Taksówkarze pomogli w zatrzymaniu pijanego kierowcy BMW

Policja nie jest w stanie wyłapać wszystkich pijanych kierowców, ale dzięki takim obywatelskim postawom, możemy zmniejszyć ich liczbę.

Jak informuje portal bielskiedrogi.pl, dwaj taksówkarze siedzieli na stacji paliw podczas nocnego dyżuru. Ich uwagę zwrócił w pewnym momencie mężczyzna, który sprawiał wrażenie pijanego. Jak się okazało, pomimo tego stanu, wsiadł za kierownicę BMW i odjechał.

Pijany kierowca uciekał przed policją i nagrał całe zdarzenie

Obaj taksówkarze ruszyli za nim, a jeden nagrywał cały przejazd i rozmawiał z operatorem numeru alarmowego, informując na bieżąco, gdzie kieruje się podejrzany. Po kilku minutach dołączył do nich patrol policji, który zatrzymał BMW.

Pijany i poszukiwany kierowca próbował uciec przed policją

Okazało się, że 62-letni kierowca bawarskiego sedana rzeczywiście był pijany. Alkomat wykazał aż 2,5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Bardzo możliwe, że wzorowa postawa taksówkarzy, pomogła zapobiec tragedii.

Najnowsze

Goodc

Z Tesli Model 3 podczas deszczu odpadają zderzaki!

Na szczęście Tesla już o tym wie. I naprawa uszkodzeń powstałych w wyniku obciążania wodą wadliwych zderzaków zostanie przez Teslę sfinansowana.

Jedną z bardziej widocznych wad konstrukcyjnych Tesli Model 3 jest osłona tylnego zderzaka, która może odpaść od samochodu, gdy na przykład podczas intensywnego deszczu zbierze się w niej woda.

Właściciele zupełnie nowych modeli Model 3 zapłacili podobno tysiące dolarów za wymianę zderzaków (i naprawę uszkodzeń innych części powstałych w skutkek ich rozdzielenia) w wyniku tego, co Tesla milcząco przyznaje, jest wadą techniczną.

Portal InsideEVs informuje, że Tesla wydała biuletyn serwisowy, w którym odnotowano, że Modele 3 zbudowane przed 21 maja 2019 roku mogą doznać uszkodzeń w wyniku „przejeżdżania przez stojącą na drodze wodę lub gromadzenia się w nich wody w skutek intensywnych opadów deszczu”:

W tych rzadkich przypadkach tylna osłona zderzaka może odłączyć się od pojazdu, a elementy mocujące lub mocowania nadwozia również mogą zostać uszkodzone. Spowodowane w tych przypadkach uszkodzenia są objęte gwarancją.

Z Tesli Model 3 podczas deszczu odpadają zderzaki!

Przeczytaj też: Tesla obniżyła gwarancję na używane samochody. Czy teraz ktoś jeszcze będzie chciał je kupić?

A co się zmieniło po 21 maja 2019 roku? Podobno wtedy Tesla wdrożyła nowy projekt dolnej wkładki osłony tylnego zderzaka. Nowa część zawiera wstępnie wyciętą sekcję przeznaczoną do demontażu w celu montażu haka holowniczego. To wycięcie poprawia zdolność drenażową okładziny zderzaka.

Jednak co najmniej jeden właściciel Tesli zgłosił oddzielenie osłony zderzaka w pojeździe wyprodukowanym już w 2020 roku. Przedstawił nawet dowody fotograficzne, że zamontowana okładzina zderzaka miała zmieniony projekt. I co? Właściciel zapłacił 3800 dolarów za naprawę powstałych szkód.

Przeczytaj też: Tesla wyprodukuje najtańszy elektryczny samochód świata? Elon Musk zapowiada rewolucję

Najnowsze

Goodc

Bezpieczni za kółkiem: konkurs dla szkół z Kajetanem Kajetanowiczem

Kajetan Kajetanowicz po raz drugi – wraz z Radiem ZET i Pirelli – organizuje akcję „Bezpieczni za kółkiem z Radiem ZET”. W tym roku przebiega ona pod hasłem „Wspólna droga”. W ramach akcji szkoły mogą zdobyć pieniądze na poprawę bezpieczeństwa w swojej okolicy.

Droga jest wspólnym dobrem nie tylko kierowców samochodów, ale też motocyklistów, rowerzystów czy pieszych. Tegoroczne hasło kampanii zwraca uwagę na aspekt odpowiedzialnego zachowania każdego pełnoprawnego uczestnika ruchu drogowego: na drogach odpowiadamy nie tylko za siebie, ale również za innych.

W tym roku organizatorzy przeznaczyli 50 tysięcy złotych na projekty, które poprawią bezpieczeństwo w okolicy szkół lub bezpieczeństwo sanitarne w samych szkołach. Środki zostaną równo rozdysponowane między dziesięć placówek. Uczennice i uczniowie mogą również liczyć na wirtualne spotkanie z Kajetanem Kajetanowiczem, trzykrotnym Rajdowym Mistrzem Europy i czterokrotnym Rajdowym Mistrzem Polski, a także na gadżety Pirelli  i Radia Zet.

Co zrobić, by wziąć udział w akcji? Wystarczy, że uczniowie, ich opiekunowie prawni lub pracownicy zgłaszanej szkoły podzielą się swoim pomysłem na poprawę bezpieczeństwa na drodze w okolicy. Najlepsze z nich zagwarantują nagrody wybranym placówkom.

Zgłoszenie prac konkursowych odbywa się poprzez formularz, który można znaleźć TUTAJ.

Bezpieczni za kółkiem: konkurs dla szkół z Kajetanem Kajetanowiczem

Przeczytaj też: Kajetan Kajetanowicz pokazuje jak wygląda trening kierowcy rajdowego!

Uczestnicy konkursu mogą wybrać dowolny sposób wykonania pracy konkursowej – może ona przyjąć formę rysunku, filmiku czy też tekstu. Hasło przewodnie akcji „Wspólna droga”, oprócz poruszania problemu naszej wspólnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo na drodze, zyskuje dodatkowy wymiar przez wzgląd na pandemię koronawirusa. Część uczniów odbywa edukację w formie zdalnej lub hybrydowej. Uczestnicy konkursu mogą podzielić się swoją kreatywnością poruszając również ten aspekt.

Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy i czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski, powiedział:

W rajdach staram się być jak najszybszy, jednak na co dzień priorytetem w poruszaniu się po drogach jest dla mnie bezpieczeństwo. W swoim życiu uczestniczyłem w ponad 150 rajdach samochodowych, podczas których i mnie przytrafiały się różne, często trudne sytuacje. Jako instruktor bezpiecznej jazdy, nauczony doświadczeniem, wiem, jak niebezpiecznym narzędziem może być samochód w rękach dorosłego, który nie zna podstawowych zasad poruszania się na drodze. Ja również jestem rodzicem i sam martwię się o swoje pociechy, dlatego zachęcam, byśmy wspólnie nauczali bezpiecznego i odpowiedzialnego zachowania na drodze już od najmłodszych lat. Taki jest cel naszej akcji.

Bezpieczni za kółkiem: konkurs dla szkół z Kajetanem Kajetanowiczem

Przeczytaj też: Kajetan Kajetanowicz walczy z koronawirusem!

Akcja „Bezpieczni za kółkiem” rozpoczęła się 19 października. Jej zwycięzcy będą ogłaszani na antenie Radia ZET przez następne 2 tygodnie, od poniedziałku do piątku. Szczegóły kampanii można znaleźć TUTAJ.

Najnowsze

Goodc

Uciekał przed policją i… zatrzymał się, by zatankować samochód!

Zazwyczaj kierowcy uciekający przed policją, gdy skończy im się paliwo, porzucają swój samochód i kontynuują ucieczkę pieszo. Pewien złodziej-uciekinier postąpił zupełnie inaczej.

Poszukiwany w związku z kradzieżą mężczyzna, w trakcie ucieczki przed policją, po prostu zatrzymał się na stacji, by zatankować samochód! W tym czasie policjanci gorączkowo go szukali.

Stacja informacyjna NBC Los Angeles wysłała swój helikopter, by śledził pościg. Funkcjonariuszom organów ścigania trudno było nadążyć za niezidentyfikowanym kierowcą, a spora przewaga nad policją, dała uciekinierowi taką pewność siebie, że najzwyczajniej w świecie zjechał  na stację benzynową zatankować auto. Miał czas, aby wysiąść z samochodu, pobiec do środka, aby zapłacić kasjerowi i zatankować, a potem odjechać. Według NBC otrzymał nawet rabat gotówkowy.

Reporter relacjonował zdarzenie na żywo:

Ma mnóstwo czasu. Jak na razie nie zbliża się żaden oficer. Nie ma tam jeszcze żadnych jednostek. Mamy nadzieję, że Kalifornijski Patrol Autostradowy wie o tutejszej lokalizacji.

Przeczytaj też: Pijany kierowca uciekał przed policją

Z pełnym bakiem kierowca kontynuował swoją ucieczkę, podróżując przez obrzeża  Los Angeles, a później wjeżdżając na autostradę 10 i 60. Zniknął po wjechaniu na parking. Nie jest jasne, czy ostatecznie został złapany.

Za to pewne jest jedno – w najbliższym czasie uciekinier z pewnością nie zamierza rezygnować z benzyny na rzecz samochodu elektrycznego, którego ładowanie trwa znacznie dłużej.

Przeczytaj też: Pijany kierowca uciekał przed policją i nagrał całe zdarzenie

Najnowsze

Koronawirus – o czym należy pamiętać wykonując przewozy na terenie UE?

Zaostrzająca się sytuacja związana z Covid-19 spowodowała, że wiele państw członkowskich zostało zmuszonych do ponownego wprowadzenia ograniczeń w przemieszczaniu się oraz nowych wymogów w tym m. in.: poddania się kwarantannie, wykonania testów czy posiadania odpowiednio wypełnionych formularzy.

Francja a COVID-19

We Francji od dnia 17.10.2020 roku obowiązuje godzina policyjna, z zakazem przemieszczania się w godzinach 21:00 – 6:00 w poszczególnych regionach. Należy jednak pamiętać, że zakaz nie obowiązuje kierowców, pod warunkiem posiadania odpowiednio wypełnionych oświadczeń.

Kierowcy zatrudnieni w przedsiębiorstwach transportowych powinni posiadać przy sobie wypełniony przez pracodawcę dokument dostępny do pobrania w języku francuskim. 16-10-2020-justificatif-de-deplacement-professionnel.docx

Dla ułatwienia, przygotowano tłumaczenie, które pomoże wypełnić oświadczenie. francja.png

Kierowcy prowadzący własną działalność powinni posiadać przy sobie wypełnione tzw. wyjątkowe świadectwo podróży, które uprawnia do poruszania się w godzinach objętych zakazem na terenie wyróżnionych regionów. Oświadczenie można wypełnić online na stronie lub pobrać dokument przygotowany w języku angielskim. 16-10-2020-attestation-de-deplacement-derogatoire-anglais.docx

Poruszając się po objętych obostrzeniami regionach bez zaświadczeń pracownicy branży transportowej narażeni się na mandat w wysokości od 135 do nawet 3750 euro, w przypadku trzykrotnego naruszenia obowiązku posiadania wypełnionych dokumentów.

Oficjalne źródło: https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Attestations-de-deplacement-couvre-feu

Niemcy a COVID-19

17 października niemiecki rząd wprowadził obowiązkową kwarantannę oraz testy dla osób podróżujących z terenów o podwyższonym ryzyku. W Polsce takimi regionami są na ten moment województwa kujawsko-pomorskie, małopolskie, podlaskie, pomorskie i świętokrzyskie. Co najistotniejsze dla branży transportowej, prawie we wszystkich regionach Niemiec potwierdzono wyłączenia dla pracowników transportu. Zalecamy jednak śledzić na bieżąco rozwój sytuacji ze względu na możliwość wprowadzania indywidualnych zmian przez poszczególne niemieckie landy.

Więcej informacji można uzyskać na stronach:

https://www.gov.pl/web/niemcy/informacje-dot-rozprzestrzeniania-sie-koronawirusa-sars-cov-2-w-niemczech (zakładka testy i kwarantanna w Niemczech)

https://tlp.org.pl/niemcy-nowe-obostrzenia-testy-oraz-kwarantanna/

Łotwa a COVID-19

Łotwa także wprowadziła nowe wymogi, od 12.10.2020 roku przed każdym wjazdem na teren kraju, należy wypełnić odpowiedni formularz online – dotyczy to także przewozów tranzytowych. Dokument dostępny jest m.in. w języku angielskim: https://www.covidpass.lv/en/ . Po wypełnieniu formularzu otrzymujemy kod QR do okazania na granicy. Należy pamiętać, żeby wypełnić zgłoszenie nie wcześniej niż 48 godzin przed wjazdem. Dodatkowym obowiązkiem wprowadzonym przez łotewskie władze jest obowiązek odbycia 14-dniowej kwarantanny wszystkich osób przyjeżdzających z Polski – pracownicy transportu zwolnieni są jednak z mandatoryjnej samoizolacji.

Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/lotwa/lotwa-zasady-wjazdu-i-tranzytu

Belgia a COVID-19

W Belgii podobnie jak we Francji wprowadzona została godzina policyjna, która obowiązuje od 00:00 do godziny 05:00 rano. W tym czasie każda osoba, która przemieszcza się po terenie kraju powinna móc udowodnić powód poruszania się po ulicach. Formalnie nie istnieje jednak obowiązek posiadania odpowiedniego zaświadczenia, ale dokument ten ułatwia udowodnienie potrzeby poruszania się w czasie objętym zakazem.

Warto pamiętać, że w przypadku konieczności pobytu na terytorium Belgii dłużej niż 48 godzin wymagane jest złożenie odpowiedniego oświadczenia, które można wypełnić online na stronie: https://travel.info-coronavirus.be/. Brak posiadania wyżej wymienionego dokumentu zagrożony jest karą w wysokości 250 euro.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: https://febetra.be/fr/belgique/ oraz https://www.gov.pl/web/dyplomacja/belgia

Uzgodnienia Państw członkowskich UE w sprawie COVID-19

Według postanowienia państw członkowskich, kwarantanna czy obowiązkowe badania nie będą stosowane względem podróżujących z tzw. „zielonych” stref. Polska obecnie traktowana jest jednak jako region czerwony – oznacza to, że 14-dniowy łączny wskaźnik zgłaszania przypadków koronawirusa wynosi co najmniej 50 na 100 tys. osób, a liczba testów na zakażenie koronawirusem wynosi 4 % lub więcej lub że 14-dniowy łączny wskaźnik zgłaszania spraw związanych z koronawirusem wynosi ponad 150 na 100 tys. osób. Należy spodziewać się zatem pojawiających się dodatkowych ograniczeń we wjazdach do poszczególnych krajów.  Zgodnie z uzgodnieniami międzypaństwowymi większość krajów członkowskich wprowadza wyjątki dla branży transportowej. Nie uniknionym są jednak dodatkowe formalności umożliwiające bezproblemowe wykonywanie przewozów.

Informacje na temat zmian i nowych obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa są na bieżąco aktualizowane na oficjalnej witrynie internetowej OCRK: https://www.ocrk.pl/aktualnosci/aktualne-ograniczenia-i-wymagane-dokumenty-w-wykonywaniu-przewozow-w-europie/

Najnowsze