Karolina Chojnacka

Wiemy, w trakcie których Grand Prix kobieca seria wyścigowa będzie towarzyszyć F1!

Kobieca seria wyścigowa, W Series, będzie towarzyszyć królowej sportów motorowych w sezonie 2021 w trakcie ośmiu Grand Prix.

Wyścigi  W Series będą towarzyszyć Formule 1 podczas GP Francji, Austrii, Wielkiej Brytanii, Węgier, Belgii, Holandii, USA i Meksyku:

  • 26 czerwca – Circuit Paul Ricard
  • 3 lipca – Red Bull Ring
  • 17 lipca – Silverstone
  • 31lipca -Hungaroring
  • 28 sierpnia – Circuit de Spa-Francorchamps
  • 4 września – Circuit Zandvoort
  • 23 października – Circuit of the Americas
  • 30 października – Autódromo Hermanos Rodríguez

Oznacza to, że zawodniczki W Series nie pojawią się w Arabii Saudyjskiej, która chciała zorganizować u siebie zawody kobiecej serii wyścigowej, by promować sporty motorowe wśród kobiet.

Przeczytaj też: Arabia Saudyjska chce zorganizować zawody kobiecej serii wyścigowej

Kalendarz W Series na sezon 2021

Dalsze szczegóły dotyczące harmonogramu każdej rundy, w tym szczegóły sesji treningowych i kwalifikacyjnych, godziny wyścigów oraz skład kierowców na sezon 2021 roku zostaną ogłoszone za jakiś czas.

W sezonie 2021 zawodniczki W Series będą ścigać się Tatuusami T-318 z 1,8-litrowym silnikiem turbo Alfy Romeo, przygotowanym przez Autotecnica Motori.

Dodatkowo w sezonie 2021 zawodniczki powalczą o punkty do Superlicencji. Mistrzyni serii otrzyma 15 punktów.

Przeczytaj też: Kobieca seria wyścigowa będzie towarzyszyć F1!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Odnowiona Mazda CX-3 debiutuje w Polsce! Co się zmienia?

Nowy model jest rozwinięciem poprzedniego, wzbogaconym o wiele modyfikacji. Najnowsze rozwiązania techniczne i funkcjonalne łączą się w nim z odświeżeniem stylistyki.

Mazda CX-3 już w chwili swojej premiery w roku 2015 zaprzeczała stereotypom i konwencjom. Jako nowy model w segmencie B crossover SUV podważała schematy przyjęte w ramach tej klasy. Wnosiła nową jakość – projektowanie pojazdu całkowicie skupione na człowieku.

Jednym z efektów tego podejścia była całkiem wygodna kabina, doskonała w zakresie ergonomii i eliminująca zbędne rozpraszanie uwagi. Pozostałe elementy to żywo reagujące, a jednocześnie wydajne układy napędowe Skyactiv, wyjątkowa jakość prowadzenia i liczne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo czynne. Nic dziwnego, że takie połączenie wysmakowanego i nowoczesnego stylu z wyróżniającą się dynamiką jazdy znalazło uznanie u dużej grupy klientów.

Mazda CX-3 w wersji na rok 2021 bazuje na tym sukcesie. Nowy model jest rozwinięciem poprzedniego, wzbogaconym o wiele modyfikacji. Najnowsze rozwiązania techniczne i funkcjonalne łączą się w nim z odświeżeniem stylistyki, dzięki czemu ten SUV segmentu B ma stać się jeszcze łatwiejszy i przyjemniejszy w użytkowaniu.

Mazda CX-3

Gama układów napędowych została uproszczona: obecnie Mazda CX-3 dostępna jest tylko z jednym silnikiem: benzynowym Skyactiv-G o pojemności 2 litrów i mocy 121 KM, który przekazuje napęd na przednie koła poprzez – do wyboru – ręczną lub automatyczną skrzynię biegów.

Ręczna skrzynia biegów współpracuje z opracowanym przez Mazdę systemem dezaktywacji zbędnych cylindrów. Jego działanie polega na tym, że w warunkach niskiego obciążenia trakcyjnego silnika, np. podczas spokojnej jazdy z jednostajną prędkością, system wyłącza z pracy dwa z czterech cylindrów. Efektem jest obniżenie o 14% zużycia paliwa mierzonego w cyklu mieszanym oraz emisji CO2.

Mazda CX-3

Zmiany w kabinie objęły modyfikację przednich foteli, które obecnie odpowiadają najnowszym standardom Mazdy. System multimediów został wzbogacony o cyfrowe radio DAB+ oraz interfejs Apple CarPlay i Android Auto w ramach wyposażenia standardowego. Obecnie system umożliwia bezprzewodową łączność z Apple CarPlay (w zależności od wybranej wersji wyposażenia). Co więcej, dostępny jest monitor pełnego widoku otoczenia (360 stopni), a oprawa kluczyka otrzymała nowy wygląd.

W dziedzinie bezpieczeństwa czynnego CX-3 na rok 2021 posiada nowe rozwiązania i-Activsense: system Advanced SCBS (Advanced Smart City Brake Support – wspomagania hamowania awaryjnego w trybie jazdy miejskiej), obecnie wzbogacony o funkcję wykrywania pieszych po zmroku. Ponadto, światła w trybie automatycznym skorygowano tak, by o zmierzchu lub w warunkach pogorszonej widoczności włączały się wcześniej.

Mazda CX-3 2021 została zaprojektowana tak, by przemówić do jeszcze większej grupy nabywców. Sprzedaż tego samochodu w Polsce rozpoczęła się jesienią.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Volvo uzupełnia elektryfikację serii XC60

SUV Volvo XC60 jest teraz dostępny z pełną gamą zelektryfikowanych układów napędowych.

Każdy napęd mild hybrid w gamie XC60 łączy w sobie potężny 2,0-litrowy silnik z 48-woltowym akumulatorem i systemem odzyskiwania energii kinetycznej KERS, aby zmniejszyć zużycie paliwa oraz poprawić właściwości jezdne i reakcję, szczególnie przy niskich prędkościach. Zintegrowany generator rozrusznika ma zapewnić również szybsze i cichsze ponowne uruchamianie silnika.

Ta konfiguracja miękkiej hybrydy może być połączona z napędem na przednie koła w silniku wysokoprężnym B4 o mocy 197 KM i benzynowym B5 o mocy 250 KM, aby uzyskać optymalną wydajność.

Volvo XC60

Przeczytaj też: Miękka hybryda, czyli ile musisz dopłacić, żeby… NIC nie oszczędzić

XC60 jest dostępny z również trzema hybrydowymi układami napędowymi typu plug-in. Łączą one 2,0-litrowy silnik benzynowy z doładowaniem i turbodoładowaniem, który napędza przednie koła, oraz silnik elektryczny napędzający tylne koła, zapewniając wyjątkową wydajność hybrydy plug-in połączoną z pewnością napędu na wszystkie koła.

Podstawową wtyczką jest Recharge Plug-in Hybrid T6. Silnik benzynowy i silnik elektryczny Volvo XC60 generują łącznie 340 KM mocy, a w razie potrzeby, jego akumulator wysokonapięciowy pozwala mu przejechać do 52 kilometrów na samym napędzie elektrycznym, bez emisji spalin i bez kropli benzyny.

Recharge Plug-in Hybrid T6 jest dostępny w popularnych wersjach wyposażenia R-Design i Inscription.

Volvo XC60

Przeczytaj też:Test Volvo XC60 – ostatnie 5 minut

Nad T6 znajduje się 390 KM Recharge Plug-in Hybrid T8, który jest dostępny w wysoce wyspecjalizowanej formie R-Design Pro i Inscription Pro. Najmocniejszy w gamie jest 405-konny Recharge Plug-in Hybrid T8 Polestar Engineered, który posiada szereg ulepszeń w układzie napędowym, zawieszeniu i hamulcach, dzięki czemu jest najbardziej dynamiczny ze wszystkich XC60.

Każda hybryda plug-in XC60 ma akumulator wysokonapięciowy 11,6 kWh, który według zapewnień Volvo można całkowicie naładować w zaledwie dwie i pół godziny.

Volvo XC60

Steve Beattie, szef sprzedaży Volvo Car , powiedział:

XC60 zawsze stanowiło idealne połączenie luksusu, technologii i bezpieczeństwa, a teraz, dzięki najnowszym zaawansowanym hybrydowym układom napędowym, jest bardziej atrakcyjne.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

AC Cobra Series 4 – elektryczna Cobra o mocy 617 KM

Jest szybka, elektryczna i droga.

AC ogłosiło na początku tego roku powstanie całkowicie elektrycznej Cobry, ale dane techniczne i osiągi były nieco rozczarowujące. Miała tylko 308 KM i rozpędzała się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Kilka miesięcy później AC przedstawiło pojazd elektryczny faktycznie wart uwagi. Nazywa się AC Cobra Series 4.

