Karolina Chojnacka

W Series startuje z nową serią e-sportową tylko dla kobiet

Z powodu braku możliwości organizacji w nadchodzących tygodniach tradycyjnych wyścigów na torze, W Series startuje z nową serią e-sportową tylko dla kobiet.

W Series Esport League to zupełnie nowa inicjatywa mająca na celu promocję kobiet w sim racingu i tym samym zwiększenie równości i różnorodności w świecie e-sportu, wcześniej postrzeganym jako dziedzina zdominowana głównie przez mężczyzn. W odróżnieniu od innych inicjatywnych sim racingu, w W Series Esport League będą mogły się ścigać tylko i wyłącznie kobiety.

Udział w zawodach weźmie 18 zawodniczek, które zakwalifikowały się do tradycyjnych zawodów organizowanych przez W Series, wśród nich między innymi Jamie Chadwick i Marta García. Organizatorzy nie wykluczają jednak zaproszenia do rywalizacji innych kobiet ze świata motorsportu.

Jamie Chadwick mistrzynią kobiecej serii wyścigowej W Series!

Zawodniczki będą się wirtualnie ścigać na 10 największych torach świata, w tym na Autodromo Nazionale di Monza, Circuit de Spa-Francorchamps czy Silverstone Grand Prix Circuit. Na razie wiadomo, że na każdym z torów zostaną rozegrane maksymalnie trzy wyścigi o różnej długości i czasie trwania. Po każdym wyścigu będą przyznawane punkty. Pod koniec sezonu W Series Esport League zawodniczka, która zdobędzie najwięcej punktów, zostanie ogłoszona zwyciężczynią W Series Esport League.

Uczestniczki W Series Esport League będą się ścigać cyfrową wersją samochodu Tatuus Formula Renault 2.0.

W Series może w przyszłości zrezygnować z silników spalinowych

Szefowa serii Catherine Bond Muir stwierdziła:

Jestem pod ogromnym wrażeniem pracy, którą wykonaliśmy razem z naszymi partnerami z Logitech, Beyond Entertainment i iRacing, oraz we współpracy z naszym głównym sponsorem ROKiT Phones. Jestem przekonana że będzie to ekscytujące wyzwanie dla naszych kierowców oraz innowacyjne, ale też porywające widowisko dla fanów oglądających je na YouTubie, Twitchu i innych platformach streamingowych poświęconych grom online.

Data pierwszego wyścigu W Series Esport League nie jest jeszcze znana.

W zawodach weźmie też udział Gosia Rdest o czym pisałyśmy tu:
Gosia Rdest dołącza do W Series Esports League!

Najnowsze

Zlot Fanów Volkswagena. Nietypowy, bo wirtualny

Wydarzenie potrwa od poniedziałku 18 maja do niedzieli 24 maja. Marka będzie zbierać zachęcać fanów do dzielenia się swoimi zdjęciami i historiami, związanymi z najpopularniejszymi modelami Volkswagena, jak Golf, Polo, Beetle, Passat, Tiguan i Touareg.

Przez pandemię odwołano wiele wydarzeń masowych, w tym planowane zloty fanów Volkswagena, dlatego organizujemy pierwszy Zlot Fanów marki na Facebooku.

Zlot Fanów Volkswagena. Nietypowy, bo wirtualny

Chcemy zachęcić właścicieli aut naszej marki do dzielenia się zdjęciami czy historiami związanymi z nimi – wiemy, że sympatycy Volkswagena mają ich naprawdę wiele, co udowadniali dotąd niejednokrotnie m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych. 

Finałem akcji, również na Facebook’u, będzie galeria zaprojektowana w stylu prawdziwego albumu. Zostaną w niej umieszczone najlepsze zdjęcia i historie udostępnione przez fanów.

Zlot Fanów Volkswagena. Nietypowy, bo wirtualny

Najnowsze

Oprogramowanie Mustanga Mach-E zaktualizujemy zdalnie. O każdej porze dnia i nocy

Właściciel zupełnie nowego, w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E nie będzie odczuwał dyskomfortu spowodowanego wprowadzaniem ulepszeń do nowszych egzemplarzy Mustanga, dzięki zdalnym aktualizacjom, które będą bezustannie udoskonalały kupiony wcześniej samochód przez całe jego życie, nawet bez konieczności wychodzenia z domu.

Co ważne, w przeciwieństwie do niektórych innych samochodów, które wymagają od właściciela czekania na zakończenie aktualizacji oprogramowania, Ford opracował metodę pozwalającą na bezpieczne pobieranie aktualizacji w tle, co w niektórych przypadkach zajmuje mniej niż dwie minuty. 

Niektóre instalacje aktualizacji będą praktycznie niezauważalne dla klientów, którzy mogą wybrać stały czas ich przeprowadzania – na przykład w środku nocy – gdy ich Mach-E jest zaparkowany. Wiele aktualizacji zostanie ukończonych niemal natychmiast po uruchomieniu pojazdu przez kierowcę, a o tym, jakie ulepszenia zostały właśnie zainstalowane w pojeździe, będą informowały odpowiednie komunikaty. 

Oprogramowanie Mustanga Mach-E zaktualizujemy zdalnie. O każdej porze dnia i nocy

Wiele może zostać ukończonych w mniej niż dwie minuty, a te bardziej złożone, które mogą wymagać dłuższego postoju pojazdu, mogą zostać zaplanowane na czas, który kierowca uzna za najbardziej dogodny.

Ford spodziewa się, że pierwsze aktualizacje zostaną dostarczone w ciągu sześciu miesięcy po tym, jak pierwsze Mustangi Mach-E znajdą się u klientów. Właściciele będą otrzymywali powiadomienia o aktualizacjach oprogramowania, gdy będą one dostępne i możliwe do zainstalowania za pomocą łączności Wi-Fi lub połączeń komórkowych, zależnie od rodzaju aktualizacji. 

Najnowsze

Abarth zabrał entuzjastów na wirtualną wycieczkę. Ogromne zainteresowanie!

By pozostać blisko swoich fanów, marka Abarth zabrała tę ogromną, 114-tysięczną społeczność na wirtualną wycieczkę: entuzjaści marki sami rzucili sobie wyzwanie, publikując zdjęcia najbardziej ekscytujących zlotów Abartha z przeszłości.

Wirtualna wycieczka Abartha rozbudziła pasję 114-tysięcznej społeczności fanów marki z logo Skorpiona. Wszyscy oni zostali poproszeni o opublikowanie swoich ulubionych zdjęć z Abarthami, wykonanych na ulicach swoich miast. Czekając na powrót na drogi i warkot silników na ulicach całej Europy, tym razem fani podzielili się swoimi emocjami podczas wirtualnego wydarzenia.

Abarth zabrał entuzjastów na wirtualną wycieczkę.

Skala zainteresowania przeszła najśmielsze oczekiwania. Członkowie społeczności pochodzący z 16 krajów opublikowali zdjęcia utrwalające najbardziej niezapomniane chwile przeżyte z innymi entuzjastami Abartha, przyciągając uwagę pozostałych fanów marki. W nieco ponad miesiąc opublikowaną zawartość obejrzano prawie 3 miliony razy, a liczba interakcji osiągnęła 100 tysięcy.

Abarth zabrał entuzjastów na wirtualną wycieczkę.

W ten sposób cała społeczność wielbicieli Abartha stworzyła prawdziwą wirtualną wycieczkę, która kraj po kraju podsycała silną miłość do marki ze Skorpionem. Społeczność Abartha ma 83 kluby na całym świecie, a w nich 114 tysięcy członków „Scorpionship”. By bezpłatnie się do nich przystąpić wystarczy odwiedzić stronę internetową scorpionship.abarth.com.

Abarth zabrał entuzjastów na wirtualną wycieczkę.

Najnowsze

Organizacje motoryzacyjne apelują o działania przywracające branżę do normalności po kryzysie COVID-19

W UE przemysł motoryzacyjny odpowiada za 7% PKB i daje zatrudnienie blisko 14 milionom osób. Europejska branża motoryzacyjna została szczególnie dotknięta kryzysem COVID-19, w efekcie ponad milion pracowników sektora w UE już doświadczyło skutków zamknięcia fabryk, zaś do klientów nie trafiły dwa miliony pojazdów.

W sektorze motoryzacyjnym krajów grupy V4 zatrudnionych jest  bezpośrednio 650 tys. osób, a ponad 1,3 miliona znajduje zatrudnienie pośrednie. Region V4 odpowiada za niemal jedną piątą całkowitej produkcji pojazdów w UE, dlatego – biorąc pod uwagę znaczenie przemysłu motoryzacyjnego dla gospodarek krajów V4 i UE, konieczne są zdecydowane działania umożliwiające powrót do pełnych mocy produkcyjnych zakładów i mające na celu pobudzenie popytu na rynku. Do najbardziej oczekiwanych należą: pomoc w jak najszybszym restarcie rynków wewnętrznych, utrzymaniu dotychczasowego zatrudnienia, niezwłocznym przywróceniu sprawnego transportu części i podzespołów oraz w przemieszczaniu osób – pracowników, menedżerów i ekspertów dojeżdżających do pracy za granicą.

Rynek motoryzacyjny po kryzysie wymaga ponownego rozruchu
Ponieważ produkcja pojazdów została wstrzymana na kilka tygodni, a sprzedaż samochodów gwałtownie spadła, we wszystkich segmentach rynku należy przeprowadzić działania pobudzające popyt na pojazdy o różnych napędach -w tym nisko-  i zero emisyjnych. Należy nadal wspierać inwestycje w badania i rozwój oraz w najnowsze technologie. Oczekujemy zdecydowanego budowania mobilności, która pozwoli wesprzeć wysiłki UE na rzecz ograniczenia wpływu szkodliwych emisji na klimat i środowisko w całej Europie – w tym w krajach grupy wyszehradzkiej.

Konieczny jest przegląd przepisów dotyczących sektora motoryzacyjnego
Szefowie organizacji motoryzacyjnych V4 wskazują, że aby ograniczyć niepotrzebne obciążenia gospodarcze powinien zostać dokonany przegląd obowiązków i aktów prawnych, które mają wejść w życie w niedalekiej przyszłości. Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego podkreśla, że „należy dokonać analizy możliwości spełnienia wymogów regulacyjnych, a przyszłe regulacje muszą uwzględniać konsekwencje obecnego kryzysu dla przemysłu i rynków dla grupy wyszehradzkiej całej UE.”

We wspólnym apelu szefowie organizacji motoryzacyjnych Polski, Czech, Słowacji i Węgier  zwracają uwagę na przepisy, których wejście w życie powinno zostać  przesunięte, bowiem prace rozwojowe, testowe i homologacyjne zostały  wstrzymane z powodu kryzysu COVID-19. Konieczne jest więc dokonanie przeglądu i zmiana harmonogramu wdrażania przepisów nakładających nowe obowiązki dla różnych rodzajów pojazdów, w tym w szczególności nowego rozporządzenia  homologacyjnego, nowych wymagań dla norm Euro 6 / VI, kolejnej generacji tachografów czy radia cyfrowego. Konieczne jest także wydłużenie terminów ważności decyzji dla końcowych partii produkcji. Branża motoryzacyjna w pełni popiera konieczność ograniczenia emisji szkodliwych substancji – w tym CO2 i podejmuje wszelkie działania aby ten cel osiągnąć, ale poziom redukcji  wyznaczony na lata 2025 i 2030 jest bardzo ambitny i w obecnej sytuacji stał się jeszcze trudniejszy do realizacji, dlatego warto przeprowadzić ocenę możliwości jego osiągnięcia.

Najnowsze