Volkswagen Passat i Arteon pod nóż także w Europie!

Są to nadal niepotwierdzone informacje, ale jak podają wiarygodne źródła, Volkswagen może mieć smutne plany wobec swoich modeli z klasy średniej.

Niedawno informowałyśmy, że dyrektor generalny Volkswagena ogłosił koniec Passata w Stanach Zjednoczonych. Powodem jest oczywiście zmiana w preferencjach konsumentów, którzy, bez względu na faktyczne potrzeby, najchętniej wybierają SUV-y. Wiele wskazuje na to, że decyzja o wycofaniu Passata z USA, wpłynie także na przyszłość modelu w Europie.

Volkswagen Passat nie będzie już sprzedawany w USA!

Nie jest tajemnicą, że na Starym Kontynencie najczęściej wybierane są wersje kombi. Popularność sedanów rośnie w miarę kierowania się na wschód, ale czy to dostateczny powód wykładania pieniędzy na opracowanie kolejnego Passata w takiej wersji? Jest co prawda jeszcze rynek azjatycki, szczególnie chiński, ale tam Volkswagen ma szeroką gamę sedanów i rezygnacja z jednego nie musi być dla niego bolesna.

Elektryczny Passat B5 – szacunek ekologów i zazdrość sąsiada w jednym

Według nieoficjalnych doniesień, powyższe kalkulacje odbywają się w zarządzie Volkswagena i podobno decyzja już zapadła. Kiedy w 2023 roku zadebiutuje kolejna generacja Passata, dostępna będzie wyłącznie w wersji kombi. Powinno to zadowolić zdecydowaną większość osób zainteresowanych tym modelem, a dla pozostałej części klientów alternatywą ma być Skoda Superb, która od lat podbiera Passatowi klientów.

Nowy Volkswagen Arteon i Arteon Shooting Brake już dostępne do zamawiania. Znamy ceny!

Spostrzegawcze osoby zwrócą uwagę, że przecież Volkswagen ma jeszcze jeden model w tym segmencie – Arteona. Idealna propozycja dla kogoś, kto nie potrzebuje kombi, a Skoda wydaje mu się nazbyt zwyczajna. Niestety podobno pod nóż pójdzie także Arteon – również w wersji Shooting Brake. Volkswagen skupia się teraz na elektrykach, co pochłania ogromne środki i tłumaczy weryfikację przyszłej oferty oraz rezygnację z mniej popularnych modeli.

Najnowsze

Kolejny kierowca nie słyszał o istnieniu motocyklistów i doprowadził do wypadku

To sytuacja tak typowa, że aż trudno coś nowego na jej temat powiedzieć. Niektórzy kierowcy po prostu nie dostrzegają pojazdów mniejszych niż samochody.

Co w tej sytuacji sprawiło, że kierowca Audi nie zauważył motocykla? Nic. Pogoda była piękna, droga pusta, a motocyklista jechał z niewielką prędkością (według biegłego były to 42 km/h).

Motocyklista nagle spotkał auto jadące w poprzek drogi. Nie miał czasu na reakcję

Pomimo tego, chociaż kierowca Audi prawie zatrzymał się przed skrzyżowaniem i rozejrzał, nie zauważył jednośladu. Ruszył niespiesznie, przecinając tor jazdy motocyklisty i nie dając mu szansy na zatrzymanie się w porę. Można odnieść wrażenie jakby zwolnił tuż przed uderzeniem. Tymczasem trzeba było mocno wcisnąć gaz i uciec z drogi motocykliście!

Cwaniak w osobówce kłócił się z motocyklistą. A może to nie on był cwaniakiem?

Nie wiemy jak skończyło się to zdarzenie, ale to że film ma w tytule „wypadek” oraz zaangażowanie w sprawę biegłego, wskazują, że motocyklista został ranny, a sprawa trafiła do sądu.

https://www.youtube.com/watch?v=tVB8Z5a5RsQ

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Elegancki portfel dla fanów motoryzacji inspirowany Ferrari 166 MM

The Outlierman wprowadza na rynek zupełnie nowe luksusowe skórzane portfele i etui na karty - inspirowane jednym z najbardziej klasycznych samochodów na świecie.

The Outlierman, twórcy ręcznie wykonanych luksusowych akcesoriów inspirowanych motoryzacją, wprowadza nowe, sześciomiejscowe etui na karty z pełnej licowej skóry cielęcej i długi portfel z całkowicie nowym wzorem „Outlierman’s Roads”.

Andrea Mazzuca, założyciel The Outlierman, powiedział:

Zawiłe szczegóły i kunszt są wyraźnie widoczne w tych zachwycających akcesoriach, czy to w wyszukanych zewnętrznych szwach, czy w żywej i ponadczasowej podszewce„ Outlierman Roads”. Każde akcesorium jest doskonale zaprojektowane z myślą o codziennych potrzebach entuzjastów samochodów.

Chciałem stworzyć coś minimalnego, ale nadal idealnego do codziennego użytku, a dokładniej do podróży.

Elegancki portfel dla fana motoryzacji inspirowany Ferrari 166 MM

Przeczytaj też: „Outlierman’s Roads” sprawi, że twoja torba podróżna będzie bardziej motoryzacyjna i luksusowa

Akcesoria zaprojektowano z myślą o stylu i praktyczności. Wykonane wyłącznie z najlepszej licowej skóry cielęcej i drelichowej wyściółki ze 100% bawełny, każdy element ma charakterystyczne srebrne logo The Outlierman. Starannie umieszczony na zewnętrznej stronie każdego produktu, ukazuje zarówno osobowość, jak i zamiłowanie użytkownika do klasycznych samochodów.

Oprócz tego zarówno długi portfel, jak i etui na karty wykorzystują kontrastowe szwy zewnętrzne jako nawiązanie do kolorów skóry w klasycznych wnętrzach samochodów, takich jak Jaguar XK120 czy Ferrari 166 MM.

Przeczytaj też: Luksusowe, jedwabne maseczki w motoryzacyjnym stylu. Cena robi wrażenie!

Eleganckie akcesoria motoryzacyjne można kupić TUTAJ.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Na co można wydać 17 miliardów euro? Na przykład na rozwój elektromobilności

Audi zwiększa budżet na elektromobilność w cyklu planowania do roku 2025. Niemal połowa wydatków inwestycyjnych zostanie przeznaczona na rozwój elektromobilności, modeli hybrydowych i na cyfryzację.

Planując inwestycje na najbliższych pięć lat, Audi kontynuuje swoją transformację w kierunku dostawcy połączonej w sieć i zrównoważonej mobilności segmentu premium. Dzięki kwocie około 35 miliardów euro inwestycje, zwłaszcza w zakresie przyszłych projektów motoryzacyjnych, pomimo trudnych warunków prowadzenia działalności pozostają na wysokim poziomie. Tylko na technologie przyszłości przeznacza się około 17 miliardów euro, co stanowi połowę sumy inwestycji.

Podobnie jak cała Grupa Volkswagen, Audi wzmacnia inwestycje w elektromobilność. Producent samochodów klasy premium przeznaczył około 15 miliardów euro na ten i przyszły temat hybrydyzacji, podkreślając w ten sposób ich kluczowe znaczenie w dążeniu marki do elektromobilności. Niezbędny zakres finansowy jest tworzony w oparciu o założenie efektu synergii w ramach Grupy Volkswagen – zarówno w strategii e-platform, jak i w rozwoju oprogramowania. Ulepszenia w zakresie kosztów stałych, szczuplejsze portfolio produktów oraz oszczędności na inwestycjach niezwiązanych z pojazdami, przyczyniają się dodatkowo do finansowej stabilności marki Audi.

Herbert Diess, przewodniczący Rady Nadzorczej Audi, mówi:

Dzięki planom inwestycyjnym, które są obecnie wdrażane, wzmacniamy Audi w newralgicznym czasie przekształceń głównego biznesu. Zapewnienie technicznego przywództwa czterech pierścieni w dziedzinie napędów elektrycznych i osieciowania jest celem działań rady nadzorczej i zarządu. Zapewniamy Audi niezbędne do tego środki.

Przeczytaj też: Audi E-Tron – nadchodzi elektryczny SUV

W latach 2021-2025, Audi planuje wydatki na badania i rozwój oraz na inwestycje w środki trwałe w wysokości około 35 mld euro. Prawie 17 miliardów euro przeznacza na projekty pojazdów i innowacyjne rozwiązania techniczne, podkreślając w ten sposób naczelne założenia marki, przejawiające się w haśle przewodnim: „Vorsprung durch Technik – przewaga dzięki technice”.

Łączna suma kosztów przeznaczonych na rozwój uwzględnia efekt synergii w Grupie Volkswagen. Przykład: rozwój i wdrażanie platform elektrycznych odbywa się we wszystkich markach Grupy. Audi wspólnie z Porsche rozwija elektryczną platformę premium (PPE), jednocześnie korzystając z rozwiązania technicznego dostępnego dla wszystkich marek Grupy: modułowej platformy dla pojazdów z napędem elektrycznym (MEB). Plany inwestycyjne przewidują, że wydatki przeznaczone na lata 2021-2025 koncentrować się będą przede wszystkim na wdrażaniu „elektrycznej mapy drogowej”, z ofensywą produktową na dużą skalę modeli w pełni i częściowo elektrycznych. Na samą elektryfikację przewidziano w kontekście tej rundy planowania kwotę około 15 miliardów euro – to ponad 40 procent całkowitych wydatków. Około 10 miliardów euro ma zostać przeznaczonych na elektromobilność, a 5 miliardów euro na rozwiązania hybrydowe. Do 2025 roku Audi rozszerzy gamę samochodów częściowo lub w pełni elektrycznych do około 30 modeli, z czego około 20 będzie w pełni elektrycznych.

Przeczytaj też: Audi e-tron i Audi e-tron Sportback. Producent zapowiada napęd z trzema silnikami elektrycznymi

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Schumacher zadebiutuje w F1 jeszcze w tym sezonie? Niemiec twierdzi, że jest na to gotowy

Mick Schumacher jest gotowy do startu w Grand Prix Abu Zabi, jeśli Haas F1 Team poprosi go o zastąpienie Romaina Grosjeana.

Mick Schumacher, syn siedmiokrotnego mistrza świata, legendarnego Michaela, został potwierdzony jako kierowca zespołu Haas, od sezonu 2021. Ale los może sprawić, że zadebiutuje w Formule 1 jeszcze w tym sezonie. Podczas Grand Prix Abu Zabi młody Schumacher mógłby zastąpić Romaina Grosjeana, który powraca do formy po dramatycznie wyglądającym wypadku z Grand Prix Bahrajnu.

Przeczytaj też: Mick Schumacher będzie ścigać się w Formule 1!

W najbliższy weekend, podczas Grand Prix Sakhiru, Grosjeana zastąpi Pietro Fittipaldi. Francuz natomiast, który w środę został wypisany ze szpitala, chciałby powrócić za kierownicę bolidu F1 podczas Grand Prix Abu Zabi, finału sezonu 2020, tydzień później.

Przeczytaj też: Romain Grosjean po wypadku, w którym niemal stracił życie, chce wrócić do F1

Decyzja o starcie Grosjeana zostanie podjęta dopiero w przyszłym tygodniu, ale Mick Schumacher już wyraził gotowość, gdyby potrzebne było zastępstwo:

Moim zdaniem to świetne, że jestem uważany za gotowego do startu. Czuję, że tak jest. Oczywiście stanowiłoby to duże wyzwanie, ale sądzę, że dzięki temu jeszcze bardziej poznałbym samochód Formuły 1 i jeszcze lepiej przygotował się na przyszły rok.

Günther Steiner, szef zespołu Haas, podkreśla jednak, że jeszcze nie zapadły żadne decyzje:

Nie rozmawialiśmy o tym. Jak mówiłem już wcześniej, zobaczymy w poniedziałek, w jakim stanie będzie Romain.

Mamy wielu kierowców w gotowości, którzy mogą zastąpić Romaina, ale ostateczna decyzja zapadnie wtedy, kiedy będziemy mieli stuprocentową pewność, że nie może prowadzić. Uważam, że współpracę z Haasem powinien zakończyć w wyścigu, a nie jako widz. Taki jest nasz cel.

Nawet jeśli Schumacher nie zastąpi Grosjeana w wyścigu o GP Abu Zabi, to i tak pojeździ bolidem Haasa w trakcie tego wyścigowego weekendu. Młody Niemiec pojawi się na torze w piątkowym treningu przed GP Abu Zabi. Steiner bagatelizuj jednak znaczenie tej sesji. Ważniejsze będą zimowe testy w nowym bolidzie:

Są tylko trzy dni testów przez następnym sezonem. Będą o wiele ważniejsze niż ten trening. Sądzę, że wszyscy znają moją opinię na ten temat. Fajnie, że pojeździ, ale niewiele się z tego nauczy. Największe doświadczenie zdobywa się, kiedy trzeba poradzić sobie z presją podczas wyścigu. Z pewnością sesja testowa dla młodych kierowców będzie dla niego dobra, dzień w bolidzie zawsze jest przydatny. Jednak najważniejsze będą testy przedsezonowe. Nie możemy sobie pozwolić na żadne problemy przez te trzy dni, ponieważ to niewiele jazdy, dodatkowo podzielonej na dwóch kierowców.

Najnowsze