
Valtteri Bottas stracił w trakcie wyścigu 3 kg! „To wina czarnego kombinezonu”
Valtteri Bottas wyznał, że podczas Grand Prix Hiszpanii stracił 3 kg. Fin uważa, że to jego czarny kombinezon odegrał w tym kluczową rolę.
Przejście ze srebrnego na czarny kolor było częścią przedsezonowego rebrandingu Mercedesa. Nowe barwy na sezon 2020 mają być wyrazem poparcia dla różnorodności oraz sprzeciwem wobec rasizmu i wszelkich form dyskryminacji.
Przeczytaj też: Nowe barwy bolidu Mercedesa w walce z dyskryminacją
Już na początku wyścigu w Barcelonie kibice usłyszeli Bottasa, który mówił swojemu inżynierowi przez radio:
Te czarne kombinezony są cholernie gorące.
Po wyścigu Valtteri Bottas rozwinął tę myśl:
W samochodzie było naprawdę gorąco. W tym roku w samochodzie jest jeszcze cieplej niż w zeszłym sezonie. Oczywiście musieliśmy zmienić kolor kombinezonu. I wiadomo, że czarny kolor pochłania więcej ciepła, zwłaszcza gdy jest bezpośrednie słońce. Dodatkowo w tym roku jest też nowa homologacja dla kombinezonów, więc są grubsze, tak samo bielizna.
Było tak gorąco, więc powiedziałem: „ Chłopaki, wiecie, że te kombinezony są cholernie gorące”. Na pewno biel byłaby chłodniejsza pod względem temperatury. Dzisiaj na przykład straciłem trzy kilogramy w wyścigu, czyli sporo.
W tym miejscu może to zacząć wpływać na wydajność. Wiem, że ze wszystkich kierowców jestem jednym z najlepiej przystosowanych, jeśli nie najsilniejszym, więc mogę to znieść, ale nigdy nie jest to wygodne i zawsze jest coś, co możemy poprawić.
Przeczytaj też: GP Hiszpanii: wygrana Hamiltona i procesja samochodów
Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu spekulowano, że czarny kolor będzie miał wpływ na chłodzenie samochodu, ale szef Mercedesa Toto Wolff wyznał, że zespół miał oko na wszelkie potencjalne problemy. Po starcie sezonu stało się jasne, że nowe malowanie nie ma wpływu na wydajność W11. James Vowles po GP Austrii wyznał:
Wewnątrz pokrywy silnika znajduje się w rzeczywistości srebrna podszewka, odporna na ciepło, która jest na miejscu niezależnie od koloru zewnętrznego. Nie widzimy żadnej różnicy w temperaturach naszych chłodnic ani innych temperaturach głównych układów w samochodzie w wyniku zewnętrznego koloru lakieru.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
żeby nie został zdyskwalifikowany za niską wagę!!!