
W Sylwestra we Francji spalono setki samochodów… bo taka jest tradycja
Końcówka 2020 roku była dla niektórych właścicieli samochodów wyjątkowo ognista.
W Sylwestra we Francji podpalono 861 samochodów. Płonące samochody to trwająca od dziesięcioleci tradycja, zwłaszcza w dużych miastach, ale ograniczenia związane z koronawirusem sprawiały, że spłonęło mniej aut niż rok wcześniej.
Podpalenie samochodu to niezwykły sposób na rozpoczęcie nowego roku. Wszystko zaczęło się w latach 90., jako pewna forma protestu na obrzeżach dużych miast, ale zainteresowanie mediów sprawiło, że palenie samochodów stało się specyficznym „konkursem”.
Ludzie w głównych ośrodkach miejskich zaczęli podpalać jak najwięcej samochodów 31 grudnia, zwykle po zmroku, i czekali, aż urzędnicy rządowi opublikują liczby 1 stycznia, aby zobaczyć, które miasto spaliło najwięcej pojazdów. Paryż i Marsylia – miasta przeciwstawne pod względem geograficznym, kulturowym i sportowym – zwykle znajdowały się na przemian na szczycie listy.
Przeczytaj też: Te samochody znikają w 2021 roku. Będziecie tęsknić?
Zaniepokojony rząd wezwał funkcjonariuszy organów ścigania, aby nie publikowali liczby spalonych aut dla poszczególnych miast, a później przestał podawać dane krajowe w celu stłumienia tej dziwacznej rywalizacji, ale statystyki i tak wypływają na powierzchnię przez przecieki. Suma za rok 2020 została uzyskana przez „Europe 1” z anonimowych źródeł wewnątrz francuskiego rządu. I chociaż 861 to ogromna liczba, oznacza to 41% spadek w porównaniu z Sylwestrem 2019, kiedy we Francji palono 1457 samochodów.
Podpalacze nie stracili zainteresowania rywalizacją, nawet mimo trwającej pandemii koronawirusa. Od początku grudnia we Francji od 20:00 obowiązuje godzina policyjna, więc spalenie samochodu po zmroku w Sylwestra było podwójnie nielegalne. Bardzo możliwe, że godzina policyjna – i grzywna w wysokości 135 euro wręczana osobom przyłapanym na jej łamaniu – częściowo wyjaśnia znaczny spadek liczby pożarów.
Przeczytaj też: Ponad 3500 samochodów spłonęło w ogromnym pożarze parkingu
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Komentarze:
Hahhahah - 6 stycznia 2024
Ach to ubogacenie kulturowe…