AC Cobra Series 4

Przeczytaj też: AC Cobra powraca jako elektryk! Ale nie tylko

Ten nowy model generuje 617 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. To są liczby, których oczekujemy od Cobry. AC twierdzi, że dzięki nowej jednostce napędowej Cobra rozpędza się od 0 do 160 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Samochód posiada akumulator o pojemności 54 kWh, który przy pełnym naładowaniu ma zapewnić 321 kilometrów zasięgu. Podziękujmy Falcon Electric, nowemu dostawcy silników elektrycznych AC, za ogromny wzrost mocy i zwiększenie zasięgu.

AC Cobra Series 4

Przeczytaj też: Nadine Geary i jej ukochana Cobra

Inne szczegóły na temat tego samochodu są na razie tajemnicą, ale wzrost mocy nie jest tani. AC podało, że ceny Series 4 zaczynają się od 168 000 funtów w Wielkiej Brytanii, czyli ponad 827 260 złotych.

AC nie ogłosiło, ile elektrycznych Cobr wyprodukuje, ale zapewnia, że pierwsze dostawy do klientów spodziewane są latem 2021 roku. Jeśli masz taką ochotę, możesz dokonać rezerwacji jednej na stronie internetowej firmy.

AC Cobra Series 4

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Rusza produkcja elektrycznych klasycznych Range Roverów!

Powstają konstrukcje jedynych na świecie elektrycznych klasycznych Range Roverów. Za wszystko odpowiada firma Lunaz.

Lunaz, wiodący twórca elektrycznych klasycznych samochodów, ogłosił udostępnienie pierwszej transzy produkcji klasycznych elektrycznych Range Roverów. Firma z siedzibą w Silverstone w Anglii wyprodukuje pierwszą serię 50 luksusowych SUV-ów zbudowanych w „epoce klasycznej” między 1970 a 1994 rokiem.

Elektryczny Range Rover od Lunaz

Od czasu zaprezentowania zelektryfikowanych klasyków Jaguara, Bentleya i Rolls-Royce’a, firma Lunaz była konsekwentnie proszona przez klientów o zastosowanie swojego podejścia do przeprojektowania i renowacji klasycznych Range Roverów.

W odpowiedzi na te prośby elektryczne klasyczne Range Rovery firmy Lunaz będą oferowane w wersji „Town” i „Country”.

Elektryczny Range Rover od Lunaz

Przeczytaj też: Lunaz przedstawia pierwszego elektrycznego Rolls-Royce’a

Klasyczne elektryczne Range Rovery firmy Lunaz będą wyposażone w napęd na 4 koła, zaktualizowane zawieszenie, w tym stabilizatory poprzeczne i wzmocnione hamulce. W kabinie czysta użyteczność oryginalnego wystroju wnętrza zostanie znacznie podwyższona. Zostanie to osiągnięte poprzez zastosowanie filozofii projektowania Lunaz. Takie podejście równoważy integrację technologii i użyteczności w klasycznej architekturze. Całość zostanie wykonana z najwyższej jakości materiałów z palety odpowiadającej zarówno tradycyjnym, jak i współczesnym gustom i stylom życia.

Dyrektor ds. projektowania, Jen Holloway i jej zespół będą ściśle konsultować się z klientami, aby dostosować samochód do ich konkretnych wymagań. Palety materiałów, oddające cześć tekstylnemu wnętrzu, które zadebiutowały w oryginalnym klasycznym Range Roverze, będą oferowane na równi z bardziej tradycyjnymi opcjami tapicerki wykonanymi z najlepszych skór i drewna. Klienci będą mogli wybierać spośród klasycznej konfiguracji trzydrzwiowej lub czterodrzwiowej.

Użyteczność samochodu zostanie dodatkowo zwiększona poprzez włączenie pełnego zestawu współczesnych technologii. Funkcje, takie jak infotainment, klimatyzacja i ekrany rozrywkowe, będą starannie zintegrowane z istniejącym schematem projektowym, aby zachować ducha oryginalnego samochodu.

Elektryczny Range Rover od Lunaz

Ceny klasycznych elektrycznych Range Roverów od Lunaz zaczynają się od ponad 1 200 000 złotych. Pierwsza transza produkcyjna składająca się z 50 pojazdów jest obecnie przydzielana, a pierwsze dostawy do klientów przewidywane są na lato 2021 roku.

Najnowsze