Ile zarabia Tesla?
Ile zarabia Tesla? Jak się okazuje wystarczająco dużo, by móc sobie pozwolić na ostatnią obniżkę cen. W przypadku konkurencji jest już inaczej. Zobaczcie dane.
Spis treści
- Ile zarabia Tesla? Zysk netto na auto
- Ile zarabia Tesla, a ile konkurenci?
- Ile zarabia Tesla? Inne firmy pod kreską
W styczniu 2023 roku Tesla na całym świecie (również w Polsce, o czym informowaliśmy) znacząco obniżyła ceny swoich najpopularniejszych aut: Tesla Model 3 i Tesla Model Y. Wielu zastanawia się, jakie są faktyczne marże firmy Elona Muska. Serwis Visual Capitalist zamieścił interesującą infografikę.
Ile zarabia Tesla? Zysk netto na auto
Przyjrzyjmy się poniższej infografice:
Powyższa infografika została opracowana na podstawie danych rynkowych publikowanych przez Reuters. Uwaga! Informuje ona o zysku netto na pojedyncze auto (średnio) w trzecim kwartale 2022 roku, zatem nie są to dane uwzględniające ogłoszoną w styczniu obniżkę cen Tesli. Widać jednak wyraźnie, że firma Elona Muska zarabiając średnio ponad 9,5 tysiąca dolarów na jednym egzemplarzu produkowanego przez siebie pojazdu, mogła sobie pozwolić na obniżkę cen. W Polsce najbardziej staniała Tesla Model Y Long Range, o 45 tys. zł, czyli o ok. 10 300 dolarów. Pamiętajmy jednak, że w cenie zawarte są podatki, zatem faktyczna obniżka netto jest mniejsza. Ponadto ceny innych wariantów modelu Y, a także ceny Tesli Model 3 zostały obniżone w mniejszym stopniu, nie zmieniły się ponadto ceny najdroższych aut: Tesli Model X i Tesli Model S. W praktyce oznacza to, że po obniżkach Tesla dalej zachowuje przyzwoitą marżę i rentowność.
Ile zarabia Tesla, a ile konkurenci?
Patrząc na dane zamieszczone na infografice, najlepiej poza Teslą radzi sobie General Motors uzyskując średnio zysk netto w kwocie 2150 dolarów na każdy sprzedany egzemplarz. Zysk wciąż przynoszą także takie marki jak chiński BYD, Toyota, Volkswagen i Hyundai. Jednak patrząc na kwoty zysku per auto uzyskane średnio w 3 kwartale 2022 widać wyraźnie, że marki nie mogą zareagować na ruch Tesli w taki sam sposób, czyli po prostu obniżając ceny swoich modeli. Nie mają po prostu na to wystarczającego zapasu marży.
Ile zarabia Tesla? Inne firmy pod kreską
W jeszcze gorszej sytuacji, według danych Reuters graficznie ładnie zaprezentowanych przez Visual Capitalist są marki takie jak Ford oraz chińskie startupy: Xpeng oraz Nio. Szczególnie dwie ostatnie marki mają kłopot, bo nie dość że nie mają żadnego zapasu na potencjalną walkę cenową z Teslą, to jeszcze ich produkcja i sprzedaż przynosi duże straty. Pamiętajmy jednak, że Xpeng i Nio to marki chińskie, a Chiny nie są krajem kapitalistycznym i ich gospodarka rządzi się innymi prawami niż prawa rynku. Zatem mimo, że dane wyglądają dla Xpenga i Nio źle, wcale nie musi to oznaczać rychłego upadku tych marek.
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: