Tesla Model S Plaid+ anulowana! Elon Musk znowu zmienił zdanie

Założyciel Tesli znany jest z kontrowersyjnych i zaskakujących decyzji, które lubi podejmować nagle, dezorientując zarówno klientów, jak i inwestorów. Nie inaczej było tym razem, kiedy nagle uznał, że zapowiedziana i wyceniona już odmiana, jednak nie będzie dostępna.

Musk nie jest typem człowieka, który lubi wyznaczać sobie granice i ograniczać rozwój projektów, uznając, że dotychczasowe wyniki są zadowalające i nie ma sensu mierzyć wyżej. Taka osoba byłaby  wręcz przeciwieństwem Muska. Dlaczego więc podjął ostatnio taką, a nie inną decyzję?

Tesli nie kupisz już za bitcoiny, bo to „nieekologiczne”

Tesla Model S od początku była autem, które miało robić ogromne wrażenie. Swoim wyglądem, zastosowanymi rozwiązaniami, a przede wszystkim osiągami i zasięgiem. Szybko zdobyła wierne grono fanów, upajających się niesamowitymi osiągami amerykańskiego elektryka. Aż wreszcie zadebiutowało Porsche Taycan, które swobodnie mogło się mierzyć z Modelem S na prostej, a znacząco przewyższało go pod każdym innym względem, jak na przykład prowadzenie czy jakość wykonania.

Tesla Model 3 zafundowała kierowcy nie lada niespodziankę…”kierownica mi odpadła”!

Dla Muska musiała być to potwarz i zapowiedział stworzenie wersji Plaid – trzysilnikowej, generującej 1020 KM, która przyspiesza do 100 km/h w 2,1 s, może jechać 322 km/h i ma 628 km zasięgu. Miał to być prawdziwy potwór i to nie tylko na prostej. Auto powinno zadebiutować pod koniec bieżącego roku, a jego cena w Polsce to 529 990 zł.

Tesla celowo wprowadza klientów w błąd? Sąd nie ma co do tego wątpliwości

Założyciel Tesli szybko zdecydował się pójść jeszcze o krok dalej i zaproponować Model S w wersji „ostatecznej” – Plaid+. Jej silniki miały rozwijać ponad 1100 KM, przyspieszenie do 100 km/h zejść poniżej 2,1 s, a zasięg wzrosnąć do 837 km. Cena w Polsce to 654 490 zł.

Zaskakująca jest więc informacja, że odmiana Plaid+ jednak nie powstanie. Pomimo tego, że nawet w Polsce już ogłoszono jej cenę. Skąd taka decyzja? Musk twierdzi, że po tym jak poznał możliwości wersji Plaid, uznał, że niczego więcej nie potrzeba. Główna różnica polegała na wyraźnie zwiększonym zasięgu, ale zdaniem Muska nikt nie potrzebuje zasięgu tak dużego.

Podsumujmy to. Inżynierowie stworzyli już wersję Plaid+, ale założyciel firmy, wiecznie dążący do przekraczania kolejnych granic, każe wyrzucić ją do kosza. Ponieważ nikt nie pokonuje dystansów rzędu 800 km. A jeśli pokonuje, to z pewnością lubi zatrzymać się po drodze, zaś szybkie ładowarki Tesli znajdziemy najwyraźniej na każdym parkingu, więc żaden problem. Logiczne, prawda?

Tesla stworzyła nowy rodzaj baterii i zapowiada nowy, najtańszy model w ofercie

Cóż, nie do końca. Ale chyba mamy lepsze wyjaśnienie. Dodatkowe 200 km zasięgu wymagałoby użycia znacznie większej baterii, ale już teraz Model S ma akumulator o pojemności 100 kWh. Większy pewnie i tak by się nie zmieścił, a nawet jeśli, to byłby wyraźnie cięższy, pogarszając osiągi wersji Plaid+, które miały być lepsze, pomimo niewielkiego przyrostu mocy. Tesla mogła więc planować zastosowanie innego, bardziej wydajnego akumulatora. Tak się składa, że w marcu 2020 roku dowiedzieliśmy się, że producent „wkrótce” pokaże „superbaterie”. We wrześniu okazało się, że nowe baterie nie są jednak takie „super”, ale dają o 16 proc. większy zasięg. Chyba okazało się, że technologia nie jest jeszcze, mimo szumnych zapowiedzi, gotowa, a Muska jak zwykle poniosła fantazja. Nie przyzna się do tego publicznie, stąd gadka o tym, że auto oczywiście stworzyli, ale jest za dobre, żeby był sens je sprzedawać. Jasne.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Zmiana organizacji ruchu na autostradzie A4! Wszystko z powodu remontu

Na początku tego tygodnia została wprowadzona zmiana organizacji ruchu na autostradzie A4.

W związku z remontem dwóch wiaduktów w ciągu dwóch jezdni A4 nad drogą gminną w miejscowości Węgrzce Wielkie, wprowadzona została zmiana organizacji ruchu na autostradzie.

