Szpilki od Prady inspirowane Cadillac’iem za jedyne…

Były już buty Opla, a nawet świetne szpilki wzorowane na stylizacji Lamborghini Gallardo. Tym razem słynny dom mody Prada wypuścił buty na wysokich obcasach, które są po prostu piękne, ale i niebotycznie drogie. Zobacz w galerii zdjęć jakie możliwości kolorystyczne przewidział stylista Prady.

Szpilki od Prady stylizowane m.in. Cadillac’iem z lat 50.
fot. Prada

Kolekcja na wiosnę 2012 haute couture od Prady inspirowana jest w całości latami 50. Główną rolę odgrywają w niej stylizacje rodem z ówczesnych samochodów, takich jak np. Cadillac Sedan de Ville, który miał największe „skrzydła” w historii amerykańskiej marki. Podkreśla się również, że część kolekcji inspirowana jest także autami typu hot rod, czyli modyfikowanymi wizualnie samochodami w rodzaju Forda T lub A – pojazdy są tuningowane, także mechanicznie, np. wstawiane są pod maskę ledwie mieszczące się tam 12-cylindrowe jednostki napędowe.

Szpilki Prady mają niesamowite wykończenie obcasa, w którym widać nawiązanie do tylnych reflektorów, w oryginale wyglądających jak mini rakiety. Część wierzchnia obcasa jest pięknie „chromowana”. Całość jest zgięta w kształcie trójkątnym tworząc wcięty klin, a paseczki zdobiące stopę mienią się jak świeżo lakierowane. W stylizacji szpilek można spostrzec odniesienie do cadillac’owych, tylnych płetw, a cały but wygląda nieco jakby miał ognisty napęd rakietowy…

Jednak, gdy już łapiesz portfel by pędzić po te niesamowite obuwie, złap oddech – będzie Ci potrzebna raczej złota karta, lub dobrze uposażony ukochany – wszelkie media donoszą, że koszt tych szpilek od Prady może wynieść około 1450 dolarów, czyli równowartość 4886 złotych. My już odkładamy w redakcyjną skarbonkę…

O butach Opla i Lamborghini przeczytasz tu, o sportowych butach od Citroena tutaj.

Najnowsze

Motocyklisto – zjedź na bus pas!

Oby polscy użytkownicy jednośladów doczekali takich czasów, kiedy będą mogli poruszać się w miastach bus pasem - wpłynie to zarówno na zwiększenie bezpeczeństwa ruchu w zakorkowanych ulicach, ale także na upłynnienie przemieszczania się. W Wielkiej Brytanii takie prawo staje się normą w dużych miastach.

fot. Ducati

Angielski Instytut Motoryzacji (IAM) ostrzega motocyklistów i rowerzystów, aby zachować szczególną ostrożność podczas poruszania się zatłoczonymi ulicami Londynu. Aby zadbać o bezpieczeństwo właśnie tej grupy użytkowników dróg, specjaliści zachęcają do korzystania z pasów ruchu przeznaczonych dla autobusów. Ustawa wyrażająca zgodę na poruszanie się przez pojazdy jednośladowe pasami dla autobusów wejdzie w życie w Londynie 23 stycznia 2012. W ten sposób motocykliści ze stolicy Wielkiej Brytanii dołączą do szczęśliwców z Birmingham i Bristolu, gdzie takie prawo już jest stosowane.

Dzięki nowej ustawie – według brytyjskiego rządu – zmniejszy się tłok na ruchliwych ulicach Londynu, a także emisja CO2. Wartością dodaną mają być także zmniejszone statystyki wypadkowe.

Prezes IAM twierdzi m.in., że zmiana skróci czas przejazdu motocyklistów oraz zapewni większe bezpieczeństwo przy codziennej komunikacji, więc jego firma zachęca, aby od 23 stycznia 2012 roku, uzytwkonicy jednośladów korzystali z pasa dla autobusów.

