Karolina Chojnacka

Volvo zmienia logo. Czy zmiana wizerunku będzie drastyczna?

Logo służy przede wszystkim do identyfikacji konkretnej marki i jego głównym zadaniem jest pomoc w odróżnieniu jednej marki od drugiej. Dlatego powinno być unikalne i wyjątkowe. Czy nowe logo Volvo takie jest?

Volvo nazywa zmienione logo redesignem. Cóż… stwierdzenie jest chyba właściwie, biorąc pod uwagę, że zmiany nie są zbyt drastyczne. Tak naprawdę, Volvo po prostu uprościło swoje logo. Zobaczcie sami!

Nowe logo Volvo
Nowe logo Volvo, fot. materiały prasowe / Volvo

Czy również waszym zdaniem nowe logo Volvo jest… nijakie? Płaskie i czarno-białe, wpisujące się w trend ostatnich aktualizacji logotypów, które prezentuje już większość koncernów motoryzacyjnych. Dlaczego tak się dzieje?

Sprawa jest banalnie prosta, takie loga są po prostu lepiej widoczne w Internecie. Aktualizacje logotypów są tylko techniczne, żeby lepiej wyświetlały się na wyświetlaczach telefonów. Żadnych cieni, gradientów ani kolorów. Przede wszystkim liczy się ogólny kształt i skojarzenie z marką, a kolor i cieniowanie znaczka nie mają większego znaczenia. I nie należy do tego dopisywać żadnej filozofii, w stylu, że nowe logo jeszcze lepiej odzwierciedla ducha marki itp., itd.

Volvo zapowiedziało, że zaktualizowane logo będzie wprowadzać bardzo stopniowo. Na samochody trafi dopiero w 2023 roku.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze