
TEB – koniec z korkami
Włodarze wielkich miast głowią się od wielu lat, jak pokonać problemy transportowe, gdyż nie zawsze są możliwości żeby zbudować metro. Tymczasem Chińczycy opracowali wielkogabarytowy tramwaj, który może być rewolucją w transporcie.
Kilka lat temu na wystawie CHITEC zaprezentowano wielkogabarytowy tramwaj o nazwie TEB, czyli Transit Elevated Bus. Pomysł ewoluował przez ostatnie lata dość mocno i właśnie zaprezentowano jego najbardziej zaawansowaną wersję.
Jest to trójczłonowy pojazd, który sprawdzi się idealnie w wielkich metropoliach posiadających sieć dróg dwujezdniowych. Cały skład ma długość 32 metrów, natomiast każdy z wagonów ma po 7,8 m szerokości oraz 4,6 m wysokości. Pokład dla pasażerów znajduje się dwa metry nad ziemią, a pojazd przemieszcza się dzięki torom znajdującym się w krawędziach drogi.
Pod przedziałem dla podróżnych znajduje się sporo miejsca, w którym mogą zmieścić się samochody okupujące dwa pasy ruchu. Dostęp do przestrzeni dla pasażerów jest możliwy dzięki rozkładającym się automatycznie, zabudowanym trapom i schodom. Jednorazowo taki pojazd jest w stanie pomieścić od 900 do 1200 pasażerów.
Całość jest napędzana przez silniki elektryczne. Prawdopodobnie prąd jest dostarczany przez szyny, ponieważ pojazd nie jest wyposażony w pantografy. TEB może poruszać się z prędkością do 60 km/h. Koszt jego budowy jest o 20 procent tańszy niż w przypadku budowy kolejki podmiejskiej.
Pierwszy taki pojazd pojawi się na chińskich drogach w ciągu następnego roku. NA początek będą przeprowadzane testy po mieście Qihuangdao, w północnej prowincji Chin. Niedługo potem może trafić do Pekinu.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: