
Tesla bije wszelkie rekordy dostaw i produkcji, trudno się dziwić, bo może być tańsza od auta spalinowego!
Tesla ponownie pobiła rekord dostaw i produkcji od momentu powstania tej firmy. Agresywna polityka cenowa przynosi rezultaty.
Spis treści
Mamy kwiecień, a to oznacza że I kwartał 2023 roku za nami. Jak ten okres podsumowała Tesla? Koncern Elona Muska uzyskał rekordowe wyniki zarówno w kwestii dostaw, jak i sprzedaży. Przyjrzyjmy się tym wynikom.

Tesla i wyniki za I kwartał 2023
Giełdowi analitycy spodziewali się, że Tesla będzie w stanie dostarczyć przez pierwsze trzy miesiące 2023 roku około 420 tysięcy egzemplarzy swoich samochodów. Były to dość entuzjastyczne prognozy, ale i tak faktyczny wynik je przebił. W okresie od stycznia do końca marca 2023 roku do klientów trafiło 422 875 Tesli. To wynik lepszy od rekordowego dotychczas w historii tej firmy czwartego kwartału ubiegłego roku, kiedy to firma Elona Muska dostarczyła klientom 405 tysięcy egzemplarzy samochodów.

Tesla – produkcja wyższa niż dostawy
Jeszcze lepszy okazał się wynik produkcji. W pierwszym kwartale 2023 roku Tesla wyprodukowała 440 tysięcy egzemplarzy samochodów. Ta różnica ok. 18 000 pojazdów pomiędzy ilością wyprodukowanych, a sprzedanych aut, to nie spadek zainteresowania, lecz po prostu pojazdy w tranzycie, jak wyjaśniają przedstawiciele Tesli. Owszem, zapasy też rosną, bo na koniec kwartału w magazynach Tesli było ok. 9000 modeli X i S, ale przedstawiciele producenta, również tym razem argumentowali, że chodzi o pojazdy będące w tranzycie do Europy.

Tesla – skąd ten sukces?
Również w Polsce zainteresowanie autami amerykańskiej marki jest wyższe niż kiedykolwiek i trudno się temu dziwić. Szczególnie, gdy przyjrzymy się cenom. Na przykład Tesla model 3 w najtańszym wariancie standardowym jest obecnie wyceniana na kwotę 219 900 zł. Jak wiadomo, można tę kwotę pomniejszyć o maksymalną dopłatę w ramach programu „Mój elektryk”, czyli o 27 000 zł (dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny). Wówczas cena auta maleje do poziomu 192 990 zł. Dla porównania nowy, bazowy Volkswagen Golf GTE czyli kompaktowa hybryda plug-in jest wyceniany wg aktualnego cennika Volkswagena na kwotę od 192 690 zł. W przypadku hybryd dopłaty za zeroemisyjny pojazd nie przysługują, a wyrównując poziom wyposażenia Golfa do Tesli, okaże się, że niemiecki kompakt z silnikiem spalinowym i napędem hybrydowym plug-in jest… droższy od w pełni elektrycznej Tesli Model 3. A przy okazji, zajrzyjcie na nasz kanał na YouTube.
Najnowsze
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
Długa nazwa tego modelu zdradza nam wiele na temat tego, z czym mamy do czynienia. Jaguar F-Pace SVR Le Mans 1988 Edition to SUV luksusowej marki, w swojej sportowej, najdrapieżniejszej odmianie, która w dodatku stanowi hołd dla jednego z najważniejszych sportowych osiągnięć koncernu. Takie auto nie może być nudne, a już na pewno nie z […] -
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
-
1115 km na jednym tankowaniu! Opel Grandland Plug-in Hybrid w teorii ma taki zasięg. A realia?
-
Kto płaci mandat za prędkość w 2025 roku – pracownik czy pracodawca? Wyjaśniamy!
Zostaw komentarz: