Volvo FE na warszawskich ulicach już czerwcu! Czy stolica ma wystarczającą infrastrukturę dla tego elektryka?

Elektryczna ciężarówka wyjedzie wkrótce na stołeczne ulice.

Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska, zapowiedziała wprowadzenie na rynek elektrycznych samochodów ciężarowych gamy Volvo Trucks FE i FL.

Na zorganizowanym spotkaniu w siedzibie Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), firma Volvo Trucks ujawniła szczegóły dotyczące planów rozwoju elektrobilności w Polsce. Klient, który jest zainteresowany elektryczną ciężarówką Volvo w swojej flocie na terenie Polski, może już nabyć taki samochód. Pierwszy samochód elektryczny Volvo Trucks Volvo FE, posadowiony na  trzyosiowym podwoziu i dedykowany dystrybucji miejskiej, trafi na polskie drogi w maju tego roku. Na ulicach Warszawy Volvo FE w wersji elektrycznej zadebiutuje w czerwcu.

Aktualnie największą przeszkodą w rozwoju zeroemisyjnego transportu jest brak odpowiedniej infrastruktury. Dlatego firma Volvo Trucks Polska podjęła współpracę z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, które od lat działa na rzecz popularyzacji elektromobilności. Przedstawiciele PSPA będą testować przekazane przez Volvo Trucks FE Electric, choć do końca nie wiadomo, na czym dokładnie te testy będą polegać. Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA powiedział:

Volvo FE na warszawskich ulicach ma się pojawić w czerwcu. A infrastruktura jest na to gotowa?

Premiera adresuje poważne wyzwania stojące przed Polską i Europą. Według danych Komisji Europejskiej, ciężarówki, autobusy oraz autokary odpowiadają za ok. ¼ wszystkich emisji CO2 pochodzących z transportu drogowego oraz za 6% wszystkich emisji dwutlenku węgla w państwach członkowskich. Dekarbonizacja tego sektora ma więc kluczowe znaczenie w dążeniu do osiągnięcia unijnych celów klimatycznych. Nie dojedzie do niej bez postępującej elektryfikacji w segmencie pojazdów ciężkich. Dziś przechodzimy od słów do czynów wraz z prezentacją pierwszego w Polsce seryjnego pojazdu ciężarowego z napędem elektrycznym. Przed nami szereg wyzwań, przede wszystkim związanych z koniecznością rozwoju dedykowanych stacji ładowania pozwalających na korzystanie z zeroemisyjnych samochodów ciężarowych nie tylko w miastach, ale również na dalszych trasach. Obecnie w Polsce taka infrastruktura praktycznie nie istnieje. Aby zbadać, na jakich zasadach i w jakich warunkach floty w segmencie transportu ciężkiego w Polsce będą mogły się elektryfikować, rozpoczniemy w drugiej połowie roku realizację szeroko zakrojonego projektu pilotażowego, w ramach którego przetestujemy elektryczną ciężarówkę Volvo w rzeczywistych warunkach użytkowania.

Volvo FE Electric

Volvo Trucks czerpie z doświadczenia swojej spółki córki Volvo Buses. Elektryczny układ napędowy i akumulator oparto na rozwiązaniu stosowanym w autobusach; obecnie w użyciu jest 4000 autobusów z napędem hybrydowym lub całkowicie elektrycznym. Poza tym w ofercie koncernu sa rozwiązanie hybrydowe.

Volvo FE Electric to elektryczny samochód ciężarowy do transportu miejskiego; dopuszczalna masa całkowita pojazdu do 27 ton. Producent przeznacza go do wymagających rodzajów transportu miejskiego, takich jak wywóz śmieci, lekki transport budowlany i dostawy. Auto ma dwa silniki elektryczne o mocy wyjściowej 400 kW i o momencie obrotowym 850 Nm i 2-biegową skrzynię biegów. Można je wyposażyć w maksymalnie cztery zestawy akumulatorów. Każdy zestaw ma pojemność 66 kWh i szacowaną żywotność 8-10 lat, w zależności od prowadzonej działalności. Aby naładować FE Electric można użyć wbudowanej ładowarki sieciowej, która umożliwia ładowanie w obiektach przemysłowych, lub użyć kabla do ładowania dołączonego do pojazdu. Można także skorzystać z zewnętrznych stacji prądu stałego w celu szybszego ładowania, zakładając, że mogą one dostarczyć napięcie wyjściowe do 750 V.

W przypadku aut ciężarowych liczy się zasięg. W tym przypadku, przy np. wywozie śmieci, czy lekkim transporcie budowlanym, wyniesie on 120 km. Przy wykorzystaniu auta w transporcie dystrybucyjnym producent podaje, że zasięg może wynieśc nawet do 200 km – w zależności od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy.

Wszystkie funkcje zabudowy są zasilane przez oddzielny silnik elektryczny o szczytowej mocy 530 Nm i 100 kW.

Patrząc na zainteresowanie tematem elektromobilności, jestem bardzo dobrej myśli jeśli chodzi o realizację założonych, bardzo ambitnych celów sprzedażowych na ten rok. Kolejny raz nasi klienci pokazali, że prowadzą swoje biznesy w sposób odpowiedzialny i rozsądny, szukając jednocześnie przewagi konkurencyjnej, którą my, jako Volvo Trucks Polska jesteśmy w stanie im dostarczyć – podsumowuje Małgorzata Kulis.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze