Tesla Model 3 2023 – cena w Polsce, opis i dane techniczne
Spis treści
- Tesla Model 3 2023 – cena w w Polsce
- Tesla Model 3 2023 – wymiary i forma nadwozia
- Tesla Model 3 2023 – przestronna kabina i duża przestrzeń bagażowa
- Tesla Model 3 – ograniczona ładowność w mocniejszych wersjach
- Tesla Model 3 2023 – wersja bazowa, na co możemy liczyć?
- Tesla Model 3 2023 – wyposażenie
- Tesla Model 3 2023 – niezłe pokładowe audio
- Tesla Model 3 2023 – usługi cyfrowe
- Tesla Model 3 2023 – wersja bazowa, dane techniczne
- Tesla Model 3 2023 Long Range – jakie różnice?
- Tesla Model 3 2023 Long Range – dane techniczne
- Tesla Model 3 2023 Performance – jakie różnice?
- Tesla Model 3 2023 Performance – dane techniczne
- Tesla Model 3 2023 – jakie opcjonalne dodatki?
Tesla w 2022 roku wyprodukowała i sprzedała ponad milion samochodów. W tym roku Elon Musk rozpoczął globalną wojnę cenową z konkurencją, znacznie obniżając ceny najpopularniejszych modeli: Tesla Model Y i właśnie Tesla Model 3. Patrzymy na polską ofertę amerykańskiej marki i przyglądamy się dokładniej najtańszej Tesli Model 3 2023. Ile kosztuje? Jakie opcje? Na jakie funkcje, wydajność, wyposażenie i osiągi można liczyć? Jakie są dostępne odmiany?
Tesla Model 3 2023 – cena w w Polsce
W zasadzie nie ma w naszym kraju salonu amerykańskiej marki w tradycyjnym rozumieniu tego słowa. Owszem, w Ząbkach jest serwis Tesli i punkt odbioru zamówionych aut. Można też na miejscu zamówić wymarzoną Teslę, ale dokonuje się tego i tak online, znacznie wygodniej jest z domu. Co Tesla proponuje polskim klientom? Dostępne w tej chwili (koniec stycznia 2023 roku) są trzy odmiany interesującego nas tu modelu, poniżej wymieniamy poszczególne wersje oraz ich ceny:
- Tesla Model 3 – od 219 990 zł
- Tesla Model 3 Long Range – od 254 990 zł
- Tesla Model 3 Performance – od 284 990 zł
Tesla Model 3 2023 – wymiary i forma nadwozia
Tesla Model 3 2023 to kompaktowy sedan, choć patrząc na formę auta, bardziej przypomina on liftbacka, ale tylna klapa bagażnika unosi się samodzielnie bez tylnej szyby, więc – choć nie wygląda – Tesla Model 3 2023 jest opływowym sedanem. Nawet bardzo opływowym, bo bryła tego samochodu stawia bardzo mały opór opływającemu ją powietrzu w trakcie jazdy. Podawany przez producenta współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,23. Tyle samo, co we wcześniej przez nas prezentowanym crossoverze, czyli Tesli Model Y 2023. Poniżej wymiary Tesli Model 3:
- Długość: 4694 mm
- Szerokość: 1849 mm
- Wysokość: 1443 mm
Pod względem gabarytów Tesla Model 3 nie jest małym kompaktem. Samochód jest nieznacznie dłuższy od popularnej Škody Octavii (4689 mm długości). Choć producent oficjalnie nazywa ten model kompaktowym sedanem, to według europejskich standardów gabaryty Tesli Model 3 kwalifikują ją bardziej do segmentu D niż C.
Tesla Model 3 2023 – przestronna kabina i duża przestrzeń bagażowa
Tesla Model 3 2023 w kabinie pasażerskiej zapewnia przestrzeń dla pasażerów porównywalną z wieloma autami właśnie z segmentu D. Również miejsca na bagaże nie powinno zabraknąć. Tylny bagażnik ma pojemność aż 561 l co jest imponującą zawartością jak na sedana. Ale w przypadku Tesli Model 3 mamy jeszcze bagażnik z przodu, zwiększający łączną przestrzeń na bagaże do 649 litrów.
Tesla Model 3 – ograniczona ładowność w mocniejszych wersjach
Mimo sporego bagażnika, pewnym ograniczeniem Tesli Model 3 jest ładowność, szczególnie w najmocniejszej i najcięższej wersji Performance. Maksymalna ładowność wynosi 389 kg, to podobny problem, co w przypadku Tesli Model Y. Może to oznaczać, że wybierając się w podróż z kompletem pasażerów bagażu nie da się zabrać zbyt dużo ze względu na masę. Zobaczmy jakie cechy wyróżniają poszczególne odmiany opisywanego modelu.
Tesla Model 3 2023 – wersja bazowa, na co możemy liczyć?
Podstawowy wariant Tesli Model 3 jest wyposażony w jednosilnikowy, elektryczny układ napędowy, przekazujący moc 239 kW (325 KM) na tylną oś. Ten wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 225 km/h, więcej danych poniżej, tutaj skupmy się na wyposażeniu. Bazowy wariant Tesli Model 3 malowany jest w kolorze białym, perłowym (taki lakier nie wymaga dopłaty), a auto stoi na 18-calowych aerodynamicznych kołach z felgami ze stopów lekkich.
Tesla Model 3 2023 – wyposażenie
Każdy wariant Tesli Model 3 jest wyposażony w tzw. podstawowego autopilota, co w praktyce oznacza adaptacyjny tempomat z monitorowaniem martwego pola, wykrywaniem pieszych i rowerzystów (z hamowaniem awaryjnym w razie braku reakcji kierowcy na przeszkodę). W standardzie mamy czarne wykończenie wnętrza i tapicerkę z ekoskóry, olbrzymi panoramiczny, automatycznie przyciemniany (fotochromatyczny) szklany dach z filtrem UV, w centralnej części deski rozdzielczej umieszczono 15-calowy ekran dotykowy, stanowiący w zasadzie centrum sterowania każdą funkcją pojazdu, wliczając w to np. regulację lusterek, foteli (z pamięcią ustawień przypisaną do konkretnego konta kierowcy), czy nastawy klimatyzacji, a nawet kierunek nawiewu. Standardowo fotele przednie i tylne są podgrzewane.
W zasadzie jedynym, fizycznym przyciskiem w kokpicie jest wymagany prawem włącznik świateł awaryjnych. Co prawda fizyczne są również manipulatory sferyczne na ramionach kierownicy, ale ich funkcja określana jest już w systemie operacyjnym pojazdu. Tegoroczny model w standardzie ma też podwójną, ładowarkę indukcyjną, łącznie 4 gniazdka USB (z tyłu są dwa gniazdka USB-C do ładowania sprzętu mobilnego). Oprócz tego w schowku podręcznym jest gniazdko USB-A do którego można podłączyć np. pamięć masową z muzyką.
Tesla Model 3 2023 – niezłe pokładowe audio
Atutem każdej Tesli Model 3 jest niezły sprzęt grający. Mamy tu system audio generujący dźwięk przestrzenny. System obsługuje interfejs Bluetooth, co pozwala na strumieniowanie muzyki z urządzenia mobilnego, ale w systemie pokładowym są dostępne natywne aplikacje wielu usług strumieniowych (np. Spotify), więc posiadacze kont w takich usługach mogą przesyłać ulubione utwory bezpośrednio do pojazdu, a nie udostępniać ich za pośrednictwem telefonu.
Tesla Model 3 2023 – usługi cyfrowe
Wybierając bazową odmianę Tesli Model 3 otrzymamy nawigację, ale nie dożywotnio, bo pakiet łączności standardowej jest bezpłatny przez 8 lat od daty dostarczenia pojazdu. Dodatkowo przez 30 dni nabywca nowego egzemplarza może korzystać z subskrypcji usług cyfrowych premium, do których oprócz wspomnianej nawigacji należą:
- Wizualizacja ruchu drogowego w czasie rzeczywistym
- Mapy satelitarne
- Przesyłanie strumieniowe wideo
- Funkcja karaoke
- Przesyłanie strumieniowe muzyki
- Przeglądarka internetowa
Warto zaznaczyć, że cztery ostatnie funkcje dostępne są również w standardowym pakiecie, ale wyłącznie poprzez udostępnione przez użytkownika (np. z telefonu) łącze WiFi, w pakiecie premium usługi te korzystają z łączności komórkowej modułu komunikacyjnego samego auta. Jak widać Tesla zastosowała zupełnie odmienne podejście niż np. niemieckie marki – już bazowy wariant jest bogato wyposażony.
Tesla Model 3 2023 – wersja bazowa, dane techniczne
Poniżej podajemy dane techniczne bazowej odmiany opisywanego modelu.
Dane techniczne:
- Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4694 / 1849 / 1443 mm;
- Rozstaw osi: 2875 mm;
- Prześwit: 140 mm;
- Pojemność bagażnika/ów (przy normalnym ustawieniu foteli): 561 l;
- Pojemność baterii brutto: 60 kWh;
- Moc silnika: 208 kW / 283 KM;
- Moment obrotowy: 420 Nm;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 6,1 s;
- Prędkość maksymalna: 225 km/h;
- Średni zasięg (wg WLTP): 491 km (na standardowych felgach);
- Cena od: 219 990 zł;
Tesla Model 3 2023 Long Range – jakie różnice?
Paradoksalnie droższa o 35 000 zł od odmiany bazowej wersja Long Range różni się od wariantu bazowego w niewielkim stopniu. Najważniejszą zmianą jest układ napędowy. W tej wersji mamy bowiem już nie jeden, lecz dwa silniki elektryczne, co automatycznie oznacza napęd na obie osie i większą moc. Dwa silniki czerpią tu energię z większego zestawu akumulatorów trakcyjnych co ma również wpływ na zasięg, który w wersji Long Range jest najdłuższy w całej gamie opisywanego tu modelu. Jednak jeżeli chodzi o standard wyposażenia wnętrza, czy nadwozie, wersja Long Range nie różni się od odmiany bazowej. Płacimy więcej za mocniejszy układ napędowy i większą baterię, nawet felgi w Long Range są standardowo identyczne jak w bazowej, jednosilnikowej odmianie.
Tesla Model 3 2023 Long Range – dane techniczne
Dane techniczne:
- Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4694 / 1849 / 1443 mm;
- Rozstaw osi: 2875 mm;
- Prześwit: 140 mm;
- Pojemność bagażnika/ów (przy normalnym ustawieniu foteli): 561 l;
- Pojemność baterii brutto: 78,1 kWh;
- Moc silnika: 366 kW / 498 KM;
- Moment obrotowy: 493 Nm;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 4,4 s;
- Prędkość maksymalna: 233 km/h;
- Średni zasięg (wg WLTP): 602 km (na standardowych felgach);
- Cena od: 254 990 zł;
Tesla Model 3 2023 Performance – jakie różnice?
Edycja ze słowem Performance w nazwie to najmocniejsza i najszybsza odmiana Modelu 3. Tę rozpoznamy na pierwszy rzut oka przede wszystkim po większych, 20-calowych alufelgach Uberturbine. Auto ma w tym przypadku również sportowe hamulce, dodatkowo w standardzie mamy spojler z włókna węglowego oraz pedały ze stopu aluminium.
Tesla Model 3 2023 Performance – dane techniczne
Dane techniczne:
- Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4694 / 1849 / 1443 mm;
- Rozstaw osi: 2875 mm;
- Prześwit: 140 mm;
- Pojemność bagażnika/ów (przy normalnym ustawieniu foteli): 561 l;
- Pojemność baterii brutto: 78,1 kWh;
- Moc silnika: 393 kW / 534 KM;
- Moment obrotowy: 660 Nm;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 3,3 s;
- Prędkość maksymalna: 261 km/h;
- Średni zasięg (wg WLTP): 547 km;
- Cena od: 284 990 zł;
Tesla Model 3 2023 – jakie opcjonalne dodatki?
Mimo bogatego wyposażenia w standardzie, Tesla pozostawiła klientom niewielki margines opcjonalnych dodatków. Nie ma ich jednak wiele i w zasadzie są one identyczne dla każdej z trzech dostępnych wersji (może z wyjątkiem felg). Wymieniamy je poniżej wraz z żądaną kwotą dopłaty.
- Opcjonalny lakier – dopłata od 5500 zł do 9000 zł
- Opcjonalne felgi 19″ (dla wersji standardowej i Long Range): dopłata 8 000 zł
- Opcjonalne koła 18″ z zimowymi oponami Pirelli: dopłata 9500 zł
- Opcjonalne koła 20″ (dla wersji Performance) z zimowymi oponami Pirelli: 19 500 zł
- Opcjonalny hak holowniczy (tylko dla wersji bazowej i Long Range, w edycji Performance opcja niedostępna; Tesla Model 3 może holować przyczepę hamowaną o masie do 1000 kg): dopłata 6500 zł
- Wykończenie wnętrza w tonacjach bieli i czerni: dopłata 5500 zł;
- Rozszerzony autopilot: dopłata 19 500 zł;
- Pełna zdolność do samodzielnej jazdy: dopłata 39 000 zł.
Podpowiadamy tylko, że zamawianie ostatniej opcji w Polsce nie ma obecnie najmniejszego sensu (chodzi o pełną zdolność do samodzielnej jazdy). Prawo w Polsce nie pozwala nawet na niepełną autonomię samochodów. Wciąż o wszystkim ma decydować kierowca, a nie komputer.
Najnowsze
-
Droga S10 połączy Zachodnie Pomorze z Warszawą. Jest umowa na nowy odcinek
Ponad 187 mln zł będzie kosztował nowy odcinek drogi ekspresowej S10, która docelowo połączy Szczecin ze stolicą kraju. To już siódmy odcinek tej drogi, którego wykonawcę wybrano w ciągu ostatniego miesiąca. -
Tak wygląda zakaz wyprzedzania przez ciężarówki. Zepchnął kierowcę osobówki na pas zieleni
-
Zmieniłeś już opony na letnie? Lepiej je sprawdź, bo możesz dostać 3000 zł mandatu
-
Homejacking to wyjątkowo bezczelny sposób kradzieży samochodu. Złodziej odjeżdża jak swoim
-
Rusza budowa kolejnych odcinków drogi S11. Poznaliśmy szczegóły
Zostaw komentarz: