Tesla i śmiertelny wypadek, zawinił kierowca czy technika? [WIDEO]
Tesla Model Y uczestniczyła w wypadku, kierowca zwala winę na producenta, a producent zamierza współpracować z policją.
Wypadki z udziałem samochodów marki Tesla cieszą się, nie wiedzieć czemu, niespotykaną atencją w przestrzeni publicznej. W pierwszym tygodniu listopada wydarzył się kolejny, tym razem tragiczny w skutkach. W chińskiej prowincji Guangdong w wypadku wziął udział Tesla Model Y. Kierowca stracił rzekomo panowanie nad pojazdem, zderzył się z innymi pojazdami (w tym z jednośladem), zginęły dwie osoby.
Lokalne media (Reuters przywołuje Jimu News) poinformowały, że kierowca prowadzący Teslę Model Y miał mieć kłopoty z hamulcami, w wyniku czego jego auto zderzyło się z innym pojazdem i jednośladem. Chińczycy opublikowali również wideo przedstawiające jadący z dużą prędkością samochód elektryczny amerykańskiej marki.
Tesla zamierza wspomóc policję w dochodzeniu
Tesla w oficjalnym komunikacie opublikowanym w niedzielę poinformowała: „Policja poszukuje obecnie zewnętrznej agencji rzeczoznawczej, aby ustalić prawdę o tym wypadku, a my aktywnie udzielimy wszelkiej niezbędnej pomocy”, jednocześnie przedstawiciele producenta przestrzegają przed dawaniem wiary plotkom. A tych nie brakuje.
Lokalne media poinformowały, że wg tamtejszej policji, przyczyna wypadku w mieście Chaozhou nie została jeszcze zidentyfikowana, a jeden ze członków rodziny kierowcy o nieujawnionej tożsamości miał poinformować, że 55-letni kierowca Tesli Model Y miał rzekome problemy z pedałem hamulca. Na chińskiej sieci społecznościowej Weibo, wypadek stał się głośnym tematem, w którym wiele osób oskarża nie kierowcę, a systemy pokładowe samochodu.
Zawiodła Tesla, czy kierowca?
Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy podejrzany o spowodowanie wypadku kierowca w mniej lub bardziej zawoalowany sposób sugeruje, że to nie jego wina, lecz zaawansowanego technologicznie samochodu. Problem w tym, że w podobnych przypadkach, które występowały w Chinach wcześniej wynik dochodzenia i postępowania sądowego był taki, że ostatecznie winny okazał się kierowca, który nie dostosował prędkości do warunków. Tesla przypomniała, że już wcześniej w podobnym wypadku, postępowanie sądowe zakończyło się nie tylko ukaraniem kierowcy, ale musiał on również publicznie przeprosić producenta za swoje komentarze, jakoby za wypadek była odpowiedzialna wadliwa technika aut Tesli.
Czy tak będzie w tym przypadku? To wykaże prowadzone śledztwo, w każdym razie przedstawiciele Tesli zwrócili uwagę, że na udostępnionych nagraniach wyraźnie widać, że światła stopu w samochodzie Tesli w ogóle się nie zapaliły, co sugerowałoby, że kierowca jadący z dużą prędkością w ogóle nie nacisnął hamulców. Dane telemetryczne, do których producent ma dostęp, również sugerują, że kierowca w ogóle nie nacisnął pedału hamulca. Zatem ewidentnie były jakieś problemu z hamulcem, tylko czy zawinił człowiek, czy technika? Statystyki są nieubłagane: najczęściej wina leży po ludzkiej stronie. Poniżej wideo ze zdarzenia, ostrzegamy, jest drastyczne:
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: