VW Golf 2024 – cena w Polsce zadziwia!
W salonach Volkswagena ruszyła przedsprzedaż odświeżonego Golfa. Ile kosztuje nowy VW Golf 2024?
W polskich salonach Volkswagena ruszyły zamówienia na nowego Golfa. VW Golf będzie dostępny w czterech odmianach wyposażenia i z czterema silnikami do wyboru, zarówno z nadwoziem hatchback, jak i wersji Variant. W późniejszym czasie oferta będzie systematycznie uzupełniana.
Najpierw do sprzedaży trafią wersje: bazowa Golf, Life i Style, a także wyjątkowa odmiana Special Edition, na wprowadzenie modelu na rynek. Golf R-Line, a także GTI i GTE zostaną wprowadzone na rynek później.
VW Golf 2024 – cena w Polsce
Volkswagen rozpoczyna przedsprzedaż najnowszego wcielenia bestsellera z Wolfsburga – Golfa. Ceny startują od 112 100 zł, tyle kosztuje auto z nadwoziem hatchback w podstawowej wersji wyposażenia Golf, z silnikiem 1.5 TSI o mocy 115 KM. Nowy VW Golf będzie oferowany także w wielu wariantach finansowania, m.in. leasingu – przy założeniu 10% wpłaty wstępnej i umowie na 48 miesięcy z limitem 15 tys. km rocznie miesięczna rata za bazową odmianę wyniesie 1006 zł netto.
VW Golf 2024 – ceny | Golf | Life | Special Edition | Style |
1.5 TSI | 85kW/116KM | manualna, 6-biegowa | 112 100 PLN | 115 090 PLN | 115 890 PLN | – |
1.5 TSI | 110kW/150KM | manualna, 6-biegowa | – | 123 390 PLN | 124 190 PLN | 134 090 PLN |
1.5 eTSI mHEV | 85kW/116KM | DSG, 7-stopniowa | – | 125 390 PLN | 126 190 PLN | – |
1.5 eTSI mHEV | 110kW/150KM | DSG, 7-stopniowa | – | 133 690 PLN | 134 490 PLN | 144 390 PLN |
W późniejszym czasie na rynek trafią wersje Golf R-Line, a także GTI i GTE. Następnie gamę jednostek uzupełnią silniki 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM, 2.0 TSI 265 KM oraz hybrydy plug-in 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 i 272 KM.
VW Golf 2024 – co nowego znajdziemy w popularnym kompakcie?
Odświeżonego Golfa rozpoznamy po nowo zaprojektowanych reflektorach LED, nowych tylnych światłach LED oraz przednim zderzakiem. Reflektory mają teraz prostsze linie i zwężają się do wewnątrz. Opcjonalnie będą dostępne także reflektory LED Plus. Niejako w pakiecie z nimi będzie podświetlane logo Volkswagena w osłonie chłodnicy – po raz pierwszy w Europie. Na szczycie gamy są matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, również z podświetlanym logo Volkswagena. Ich elementem są światła drogowe o zasięgu ok. 500 m w nocy – znacznie więcej niż w konwencjonalnych reflektorach. W pakiecie z nimi będą nowe tylne światła LED 3D, w których można ustawić trzy różne efekty powitania i pożegnania.
Nowe są także cztery kolory nadwozia: czarny Grenadilla, niebieskie Anemone Blue i Crystal Ice, a także srebrny Oyster (dwa ostatnie dołączą do oferty nieco później). Ponadto w odmianach Style, R-Line, GTE i GTI będzie można wybrać dach lakierowany na czarno. W nowym Golfie zadebiutuje także gama pięciu nowych wzorów felg z lekkich stopów o średnicy do 19 cali.
Uproszczono także obsługę systemu infotainment, dostępnego teraz w dwóch rozmiarach – w podstawowej wersji z przekątną 10,4 cala, a większa ma 12,9 cala. Opcjonalnie dla obu wersji nadwoziowych nowego Golfa będzie można zamówić wyświetlacz head-up na przedniej szybie.
Jakie silniki znajdziemy pod maską Golfa?
Początkowo w ofercie VW Golfa znajdą się wyłącznie silniki 1.5 TSI, również w wersji mild hybrid – eTSI mHEV. Do wyboru będzie 115 lub 150 KM. Samochody z silnikami eTSI będą standardowo wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię DSG, a jednostki TSI będą przekazywać moment obrotowy na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów.
Nieco później w sprzedaży znajdą się także odmiany z silnikami 2.0 TDI (o mocy 115 lub 150 KM, ta druga standardowo ze skrzynią DSG), a także 2.0 TSI o mocy 204 KM (w Golfie Variancie Style z napędem 4MOTION) oraz 265 KM (w Golfie GTI). Technicznym majstersztykiem jest wersja hybrydowa 1.5 TSI eHybrid o mocy systemowej 204 KM. Jeszcze bardziej sportowa wersja, GTE, dysponuje mocą 272 KM. W obu wersjach moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni biegów eDSG, zaprojektowanej specjalnie do hybrydowych układów napędowych typu plug-in.
Dzięki zmianie akumulatora na większy (19,7 KWh w porównaniu do 10,6 kWh poprzednio) i oszczędnemu silnikowi 1.5 TSI evo2 nowy Golf eHybrid będzie w stanie pokonać łącznie ok. 1000 km w trybie hybrydowym na długich trasach. Przy korzystaniu wyłącznie z silnika elektrycznego hybrydowy Golf będzie dysponować zasięgiem ok. 100 km. Dodatkową zaletą obu odmian hybrydy plug-in jest możliwość ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW i przemiennym do 11 kW (poprzednio 3,6 kW).
VW Golf 2024 Special Edition
Na rozpoczęcie sprzedaży pojawi się wersja Special Edition. Auto w tej wersji ma znacznie bogatsze wyposażenie, a dopłata wynosi zaledwie 800 zł. Korzyść dla nabywcy tej odmiany wynosi 10 390 zł, bo samochód jest wyposażony standardowo m.in. w lakier metalizowany, 17-calowe aluminiowe felgi Nottingham, dodatkowo przyciemniane tylną i tylne boczne szyby, alarm, a także systemy Keyless Advanced i Light Assist.
Najnowsze
-
Tobiasz Bocheński wyśmiewa SCT w Warszawie. Nie wszystkim się to podoba
Kandydat PiS na prezydenta Warszawy wypuścił kolejny spot, na którym krytykuje działania swojego największego rywala, Rafała Trzaskowskiego. Krótkie nagranie stworzono bez wątpienia po to, żeby stało się internetowym viralem. Jego prosty i przesadzony przekaz niektórym bardzo się nie spodobał. -
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym – nie kombinuj „na chłopski rozum”
-
Kierowcy nie wiedzą tego o światłach do jazdy dziennej, a potem są zaskoczeni mandatem
-
27-latek straci Porsche 911, bo ścigał się „sam ze sobą”. Tak, jest takie prawo
-
Cyrkowcy go nienawidzą. Kierowca katapultował się przez boczną szybę samochodu
Zostaw komentarz: