Karolina Chojnacka

Volkswagen Taos zaprezentowany! To kompaktowy crossover o mocy 158 KM

Volkswagen poszerza gamę crossoverów o kompaktowego Volkswagena Taosa. Samochód inauguruje ulepszoną wersję czterocylindrowego turbodoładowanego silnika, który obecnie znajduje się w VW Jetta.

Moc Jetty pochodzi z 1,4-litrowej czterocylindrowej jednostki, która zapewnia 147 koni mechanicznych i 250 Nm momentu obrotowego. W roku modelowym 2022 Taos otrzyma 1,5-litrową ewolucję tego silnika, którego moc osiągnie 158 KM, chociaż jego moment obrotowy pozostanie niezmieniony.

Czterocylindrowy silnik Taosa działa w zmodyfikowanej wersji oszczędzającego benzynę cyklu Millera, więc wałek rozrządu zamyka zawory dolotowe na początku suwu dolotu. Powłoka APS w cylindrach zmniejsza tarcie, sterowany mapowo układ chłodzenia szybciej nagrzewa silnik, technologia zmiennej geometrii turbiny sprawia, że ​​turbosprężarka jest bardziej wydajna, a wysokociśnieniowy układ wtryskowy zmniejsza emisje poprzez optymalizację mieszanki paliwowo-powietrznej.

Volkswagen Taos – kompaktowy crossover o mocy 158 KM

Samochód w standardowej konfiguracji obraca przednie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, podczas gdy opcjonalny napęd na wszystkie koła 4Motion zapewnia siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów, a także bardziej wyrafinowane wielowahaczowe tylne zawieszenie.

Volkswagen Taos – kompaktowy crossover o mocy 158 KM

Przeczytaj też: Volkswagen angażuje się w projekty klimatyczne. Priorytetem ochrona lasów

Elastyczna architektura MQB Volkswagena stanowi podstawę modelu Taos, który rozciąga się od końca do końca na 446,5 cm, ma 184 cm szerokości i 163,5 cm wysokości. Czyli jest około 24 cm krótszy niż Tiguan i tylko kilka cm dłuższy niż rosnąca lista crossoverów typu „in-between”, które wypełniają lukę między subkompaktowymi a kompaktowymi rozwiązaniami.

Volkswagen Taos – kompaktowy crossover o mocy 158 KM

Volkswagen Taos wiele elementów stylistycznych dzieli z Tiguanem i Atlasem Grand Sport. Taos wyróżnia się bardziej surowym i wytrzymałym wyglądem, który ma być jego znakiem charakterystycznym. Taos został zaprojektowany specjalnie na rynek północnoamerykański, gdzie sprzedaż modeli o tematyce outdoorowej, takich jak Subaru Crosstrek i Toyota RAV4 Adventure kwitnie.

Volkswagen Taos – kompaktowy crossover o mocy 158 KM

6,5-calowy ekran dotykowy jest standardem w podstawowym modelu Taos S, podczas gdy SE i SEL otrzymają 8-calową jednostkę obsługującą najnowszy system multimedialny Volkswagena MIB3. Każdy Taos otrzymuje również w pełni cyfrowy panel przyrządów o standardowym rozmiarze 8 cali lub 10,25 cala w najwyższej klasie SEL.

Inne standardowe funkcje obejmują dwukolorową materiałową tapicerkę, automatyczne reflektory i przycisk zapłonu. W zestawie znajduje się również samochodowe połączenie Wi-Fi. Kierowcy, którzy chcą wydać więcej, mogą dokupić takie funkcje, jak skórzana tapicerka, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, wycieraczki z czujnikiem deszczu, system nawigacji oraz ładowarka bezprzewodowa.

Volkswagen podkreśla, że ​​Taos jest „dostępny” z pakietem elektronicznych systemów wspomagania jazdy IQ.DRIVE, w tym ostrzeganiem przed kolizją, automatycznym hamowaniem awaryjnym, asystentem utrzymania pasa ruchu, ostrzeżeniem o martwym polu oraz adaptacyjnym tempomatem z funkcją Stop and Go. Oczywiście „dostępny” oznacza, że ​​te funkcje te są opcjonalne.

Przeczytaj też: Volkswagen Taos – w erze elektryków zainauguruje ulepszoną wersję czterocylindrowego turbodoładowanego silnika spalinowego

Zbudowany w Puebla w Meksyku, razem z Jetta i Tiguanem, Volkswagen Taos 2022 pojawi się w salonach latem 2021 roku. Nabywcy będą początkowo mieli do wyboru trzy poziomy wyposażenia, odpowiednio: S, SE i SEL. Informacje o cenach nie zostały jeszcze podane. Eksperci spodziewają się jednak, że Taos będzie tańszy od Tiguana.

Nazwa samochodu pochodzi od małego miasteczka w stanie Nowy Meksyk i oznacza „dom”.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze