Volkswagen zwiększy zasięg w samochodach elektrycznych. Nawet 700 km na jednym ładowaniu
Volkswagen zapowiada, że już wkrótce jego samochody elektryczne będą mogły zaoferować zasięg nawet do 700 kilometrów na jednym ładowaniu. Zmiany będą dotyczyć zarówno istniejących modeli, takich jak ID.3, ID.4 czy ID.5, a także nadchodzącego ID. Buzz oraz zapowiadanych ID. Life i Aero B.
Volkswagen inwestuje w rozwój elektromobilności i zapowiada zmiany w platformie MEB, która powstała z myślą o samochodach elektrycznych. Do tej pory na jej bazie powstało dziewięć modeli należących do koncernu Volkswagen.
W najbliższych latach niemiecki producent zamierza mocno rozwinąć gamę samochodów elektrycznych, a także znacznie zwiększyć zasięgi elektrycznych modeli. Zmiany będą dotyczyć zarówno istniejących modeli, takich jak ID.3, ID.4 czy ID.5, a także nadchodzącego ID. Buzz oraz zapowiadanych ID. Life i Aero B.
Volkswagen zwiększy zasięg i przyspieszy ładowanie w samochodach elektrycznych
Zgodnie z zapowiedziami, wszystkie aktualnie oferowane i nadchodzące samochody elektryczne marki Volkswagen będą mogły zaoferować zasięg nawet do 700 kilometrów na jednym ładowaniu.
Volkswagen planuje także znacznie przyspieszyć ładowanie we wszystkich samochodach zbudowanych na platformie MEB. W tej chwili akumulatory obsługują maksymalnie 125 kW mocy ładowania, ale już niebawem mają być dostosowane nawet do 200 kW.
Co więcej, w wybranych modelach Volkswagen planuje zwiększyć moc, a tym samym znacznie polepszyć ich osiągi. Producent zapowiada, że zwiększenie mocy z 299 do 350 KM pozwoli skrócić sprint do „setki” o 0,7 sekundy. Obecnie najszybszy model – Volkswagen ID.5 GTX – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: