Technologia wtrysku benzyny Bosch
W obliczu zaangażowania producentów samochodów w spełnienie norm 2025 CAFE oraz zainteresowania oszczędnością zużycia paliwa i niższymi emisjami, tegoroczny ranking 10 najlepszych silników 2012 wg Ward’s (Ward’s 10 Best Engines) wskazuje kierunek, w którym zmierza przemysł motoryzacyjny - małe, turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
fot. Bosch |
Według danych Bosch Mahle Turbo Systems, spółki joint venture utworzonej przez firmy Bosch i MAHLE – producenta turbosprężarek dla samochodów osobowych i użytkowych, do roku 2016 produkcja efektywnych silników czterocylindrowych wzrośnie o 20% do ponad 20 mln sztuk na całym świecie. Bazująca na tych trendach prognoza jest jasna: w najbliższej przyszłości każdy producent będzie oferował silniki benzynowe z turbodoładowaniem.
Oprócz układów wtrysku bezpośredniego oraz ich komponentów, w zwycięskich silnikach znalazły się także inne technologie Bosch, w tym wtrysk wielopunktowy, wtrysk jednopunktowy, sonda lambda, masowy przepływomierz powietrza oraz inne ważne czujniki:
• DOHC V-8 o pojemności 5,0 l (Ford Mustang Boss 302)
• EcoBoost DOHC I-4 o pojemności 2,0 l (Ford Edge)
• TwinPower Turbo DOHC I-4 o pojemności 2,0 l (BMW Z4/328i/528i)
• TwinPower Turbo DOHC I-6 o pojemności 3,0 l (BMW 135i, 335i, 535i, X3)
• Pentastar DOHC V-6 o pojemności 3,6 l (Chrysler 300S/Jeep Wrangler)
• Skyactiv-G DOHC I-4 o pojemności 2,0 l (Mazda3)
• TFSI Supercharged DOHC V-6 o pojemności 3,0 l (Audi A6)
• Ecotec Turbocharged DOHC I-4 o pojemności 2,0 l (Buick Regal GS)
• Gamma DOHC I-4 o pojemności 1,6 l (Kia Soul, Rio/Hyundai Veloster)
Wtrysk bezpośredni obniża zużycie paliwa oraz poziom emisji zanieczyszczeń
Producenci samochodów dążą do spełnienia nowych norm CAFE, które regulują zwiększenie efektywności spalania do 54,5 mili na galon (około 4,32 l/100km) do 2025 roku. Technologia wtrysku umożliwia obniżenie zużycia paliwa oraz poziomu emisji zanieczyszczeń bez konieczności obniżania mocy silnika. W połączeniu z turbodoładowaniem oraz elastyczną charakterystyką wtrysku może przynieść w efekcie redukcję zużycia paliwa oraz emisji nawet o 18%. W połączeniu z innymi pakietami technologicznymi oraz downsizingiem, Bosch zamierza poprawić efektywność spalania o 30% w przypadku silników benzynowych. Firma oczekuje, że w 2020 roku sprzedaż samochodów w USA osiągnie poziom 16,3 mln, a udział samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny wyniesie 39%.
Ranking 10 najlepszych silników Ward’s
Stworzony przez wydawców Penton Media Inc.’s Ward’s Automotive Group ranking po raz osiemnasty dokumentuje działalność programu 10 Best Engines Ward’s, który jako jedyny na rynku północnoamerykańskim koncentruje się na doskonałości napędu. Więcej informacji na temat nagród Ward’s 10 Best Engines: wardsauto.com.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Wiedza doświadczenie i umiejętności to cechy, które muszą posiadać mechanicy pojazdów samochodowych. Naprawa wtryskiwaczy common rail wymaga tych cech gdyż są to najbardziej skomplikowane wtryskiwacze jakie dotąd wyprodukowała firma Bosch. Oczywiście trwają cały czas prace nad udoskonaleniem tego typu wtryskiwaczy i pomp choć ciężko powiedzieć kiedy dostana się do masowej produkcji. Naprawa tych wtryskiwaczy i tak na razie nie będzie możliwa ponieważ firmy bronią się jak mogą bo na czym się zarabia dobre pieniądze jak nie na sprzedaży nowych pomp i wtryskiwaczy common rail. Pierwsze generacje wtryskiwaczy i pomp można było naprawiać bardzo profesjonalnie co można zobaczyć w procesach regeneracji na .Bardzo wiele firm zwłaszcza z krajów azjatyckich próbują tworzyć repliki tych części , ale są one bardzo niskiej jakości i nie warto ich montować bo przebiegi na nich są połowę krótsze http://www.wtryskiwacz.com/etapy.html niż na oryginalnych częściach boscha. Jedynie części firmy delphi common rail można spokojnie montować i spełnią w samochodzie swoją role prawie jak fabrycznie nowe części, ale to wyjątek. Regeneracja naprawa wtryskiwaczy na częściach delphi jest opisana szczegółowo na http://www.wtryskiwacz.com Doskonały sprzęt daje rewelacyjne efekty , które są nie do zdobycia bez tak precyzyjnych narzędzi które zapewniają dokładność pomiarów nawet do jednego mikrona. Wiele przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej próbuje kopiować te maszyny ale bez powodzenia. Naprawa wtryskiwaczy na tego typu sprzętach jest nie dokładna mało precyzyjna co finalnie przekłada się na efekt końcowy w postaci wielu usterek podczas eksploatacji zwłaszcza samochodów ciężarowych robiących miliony kilometrów rocznie. Bosch Service nie idzie na tania jakość bo wiadomo ,że to się w perspektywie czasu nie opłaci, a dobrze zainwestowane nawet duże pieniądze w naprawę na wysokim poziomie zwróci się wielokrotnie. Adres takich stanowisk naprawczych jest na http://www.wtryskiwacz.com/blisko.html i wcale nie tak daleko od siebie jak mogło by się wydawać. Na pewno warto wszystko zobaczyć osobiście do czego zachęcamy.