
W Series może w przyszłości zrezygnować z silników spalinowych
Przeznaczona wyłącznie dla kobiet seria wyścigowa W Series przygotowuje się do organizacji swojego drugiego sezonu w 2020 roku.
Choć nie ogłoszono jeszcze pełnego kalendarza, szefowa serii Catherine Bond Muir snuje już długoterminowe plany. Obecnie wykorzystywane samochody Formuły 3 napędzane są 270-konnymi silnikami spalinowymi. Nie wiadomo jak długo pierwsza generacja aut pozostanie w użyciu, lecz Muir już zapowiada możliwość znaczących zmian w kolejnej odsłonie.
„Wybiegając w przyszłość, nie chciałabym korzystać z silników spalinowych” – powiedziała. „Świat podąża w innym kierunku i oczywiście musimy myśleć nad napędem hybrydowym oraz elektrycznym. Ciekawie będzie obserwować zmiany w naszej formule silnikowej. Czy przejdziemy na mocniejszy napęd, a może pozostaniemy na obecnym poziomie? Jest wiele możliwości”.
W swoim pierwszym sezonie, W Series towarzyszyło serii DTM. Przyszłoroczny kalendarz będzie częściowo pokrywać się z zawodami niemieckiej serii, lecz mają do niego dołączyć kolejne rundy. Seria aspiruje do tego, aby w przyszłości ścigać się również poza Europą:
„Myślę, że w najbliższych latach urośniemy do globalnego sportu. Mieliśmy szczęście, że nasz start pokrył się z momentem dużego wzrostu zainteresowania w kobiecym sportem. Prowadzimy obecnie interesujące rozmowy ze światowymi markami, które nas rozumieją i mamy nadzieję, że się przyłączą”.
Początkowo seria była finansowana z kieszeni prywatnych inwestorów, lecz niedawno ogłoszono podpisanie pierwszej umowy sponsorskiej z producentem telefonów ROKiT – według nieoficjalnych informacji, trzyletni kontrakt jest warty 10 milionów funtów.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: