Volvo Trucks i Renault Trucks podsumowują 2017 rok

Jedni z największych importerów samochodów ciężarowych w Polsce podsumowują 2017 rok.

Volvo Trucks
W bardzo dobrym dla branży 2017 roku zarejestrowano w Polsce 25 314 nowych pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 16 ton. Volvo Trucks również miniony rok zalicza do bardzo udanych – firma utrzymała pozycję na podium, odnotowując wysoki udział w rynku. Ten sukces potwierdza, że klienci doceniają jakość i niezawodność pojazdów szwedzkiej marki. W 2017 roku Volvo Trucks w segmencie, w którym najbardziej się specjalizuje, czyli dostarczaniu pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 16 ton, sprzedało 4 356 pojazdów. To daje 17,21 proc. udział w całym rynku i świetne trzecie miejsce wśród firm dostarczających klientom ciężkie pojazdy. W sumie w całym 2017 roku w Polsce sprzedano 25 314 nowych pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 16 ton, co stanowi 3,6 proc. wzrost w porównaniu z 2016 rokiem. Rekordowe wyniki sprzedaży branża odnotowała w końcówce roku – w grudniu zarejestrowano aż 2 419 samochodów ciężarowych, czyli aż o 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej. W ostatnim miesiącu roku w tej grupie na pierwsze miejsce wysunęło się zdecydowanie Volvo Trucks, które w tym ważnym dla siebie segmencie sprzedało aż 602 pojazdy. Doskonałe wyniki Volvo Trucks zanotowało także w sprzedaży podwozi (wzrost o 36 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem) oraz sprzedaży części (14 proc. wzrost r/r). Skąd takie dobre wyniki? – Kilka lat temu stworzyliśmy w Volvo Trucks specjalny dział odpowiedzialny za sprzedaż podwozi na terenie całej Polski, jednocześnie po zakupie zagwarantowaliśmy klientom wsparcie techniczne. To się sprawdziło i wzrosty sprzedaży, które odnotowaliśmy w ubiegłym roku, w ogromnej mierze są właśnie efektem pracy tego zespołu – podkreśla Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks w Polsce. Paweł Węcłowski wyjaśnia, że dobre wyniki branży w roku 2017 to przede wszystkim efekt dobrej koniunktury w gospodarce, a w drugim półroczu dodatkowo firmy budowlane dokonywały większych zakupów, rozpoczynając realizację inwestycji finansowanych z funduszy unijnych.
– Spodziewamy się, że w roku 2018 sprzedaż pojazdów o DMC powyżej 16 ton utrzyma się na ubiegłorocznym poziomie, czyli około 25 tysięcy sztuk. Dalej będzie się również zwiększała sprzedaż podwozi w stosunku do ciągników siodłowych. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że coraz większą liczbę pojazdów kupuje się do obsługi rynku krajowego, co stanowi efekt dynamicznego wzrostu gospodarczego. Kiedyś firmy obsługujące krajowy rynek przewozów kupowały samochody używane, teraz coraz częściej decydują się na zakup pojazdów nowych – zaznacza Paweł Węcłowski.

Renault Trucks
Rok 2017 Renault Trucks zalicza do bardzo udanych. Konkurs Optifuel Challenge dowiódł wysokiej efektywności paliwowej samochodów ciężarowych marki. Ukoronowaniem całości w Polsce był 9,2%, największy na rynku pojazdów o DMC pow. 16 t, przyrost sprzedanych pojazdów.
W 2017 roku strategia Renault Trucks realizował strategię skupiającą się wokół wokół poprawy wizerunku marki. Producentowi udało się przekonać wiele firm do zmiany pojazdów na Renault. To duża zasługa samych produktów, zwłaszcza gamy T. Każdy, kto choć raz miał z nią styczność, wie, że to doskonałe narzędzie pracy i po prostu dobry wybór. Zarówno z punktu widzenia samego przedsiębiorcy (koszty eksploatacji, bezawaryjność, obsługa serwisowa), jak i z punktu widzenia kierowcy, spędzającego najwięcej czasu w samym pojeździe. Wzrost sprzedaży to również zasługa sił sprzedażowych i serwisowych Renault Trucks, które skutecznie utrzymują obecnych klientów i docierają do nowych, a także efektywnej strategii handlowej. W 2017 roku dużym sukcesem dla marki była między innymi kampania Truck 4 Comfort, która pomogła skutecznie dotrzeć z ofertą do nowych klientów. Była to limitowana edycja komfortowo wyposażonych pojazdów z pakietem bezpieczeństwa, nastawiona również na ekonomikę paliwową. Kampania nie tylko odpowiadała na potrzeby kierowców, przekaz mocno skupiał się na bezpieczeństwie biznesowym właściciela. Każdy pojazd został wyposażony w pełny, 4-letni kontrakt serwisowy, co stanowi rzadkość na rynku, a także gwarancję braku niespodziewanych kosztów w tym czasie. Wydatki związane z techniczną stroną eksploatacji pojazdów zawiera kontrakt Excellence, który obejmuje wszelkie przeglądy okresowe, wymianę oleju, filtrów czy klocków hamulcowych, ale także elementów niestandardowych, np. wkładu filtra cząstek stałych DPF czy nawet naprawę ogrzewania niezależnego. W 2017 roku Renault Trucks wspierało program Profesjonalni Kierowcy, gdzie są doszkalani młodzi stażem kierowcy, co pomaga im zaistnieć na rynku pracy. Renault Trucks pamiętało też o kierowcach z większym doświadczeniem. Dla nich w 2017 roku została przeprowadzona ósma już edycję konkursu Optifuel Challenge, która zgromadziła łącznie 501 kierowców. Z roku na rok poziom umiejętności kierowców rośnie. Tegoroczne wyniki uczestników osiągnęły poziom Master Driverów Renault Trucks. Zdarzyło się nawet, że stającym w konkursowe szranki udało się pobić rezultaty mistrzów. Średni wynik 25,8 l/100km nikogo nie zaskoczył. Po raz pierwszy w konkursie wykorzystano pojazdy z 13-litrowym silnikiem. Zebrane doświadczenia wskazują, że to bardzo uniwersalny pojazd dający sobie radę w każdych warunkach drogowych, od morza aż po Tatry. Ważnym wydarzeniem w historii Renault Trucks było dostarczenie pierwszego zasilanego gazem pojazdu D16 z nadwoziem do zbiórki śmieci, który trafił do PGK Śrem. Po raz pierwszy zaprezentowaliśmy także w Polsce pojazd z kabiną Low Entry Renault Trucks D Access, zabudowany nadwoziem EcoCel. Przed sprzedażą pojazd przeszedł testy w firmach komunalnych, gdzie cieszył się dużym zainteresowaniem. Wszystkie działania w 2017 roku przełożyły się na dostarczenie na rynek 1741 sztuk o DMC powyżej 16 ton, co przekłada się na 9,2% procent wzrost rok do roku liczby sprzedanych pojazdów (najwyższy wzrost na rynku).

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze