
Tatiana Calderón, startując w Super Formule, poczuła się wreszcie doceniona
Tatiana Calderón wyznała, że startując w Super Formule, po raz pierwszy w swojej karierze poczuła się doceniona.
Kierowca testowy zespołu Formuły 1, Alfy Romeo, Tatiana Calderón, dostała w zeszłym roku niespodziewaną szansę ścigania się w najważniejszej japońskiej serii jednomiejscowych samochodów – Super Formule. Zawodniczka reprezentowała powracający do stawki zespół ThreeBond Drago Corse.
Tatiana Calderón była pierwszą kobietą startującą w Super Formule, ale drugą w japońskich zmaganiach. Pierwszą kobietą była Sarah Kavanagh, która w sezonie 1997, jeszcze pod nazwą Formula Nippon, wystartowała w dwóch pierwszych wyścigach.
Kolumbijka była zmuszona opuścić dwa wyścigi na początku sezonu, z powodu ograniczeń w podróżowaniu, dwukrotnie ukończyła wyścigi na 12 miejscu (jej najlepszy wynik), a podczas finałowej rundy problemy ze sprzęgłem powstrzymały ją przed zdobyciem punktów.
Przeczytaj też: Imponujący debiut Tatiany Calderón w Super Formule
Podsumowując swój pierwszy sezon w najbardziej prestiżowej azjatyckiej serii wyścigowej, Tatiana Calderón wyznała, że współpraca z Drago Corse była znacznie przyjemniejsza niż którykolwiek z jej sezonów w europejskich seriach wyścigowych. W rozmowie z Motorsport.com zawodniczka powiedziała:
Tutaj jestem znacznie bardziej zrelaksowana. Myślę, że to ogromna różnica, kiedy masz atmosferę, w której ludzie chcą, żebyś dobrze sobie radził i naprawdę starają się, abyś czuł się doceniony.
W tym roku po raz pierwszy w mojej karierze doznałam tego uczucia. To było naprawdę miłe uczucie. Tutaj ludzie we mnie wierzą, i to inny sposób pracy, który naprawdę mi się podoba.
To był jeden z tych sezonów, który podobał mi się najbardziej i chcę zachować to uczucie w pamięci. Kiedy jestem szczęśliwa, osiągam lepsze wyniki. Jestem tutaj dużo szczęśliwsza niż w Europie.
Tatiana Calderón rozpoczęła starty w Super Formule, po wyjątkowo trudnym sezonie w F2, w którym nie zdobyła punktów, naznaczonym śmiercią jej kolegi z drużyny HWA, Anthoine Huberta. Kolumbijka powiedziała, że większość sezonu zajęło jej odzyskanie utraconej pewności siebie.
Myślę, że nie mogłam pokazać w F2 pełni swoich możliwości, ponieważ nie czułam się dobrze z atmosferą panującą w zespole i samym samochodem. Straciłam dużo pewności siebie, więc musiałam ją odzyskać.
Mam nadzieję, że w przyszłości nadal będę mogła robić postępy, ponieważ czuję, że jestem coraz lepsza.
Przeczytaj też: Tatiana Calderón gościem pierwszego dnia testów W Series
Calderón liczy, że w sezonie 2021 uda jej się kontynuować starty w Super Formule z zespołem Drago Corse:
Jestem kierowcą, który potrzebuje ciągłości. Pokazałam to w GP3, gdzie pod koniec każdego sezonu osiągałam najlepsze wyniki, ponieważ właśnie zaczęłam czuć się komfortowo ze wszystkimi w zespole i z samochodem.
Jednak, gdy pod koniec sezonu po prostu docieramy do celu, myślę: „Jezu, muszę znowu zacząć wszystko od zera z inną drużyną”.
Dlatego byłoby miło zacząć od miejsca, w którym skończyliśmy, i mam nadzieję, że w tym roku uda mi kontynuować współpracę w Super Formule z Drago Corse, ponieważ potrzeba ciągłości jest dla mnie ważna.
Najnowsze
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Los Angeles. Miasto snów, przepychu i gwiazd. To właśnie tutaj, w sercu Kalifornii, na Pebble Beach Automotive Week 2025, Mercedes-Benz zaprezentował światu coś, co ma być przyszłością motoryzacji. -
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
-
Renault Symbioz i Espace – zasięg 1100 km dzięki sprytnej hybrydzie jest możliwy. Dane, opinia, cena
-
Kambodża na motocyklach: dżungla, świątynie i prawdziwe wyzwania
Zostaw komentarz: