
Vespa Primavera i Sprint – nowe silniki
Dwa najpopularniejsze skutery marki Vespa zostały zmodernizowane. W modelach Primavera i Sprint zainstalowano nowe silniki z serii i-Get produkowane przez Piaggio, a znane z innych modeli włoskiego producenta.
Na pierwszy rzut oka ciężko stwierdzić, jakie zmiany nastąpiły w modelach Primavera i Sprint z silnikami o pojemności 125 i 150 cm3. Oba mają w standardzie ABS (Primavera w wersji Setteantesimo), a na dodatek wyposażono je w gniazdo USB ukryte w przednim schowku. Dzięki temu kierowca może wygodnie ładować urządzenia elektroniczne.
Najważniejszą zmianą w skuterach Vespa są silniki i-Get, które spełniają normę Euro 3. Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i produkowana przez Piaggio. Modułowa jednostka pozwala na produkowanie jej w różnych konfiguracjach. W grę wchodzą wersje chłodzone powietrzem, cieczą, a także wersje 3- i 4-zaworowe.
Modele Vespa będą wyposażone w silniki 3-zaworowe, chłodzone powietrzem. Pojemność jednostek wyposażonych w elektroniczny wtrysk paliwa to 120 i 150 cm3. Dzięki czujnikowi barometrycznemu można dostosować wydajność silnika do ciśnienia atmosferycznego. Takie rozwiązanie pozwoli ulepszyć osiągi na górskich serpentynach.
Silnik i-Get w wersji 125 oferuje moc 7,9 kW przy 7700 obr./min. Mocniejsza wersja dysponuje mocą 9,5 kW przy 7750 obr./min. Z nową jednostką współpracuje automatyczne suche sprzęgło odśrodkowe. Producent poprawił w nim odporność na drgania. Zainstalowano też nowy rozrusznik i wydech.
Nowa konstrukcja jest bardzo oszczędna. Podstawowa wersja pozwala przejechać na jednym litrze paliwa nawet 45,5 km. W przypadku mocniejszej odmiany zasięg na tej samej ilości paliwa wynosi 41 km. Zatankowanie do pełna skutera pozwala na przejechanie odpowiednio 364 i 328 km.

Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: