Urodziła dziecko w Hondzie – chce nowe auto

Brytyjska pisarka, redaktorka i reżyserska, Beth Newell, urodziła kilka dni temu dziecko w dość nietypowym miejscu, bo w swoim samochodzie. Kilka dni później poprosiła przez Twittera o nowy samochód od importera.

Znana brytyjska pisarka postanowiła podzielić się swoim szczęściem z internautami i wrzuciła zdjęcie wraz ze świeżo urodzonym dzieckiem na tylnej kanapie Hondy Fit (Jazz). Jednak pod zdjęciem umieściła również prośbę do producenta o nowy egzemplarz samochodu. Jej wpis bardzo szybko został udostępniony przez kilkanaście tysięcy użytkowników Twittera. 

Japoński producent zyskał przez chwilę rozgłos i kilka dni później przedstawiciel firmy postanowił skontaktować się ze szczęśliwą, młodą matką. Jednak nie zaoferował jej zupełnie nowego samochodu, a wypranie tylnej kanapy oraz pakiet pieluch dla nowo narodzonej córki. Dodatkowo brytyjski oddział Hondy zaproponował jej darmowe użyczenie innego modelu, w czasie gdy jej samochód będzie przywracany w serwisie do stanu fabrycznego.

Honda Jazz, znana na niektórych rynkach jako Fit, to mały, miejski model produkowany przez japońskiego producenta. W 2015 roku w Europie zadebiutowała czwarta generacja tego modelu. Auto jest dostępne na Starym Kontynencie wyłącznie z jednym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 litra i mocy 102 KM.

Najnowsze

Auto Nostalgia – motoryzacyjny wspomnień czar!

Od 13 do 15 maja odbędą się Targi Pojazdów Zabytkowych Auto Nostalgia w Warszawie - to nie tylko okazja spotkania z rynkiem oldtimerów ale także świetny sposób na spędzenie niezapomnianego weekendu w gronie rodziny i przyjaciół.

W halach Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56C można wyruszyć w nostalgiczną podróż w przeszłość – pełną emocji i wzruszeń, niespełnionych marzeń o kultowych pojazdach i wspomnień z dzieciństwa.

Kogo będzie można zastać na Auto Nostalgii poza pięknymi zabytkowymi autami? Na pewno odwiedzą targi ludzie z branży, posiadacze i miłośnicy pojazdów zabytkowych, rodzimy small business. Przez trzy dni jest to miejsce spotkań i rozmów dla importerów, klubów motoryzacyjnych, warsztatów specjalistycznych, usługodawców zajmujących się blacharstwem, tapicerstwem, chromowaniem, czy detailingiem.

Organizator przygotował liczne atrakcje, gromadząc w jednym miejscu  najbardziej fascynujące  pojazdy z polskich kolekcji.

Jak było w zesżłym roku?https://www.youtube.com/watch?v=PIdJvvp-6-o

Najnowsze

Alergia za kierownicą – co robić?

Alergia potrafi dać się we znaki nawet w samochodzie - znacznie uprzykrzyć jazdę, pogorszyć koncentrację i obniżyć bezpieczeństwo jazdy. Nieodpowiednio przygotowane i zaniedbane auto to siedlisko alergenów. Co robić, aby samochód nie stał się alergiczną pułapką?

Alergie na rozmaite pyłki roślinne i roztocza stają się coraz bardziej powszechną dolegliwością wśród mieszkańców Europy. Szacuje się, że nawet co trzeci Europejczyk jest uczulony na pyłki, a liczba osób cierpiących na alergie nieustannie rośnie. Niestety nic nie możemy na to poradzić, warto jednak zadbać, aby miejsca, w których spędzamy dużo czasu – jak samochód – były wolne od alergenów.

Należy pamiętać, że liczne reakcje alergiczne są tym silniejsze, im dłuższy kontakt z alergenem i często mogą się pojawić już po chwili przebywania w samochodzie. Katar, łzawienie oczu, kichanie są nie tylko uciążliwe, ale jednocześnie przyczyniają się do obniżenia koncentracji za kierownicą i pogorszenia bezpieczeństwa jazdy. Badania dowodzą, że przy prędkości 100 km/h w trakcie jednego kichnięcia pokonujemy około 20 m z zamkniętymi oczami. I nic nie jesteśmy w stanie na to poradzić.

Dbaj o czystość w samochodzie
Niestety nasze samochody często bywają prawdziwymi siedliskami bakterii, pyłków i roztoczy. Z tego powodu, jeżeli cierpimy na uczulenie, powinniśmy regularnie czyścić i odkurzać wnętrze samochodu ze szczególną starannością, nie zapominając o drobnych zakamarkach. Jeżeli korzystamy z dywaników welurowych, dobrym pomysłem będzie ich częsta wymiana, ponieważ to dywaniki w dużym stopniu akumulują kurz. Możemy również pomyśleć o stosowaniu mniej estetycznych, ale praktyczniejszych dywaników gumowych. Powinniśmy też wykonać gruntowny przegląd rzeczy w samochodzie. Stare gazety, sterta płyt kompaktowych czy map stanowią siedlisko kurzu.

Specjalne filtry na ratunek alergikom
Nie mniej istotny od zadbania o czystość wnętrza będzie staranny dobór odpowiednich filtrów przeciwpyłkowych. Trzeba pamiętać, że stężenie zanieczyszczeń w powietrzu zasysanym znad drogi jest nawet do 6 razy większe, niż w przypadku powietrza, którym oddychamy podczas spaceru. Taki filtr to bariera dla alergenów, które dostają się do środka samochodu kanałami wentylacyjnymi. Specjalny filtr wykonany z nisko higroskopijnego i antyseptycznego materiału pozwoli na skuteczne wychwycenie alergenów, zanim dotrą one do wnętrza samochodu.

Można znaleźć także specjalne filtry aktywne z polifenolem oraz warstwą aktywnego węgla, które skutecznie chronią osoby podróżujące samochodem przez kontaktem z alergenami. Filtr tego typu może zmniejszyć ilość alergenów dostających się do kabiny auta nawet 60-krotnie. Kondycja i jakość filtra są tym istotniejsze, że w trakcie okresu pylenia alergicy nie powinni otwierać okien podczas jazdy. Co roku producenci oferują coraz bardziej skuteczne i zaawansowane filtry przeciwpyłkowe, warto więc zapytać w serwisie o nowe, skuteczne rozwiązania, które pomogą w walce z alergią za kierownicą.

Pamiętaj o regularnej wymianie filtra
Sam filtr na nic się nie przyda, jeżeli nie będzie regularnie wymieniany. Zaniedbany filtr sam staje się siedliskiem roztoczy i bakterii. Osoby cierpiące na alergię w szczególności powinny pamiętać o konieczności wymiany filtra kabinowego przynajmniej raz w roku (najlepiej po zimie) lub co około 15 tys. km. Nie mniej istotna okazuje się dezynfekcja klimatyzacji – wilgotne i ciepłe otocznie parownika tworzy idealne środowisko do rozwoju alergenów, które kanałami wentylacyjnymi dostają się do kabiny.

Źródło: Feu Vert

Najnowsze

Motocykliści na start – sezon wyścigowy zaczyna się w Poznaniu!

Już 21-22 maja Tor „Poznań” stanie się areną pierwszych w tym roku zmagań motocyklistów w ramach Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski i Pucharu Polski. Na starcie zobaczymy jedną kobietę, Monikę Jaworską.

W najbardziej prestiżowej klasie „Superbike” tytułu mistrzowskiego broni weteran – Paweł Szkopek (Automobilklub Polski, Yamaha R1). Kto stanie Pawłowi, mającemu na koncie 8 tytułów Mistrza i 3 tytuły wice Mistrza Polski, na drodze do kolejnych sukcesów? Kalendarz Mistrzostw Świat SBK, gdyż startujący od lat z nr 19 zawodnik, próbuje równolegle swoich sił w serii World SBK. Jeśli zobaczymy go w maju w Poznaniu , to prosto po startach w Malezji.

Rewanż za rok 2015 zapowiada ubiegłoroczny wice Mistrz Polski SBK – Ireneusz Sikora (AMK Gliwice, BMW S1000RR). Irek był 3 krotnie Mistrzem Polski Superbików, ściga się od 1999 r., regularnie stając na podium krajowych wyścigów, ma też bogate doświadczenie międzynarodowe, aktualnie rywalizuje w jednej z najmocniejszych w Europie – niemieckiej serii IDM, dlatego w jego jeździe nie ma miejsca na kompromisy.

Wielkopolanom najwięcej emocji dostarczy jednak powrót na Tor „Poznań” legendy z Nowego Tomyśla – Andrzeja Pawelca, 6 krotnego Mistrza Polski, który po kilku latach przerwy w minionym sezonie wrócił do startów z zespołem BMW Sikora Motorsport, walcząc w serii IDM.

Do walki weteranów na pewno włączy się Daniel Bukowski (A.Wielkopolski, Ducati), który po licznych sukcesach na motocyklach o pojemności 600ccm, w 2015 r. zadebiutował w królewskiej klasie Superbike i od razu zapewnił sobie tytuł II wice Mistrza Polski. W bieżącym sezonie popularny „Buła” dołączył do Ducati Toruń Motul Team, bo jak sam mówi: „ten zespół od początku swojego istnienia był bliski mojemu sercu dzięki niesamowitej atmosferze tworzonej przez jego członków. Z niecierpliwością odliczam dni do pierwszych wyścigów. Do zobaczenia na torze!”. Dzięki wsparciu profesjonalnego zespołu oraz mocno ukierunkowanym na zagraniczne serie planom konkurentów, Daniel może okazać się czarnym koniem tegorocznego sezonu Superbików.

W drugiej najmocniejszej klasie tj. Superstock 1000 tytułu Mistrza Polski broni pochodzący z Czech – Michał Filla, startujący w BMW Sikora Motorsport zawodnik to już legenda tej klasy w Europie. 7 tytułów Mistrza Czech, 3 tytuły Mistrza Alpe Adria i 3 tytuły Mistrza Polski. Jeżeli harmonogram startów w niemieckim IDMie nie stanie na przeszkodzie Michał będzie zdecydowanym faworytem do końcowego zwycięstwa w tej klasie.

Zadanie może mu utrudnić zespołowy kolega – Bartłomiej Wiczyński (LKT Wyczół), znający Tor „Poznań” jak własną kieszeń zawodnik, który już w 2005 r. sięgał po tytuł Mistrza Superstock 1000.

Do walki o tytuł włączy się na pewno wielkopolanin – Marcin Walkowiak, ubiegłoroczny II wice Mistrz Polski, który przesiadł się z Ducati na BMW. Marcin mimo młodego wieku jest już bardzo doświadczonym zawodnikiem, zaczynał w kartingu, później przebojem wdarł się do dwóch kółek. W tym roku zaliczył już udany start w rundzie Mistrzostw Świata Endurance na słynnym torze Le Mans. W barwach zespołu Marcina Walkowiaka  – LRP Team Poland –  zobaczymy też w Superstock 1000 najszybszą kobietę w historii polskich wyścigów – Monikę Jaworską.
Ten sezon może być przełomowy dla Robina Kraaikampa (Stowarzyszenie Motosport Team Toruń, Ducati), który po problemach zdrowotnych wrócił do ścigania pod koniec minionego roku, mocna końcówka 2015 r. jest bardzo dobrym prognostykiem na nadchodzący rok.

W Mistrzowskich klasach lżejszych 600-tek, Supersport i Superstock 600, organizatorzy spodziewają się przełomu frekwencyjnego. Duża ilość zawodników z ubiegłorocznej czołówki Rookie 600 w Pucharze Polski powinna zgodnie z zasadą progresji pojawić się na polach startowych obu mistrzowskich klas. Obrońca tytułu Mistrza Polski Supersport – pochodzący z Ostrowa Wielkopolskiego –  Sebastian Zieliński (Ostrowski Klub Motorowy, Yamaha R6) skupia się na startach za Odrą, w serii IDM gdzie zdobywa cenne doświadczenie, które na pewno okaże się pomocne w walce z Markiem Szkopkiem (A.Polski) powracającym po kilku latach spędzonych na tzw. litrach do swojej koronnej klasy Supersport.

W Superstock 600 kwestią nadal otwartą jest czy zobaczymy obrońcę tytułu Mistrza Polski – Adriana Paska. Przeprowadzona z wielkim powodzeniem w 2015 r. akcja crowdfundingowa, która dzięki uzbieranym środkom dała temu młodemu zawodnikowi możliwość startów nie tylko w Mistrzostwach Polski, ale i Pucharze Yamaha R6 w Niemczech, w tym sezonie niestety nie dała jeszcze spodziewanych rezultatów. Szczodrych internetowych „darczyńców” było znacznie mniej i akcja nie póki co Adrian zmuszony jest odwiesić kask jeśli chodzi o starty za granicą, czy zobaczymy go na Torze „Poznań” czas pokaże. Pod ewentualną nieobecność Adriana Paska, Paweł „Rinas” Przybylski (A.Królewski), ubiegłoroczny wice Mistrz Polski za pewne będzie miał apetyt na końcowy sukces, ale przechodzący z Rookie 600 Patryk Pazera (A.Królewski) na pewno powalczy z bardziej już doświadczonym klubowym kolegą.

W Pucharze Polski, w licznie obsadzonych klasach Rookie trudno wskazywać przed sezonem faworytów, pewnym jest natomiast, że w wyścigach tych klas nie zabraknie emocji i walki bark w bark. 

W przeznaczonej dla rozpoczynających swą wyścigową przygodę klasie Moto 3 (motocykle o pojemności do 250ccm), w której mogą wystartować nawet 12 latkowie, zobaczymy m.in. Tomasza „Rabina” Rabińskiego (A.Królewski) który w ubiegłym roku zajął w generalce najbardziej nielubiane przez sportowców 4 miejsce teraz zapowiada:  Jestem bardzo zmotywowany do ponownej gry. W tym sezonie chciałby poprawić czwarte miejsce z poprzedniego i zakończyć rozgrywki przynajmniej na najniższym stopniu podium.

Treningi kwalifikacyjne wszystkich klas zaplanowano na sobotę 21. maja od godz. 11, zaś pierwsze w tym sezonie „ostre” motocyklowe ściganie na Torze „Poznań” rozpocznie się tuż przed godziną 14:00. W niedzielę ściąganie rozpocznie się o 12:25. Szczegółowy harmonogram znajduje się na stronach Automobilklubu Wielkopolski.

Serdecznie zapraszamy wszystkich sympatyków dwóch kółek do kibicowania najszybszym w kraju motocyklistom w przedostatni weekend maja. Kolejna okazja by podziwiać ich zmagania w Poznaniu nadarzy się dopiero w sierpniu br. podczas VII i VIII Rundy WMMP i Pucharu Polski.

Najnowsze

World Ducati Week 2016 już na początku lipca

W dniach 1 - 3 lipca 2016 na torze Misano im. Marco Simoncelliego odbędzie się dziewiąta edycja World Ducati Week.

WDW to zdecydowanie coś więcej niż tylko zlot miłośników Ducati. To doskonałe połączenie zabawy, silników desmodromicznych, wyjątkowych motocykli, radości z jazdy, a także pokazów mistrzów, gdzie tysiące Ducatisti z całego świata dzielą się niesamowitą pasją do Ducati. Impreza odbywa się cyklicznie, co dwa lata i jest otwartym, radosnym wydarzeniem, na które przyjeżdżają nie tylko Ducatisti z całego świata, ale także tłumy entuzjastów motoryzacji. W 2014 roku sprzedanych zostało ponad 65 tysięcy biletów. Tegoroczne spotkanie miłośników bolońskiego producenta motocykli będzie miało wyjątkowy charakter, ponieważ będzie celebracją 90-lecia istnienia firmy Ducati.

Tradycyjnie program trzydniowej imprezy będzie niezwykle bogaty w niespodzianki i szereg emocjonujących wydarzeń przygotowanych specjalnie dla wszystkich uczestników. Niezaprzeczalnie największymi bohaterami WDW 2016 będą wszystkie obecne tam motocykle rodem z Bolonii (również zbudowany w Polsce Scrambler Iron Lungs), zawodnicy z zespołów Ducati startujących w MotoGP i WSBK, a także wszyscy, którzy przyczynili się do pełnej sukcesów historii włoskiego producenta motocykli. Poza tym, oczywiście, ogromna międzynarodowa społeczność miłośników Ducati, która przybędzie nad Adriatyk tworząc niezwykle kolorową DESMO inwazję!

Bilety na WDW 2016 są już dostępne w sprzedaży na dedykowanej stronie internetowej. 

Najnowsze