Wykonawca ma przeprowadzić remont nawierzchni jezdni i chodników, a także izolacji przeciwwodnej, ścianek zaplecznych, dylatacji i łożysk obiektów. Zabezpieczeniem antykorozyjnym objęta zostanie konstrukcja stalowa ustroju nośnego. Wyremontowane będą także balustrady, ekrany akustycznych, ekrany przeciwporażeniowe i odwodnienie pomostów.

Zmiana organizacji ruchu na autostradzie A4

Organizacja ruchu związana z remontem podzielona została na cztery etapy:

I etap (7-14 czerwca 2021 roku)

Na tym etapie będzie trwała budowa przejazdu awaryjnego (przełączki) w pasie rozdziału autostrady A4 za wiaduktem od strony Rzeszowa.

Zamknięte zostaną lewe pasy ruchu na obu jezdniach A4. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h.

II etap (14 czerwca – 9 lipca 2021 roku)

Zamknięta zostanie lewa jezdna autostrady A4 w kierunku Krakowa.

Ruch pojazdów odbywał się będzie prawą jezdnią w kierunku Rzeszowa, w układzie pasów ruchu: dwa w kierunku Rzeszowa oraz jeden w kierunku Krakowa.

Obowiązujące prędkości wynosić będą: 60 km/h oraz 80 km/h w kierunku Krakowa i 80 km/h w kierunku Rzeszowa.

III etap (10 lipca – 4 sierpnia 2021 roku)

Zamknięta zostanie prawa jezdnia autostrady A4 w kierunku Rzeszowa.

Ruch poprowadzony zostanie lewą jezdnią w kierunku Krakowa, w układzie pasów ruchu: dwa w kierunku Krakowa oraz jeden w kierunku Rzeszowa.

Obowiązujące prędkości wynosić będą: 60 km/h oraz 80 km/h w kierunku Rzeszowa i 80 km/h w kierunku Krakowa.

IV etap (5 – 12 sierpnia 2021 roku)

Rozebrany będzie przejazd awaryjny (przełączka między jezdniami) od strony Rzeszowa. W trakcie rozbiórki zamknięte dla ruchu zostaną lewe pasy na obu jezdniach autostrady A4. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h

Całkowite przywrócenie stałej organizacji ruchu planowane jest 12 sierpnia 2021 roku.

Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne

Najnowsze

Kierowca nie rozumie co to znak STOP. Doprowadził do wypadku

Trudno w to uwierzyć, ale są wśród nas kierowcy, którzy dojeżdżając do każdego skrzyżowania są święcie przekonani o własnym pierwszeństwie, albo nie wiedzą czy je mają, lecz mało ich to interesuje.

Kamera monitoringu w Legnicy uchwyciła moment, w którym kierujący wyjechał prosto przed maskę drugiego samochodu. Uderzenie było tak silne, że dachował.

Pijany kierowca wyprzedzał na zakazie. Zabił swojego pasażera

Jakość nagrania nie pozwala na jednoznaczne określenie pierwszeństwa w tym miejscu. Zgodnie z opisem filmiku, kierowca jadący z góry miał znak STOP. Jak widać zupełnie się tym nie przejął i wjechał na skrzyżowanie, nawet nie zwalniając.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Jessica Bäckman pierwszą kobietą w serii WTCR!

Szwedzka zawodniczka pisze właśnie nowy rozdział w historii sportów motorowych. Jessica Bäckman została pierwszą kobietą w historii Pucharu Świata Samochodów Turystycznych WTCR.

Jessica Bäckman przez ostatnie dwa sezony ścigała się w w serii TCR Europe, gdzie wywalczyła jedno podium za kierownicą Hyundaia i30 N TCR. Wcześniej reprezentowała Szwecję na Igrzyskach Sportów Motorowych FIA Motorsport Games, gdzie zajęła wysokie, szóste miejsce.

Co sprawiło, że Jessica Bäckman pokochała motorsport?

Lubię w tym sporcie to, że kobiety i mężczyźni jeżdżą ze sobą. Jest niewiele dyscyplin, w których można to robić i czuję, że mam taki sam potencjał, aby odnieść sukces, co mężczyźni.

Nową zawodniczkę w serii powitał aktualny mistrz WTCR Yann Ehrlacher:

Miło jest powitać Jessicę, to miłe mieć kobietę w WTCR i mam nadzieję, że zachęci to inne zawodniczki do przyjazdu w przyszłym roku.

Jessica Bäckman jest pierwszą kobietą w WTCR, ale trzeba podkreślić, że w poprzedniej odsłonie tej serii – Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych WTCC – startowały dwie inne zawodniczki, María de Villota i Sabine Schmitz, która zdobyła punkty na domowym torze Nürburgring.

Najnowsze

Paula Lazarek

1,3 miliona samochodów BMW otrzyma nową aktualizację oprogramowania. Sporo nowości

Od dziś dla 1,3 miliona pojazdów wyposażonych w system operacyjny BMW 7 zostanie udostępniona nowa zdalna aktualizacja oprogramowania. Pozwoli to na integrację asystenta Amazon Alexa na czterech kolejnych rynkach. Aktualizacja zawiera dodatkowo ulepszenia, jak np. integrację tradycyjnego określania celu podróży w BMW Maps.

System nawigacyjny BMW Maps został wprowadzony w połowie 2020 roku w pojazdach z systemem operacyjnym BMW 7. Kalkulacja tras w systemie opartym po raz pierwszy na chmurze jest znacznie szybsza, a także bardziej dynamiczna, ponieważ łączy informacje odbierane w czasie rzeczywistym z modelami prognozowania. Chmura zawiera również obecnie dodatkowe informacje kontekstowe o ponad 120 milionach ciekawych miejsc (POI), takie jak oceny, godziny otwarcia i zdjęcia. Baza danych POI będzie aktualizowana kilka razy w tygodniu w krótkich i regularnych odstępach czasu i na bieżąco uaktualniana.

Najłatwiejszym sposobem określania celu podróży w języku naturalnym jest dialog z inteligentnym asystentem osobistym BMW. W BMW Maps wprowadzono dodatkowe usprawnienia w zakresie przyjaznej obsługi za pomocą dotyku lub kontrolera BMW. Po raz pierwszy zastosowano na przykład One-Box Search. Dzięki temu użytkownicy mogą wyszukiwać adresy i nazwy miejscowości podobnie jak podczas wpisywania tekstu w wyszukiwarkach internetowych. Za pomocą algorytmów podstawowa baza danych jest filtrowana w celu wyświetlenia najbardziej prawdopodobnych propozycji wyników już podczas wprowadzania danych (autouzupełnianie).

Wielu klientów BMW chętnie przywróciłoby również znany i dobrze rozpoznawalny ekran do określania celu podróży (kraj, miasto, ulica, numer domu). BMW zawsze dąży do zapewnienia swoim klientom jak najlepszych wrażeń. Zgodnie z decyzją kierownictwa ds. produktu i programistów tradycyjna funkcja wyszukiwania w BMW Maps została przeprojektowana i jest teraz dostępna dla klientów jako dodatek do funkcji One-Box Search.

Dostosowanie BMW Maps będzie aktywne po zainstalowaniu aktualnej zdalnej aktualizacji oprogramowania.

Dalsze ulepszenia funkcji

Jednym z ulepszeń zawartych w aktualizacji jest możliwość zapisania ustawień systemu ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu. Jeśli użytkownik nie chce korzystać z funkcji ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, może ją dezaktywować w ustawieniach. Od tej chwili dezaktywacja zostaje zapisana w odpowiednim aktywowanym identyfikatorze BMW ID. Funkcja będzie aktywna dopiero, jeśli użytkownik dokona odpowiednich zmian w ustawieniach.

Kolejnym ulepszeniem, które niesie ze sobą aktualizacja systemu operacyjnego BMW, jest usunięcie błędu wyświetlania podczas odtwarzania multimediów ze smartfonów z systemem Android sparowanych przez Bluetooth (system Android 11). Po aktualizacji Cover Art jest odpowiednio modyfikowany podczas zmiany tytułu utworu.

W niektórych modelach samochodów wyposażonych w system operacyjny BMW 7 prezentacja Surround View na wyświetlaczu centralnym nie była prawidłowa. Zostało to również naprawione w ramach poprawy jakości.

Ogólne informacje o zdalnej aktualizacji oprogramowania i jej wprowadzeniu.

System operacyjny BMW 7 i zdalna aktualizacja oprogramowania dają kierowcom BMW od 2018 r. łatwy i szybki sposób na aktualizację pojazdu do najnowszego oprogramowania. Nowe funkcje można wygodnie wgrywać do samochodu w sposób bezprzewodowy (over-the-air). Pliki instalacyjne są przygotowywane w tle, po czym instalacja rzadko trwa dłużej niż 20 minut, nawet w przypadku obszernych aktualizacji.

Ze względu na epidemię koronawirusa, która wpływa na dostępność obsługi technicznej, w niektórych krajach wdrożenie obecnej aktualizacji może się opóźnić.

Pojazdy z systemem operacyjnym BMW 7 produkowane od marca 2021 roku są już wyposażone w najnowszą wersję oprogramowania.

Użytkownicy w aplikacji My BMW App lub na wyświetlaczu centralnym w samochodzie otrzymają powiadomienie o dostępnej zdalnej aktualizacji oprogramowania. Dodatkowo można sprawdzać wersję oprogramowania w ustawieniach pojazdu w zakładce „Remote Software Upgrade” i wyszukiwać dostępne aktualizacje. Zdalna aktualizacja oprogramowania jest już dostępna dla ponad 20 modeli BMW, a tym samym dla prawie całej floty BMW. Pojazdy z oprogramowaniem starszym niż wersja 20-07 nie mają możliwości zainstalowania najnowszej wersji, dopóki nie zostaną pobrane i zainstalowane wersje pośrednie. W pojeździe oferowana jest do instalacji zawsze tylko kolejna możliwa aktualizacja. Użytkownik nie może zainstalować niewłaściwej wersji.

Najnowsze