz nawiewy układu wentylacji. Przy pomocy wilgotnej ściereczki delikatnie zetrzyj plamy z deski rozdzielczej i zostaw do całkowitego wyschnięcia.

Nie zapomnij o schowkach w drzwiach samochodu, które również mogą wymagać wyczyszczenia. Odkurz wszystkie ciasne zakamarki, tak aby usunąć z nich wszystkie okruszki i niedostrzegalne gołym okiem zanieczyszczenia. Jeśli są miejsca, w których zabrudzenia są mocno wtarte, dodatkowo wyczyść je przy pomocy wilgotnej ściereczki.

Krok 5. Usuń uporczywy brud

Następny krok to czyszczenie podłogi. Zacznij od usunięcia uporczywych zabrudzeń, takich jak zaschnięte błoto lub plamy z jedzenia. Szczotka ze sztywnym nylonowym włosiem do uporczywego brudu ułatwi pozbycie się zaschniętych i wtartych zabrudzeń. Jeśli nie masz szczotki przeznaczonej do usuwania uporczywego brudu, użyj końcówki wielofunkcyjnej ze schowanym miękkim nylonowym włosiem. Gdy pozbędziesz się trudniejszych zabrudzeń, odkurz resztę podłogi, korzystając z małej elektroszczotki lub szczotki do uporczywego brudu.

Krok 6. Gotowy do drogi

Za pomocą małej elektroszczotki odkurz dywaniki samochodowe, zanim włożysz je z powrotem na miejsce. Pamiętaj, by wyczyścić je z obu stron, aby nie nanieść brudu na dopiero co odkurzoną podłogę. Odłóż wszystkie przedmioty z powrotem na ich miejsce i ciesz się pięknie wysprzątanym autem.

Źródło informacji: Dyson, opracowanie własne

Najnowsze

Kolejny przeciążony transport. Ten był za ciężki o 38 ton!

Prawie 78 ton ważył zespół pojazdów zatrzymany do kontroli przez kujawsko-pomorskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Na tak ciężki transport przedsiębiorca nie miał zezwolenia.

Z analizy dokumentów przewozowych zatrzymanej na autostradzie A1 ciężarówki wynikało, że w transportowanych kontenerach jest złom o masie 56 ton. Tymczasem zestaw ważył 77,8 tony, podczas gdy norma wynosi 40 ton! To się nazywa przeciążenie transportu.

Jechał 100-tonowym zestawem bez zezwolenia i wiózł jeszcze na nim osobówkę!

Dopuszczalne naciski siedmiu spośród ośmiu osi również były zbyt duże, począwszy od 1,65 tony do 4,8 tony. Brakowało także pilota, który jest wymagany w przypadku poruszania się pojazdu cięższego niż 60 ton.

Czy to rekord? Wiózł ładunek za ciężki o 65 ton!

Kontrola zakończyła się ukaraniem kierowcy mandatem karnym i wszczęciem postępowań administracyjnych o nałożenie kar pieniężnych na przewoźnika drogowego. Kara w tym przypadku może wynieść nawet 18 tys. zł. Zespół pojazdów nie mógł kontynuować jazdy, dopóki jego masa całkowita i naciski osi nie zostały przywrócone do wartości zgodnych z przepisami.

Najnowsze

Edyta Klim

Speed Evo JR Multicolor – motocyklowe buty dla dzieci od Stylmartin

Od najmłodszych lat warto używać ochronnej odzieży motocyklowej. Kolorowe buty dla dzieci i młodzieży Speed Evo JR Multicolor wyglądają odlotowo, ale przede wszystkim chronią ich stopy, podczas jazdy mini motocyklami.

Minibike, pitbike, crossbike itp. to małe motocykle, z których korzystać mogą także najmłodsi pasjonaci motocykli. Dla tego segmentu motocykli, a docelowo do użytku przez dzieci i młodzież – powstały buty Speed Evo JR Multicolor. Motocykle te, choć małe, to osiągają jednak spore prędkości, więc zakup ochronnej odzieży motocyklowej dla dziecka jest bardzo dobrym pomysłem.

Zobacz także: Przewożenie dziecka na motocyklu

Speed Evo JR Multicolor to następca bardzo popularnej wersji S1 Multicolor Special. Model ten dostępny jest w rozmiarach juniorskich od 29 do 42. Cholewka z microfibry ma energetyczne kolory, przyciąga wzrok, jak i łatwo dopasuje się do kolorów motocykla i odzieży. Zapięcie to suwak i zabezpieczający rzep, a podszewka ma właściwości oddychające.

Wzmacniana podeszwa jest antypoślizgowa, a wkładka z pianki EVA zadba o komfort stopy. Noski butów są zabudowane, chroniąc palce. Dodatkowo na bokach Speed Evo JR mają slidery, jak na sportowe obuwie przystało (drugi ich komplet znajdziecie w zestawie).

Najnowsze