Decyzja ta nie dotyczy jedynie londyńczyków. Tysiące osób odwiedzających Londyn podczas Igrzysk Olimpijskich latem tego roku, które nawiedzą stolicę Królestwa, powinno być świadome zwiększonego zatłoczenia na ulicach. Kierowcy autobusów oraz motocykliści powinny być czujni i muszą się przyzwyczaić do współdzielenia pasa ruchu – wszystko to wpłynie na zwiększone bezpieczeństwo.

Oto kilka rad dla użytkowników jednośladów w mieście:
• Zawsze zakładaj, że inni użytkownicy drogi mogą Cię nie widzieć.
• Podczas jazdy na prostej między samochodami, zawsze poruszaj się tak, aby kierowca auta mógł Cię zauważyć; nie trzymaj się blisko krawężnika, nie jeździj z prawej strony auta, tylko z lewej (w lewe lusterko kierowcy częściej spoglądają)
• Bądź widoczny. Używaj odblasków, kombinezonów ze specjalnym, odbijającym światło materiałem, kupuj odzież jasną (biały kask jest najbardziej widoczny, m.in. dlatego też, że przypomina policyjny).
• Daj innym użytkownikom pasa ruchu, po którym jedziesz czas na reakcję – podobnie z rowerzystami – możesz dzięki temu uniknąć niebezpiecznych sytuacji.
• Myśl z wyprzedzeniem, obserwuj zmianę świateł i ruch daleko przed sobą, aby uniknąć gwałtownych zmian pasa ruchu, ostrego hamowania – kierowcy samochodów, mogą nie zdążyć zauważyć Twoich manewrów.

Najnowsze

„Powiedz A…” i wygraj 10 tysięcy!

Stwórz spot reklamowy, który zaprezentuje nowe oblicze Mercedesa Klasy A. Hasło konkursu nawiązuje do koncepcyjnego modelu Klasy A zaprezentowanego podczas targów Auto Shanghai 2011. Produkcyjnej wersji Klasy A jeszcze nikt nie widział, ale od czego jest wyobraźnia?

fot. Mercedes

Pierwsza generacja Mercedesa Klasy A pojawiła się w 1998 roku. „Sandwiczowa” koncepcja auta od razu wzbudziła sensację. Od tego czasu Mercedes wyprodukował ponad 2 miliony tych kompaktowych aut. Nowa generacja Klasy A zrywa z dotychczasowym designem. Ma wyrazistą, sportową sylwetką i zdecydowany charakter.

Organizatorami konkursu są Międzynarodowy Festiwal Filmowy OFF PLUS CAMERA i Mercedes-Benz Polska we współpracy z ID FILM. Przedmiotem konkursu jest nagranie spotu reklamowego kamerą, aparatem fotograficznym, bądź telefonem komórkowym. Prace można zgłaszać do 23 marca 2012 na stronie internetowej www.idfilm.pl.

Zwycięzca otrzymuje 10 tys. zł., samochód Mercedes-Benz na tydzień oraz wycieczkę do Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie. Nazwiska zwycięzców poznamy 13 kwietnia podczas Gali Otwarcia Festiwalu OFF PLUS CAMERA w Krakowie. Mercedes-Benz jest partnerem motoryzacyjnym festiwalu.

fot. Mercedes

Najnowsze

W Suzuki „Wiosna w lutym”, czyli zrób przegląd motocykla!

Masz Suzuki? Nie możesz się doczekać sezonu motocyklowego? Przygotuj się na bezpieczne podróżowanie jednośladem już przed wiosną.

fot. Suzuki

Już po raz kolejny autoryzowane serwisy motocyklowe Suzuki Motor Poland zapraszają na akcję serwisową „Wiosna w lutym”. Od początku lutego 2012 r., we wszystkich stacjach Suzuki motocykliści mogą dokonać przeglądu lub naprawy pojazdu przed nadchodzącym sezonem i cieszyć się jazdą od pierwszych dni wiosny!

W czasie trwania akcji, motocyklista otrzyma rabat w wysokości 20% na oryginalne części zamienne użyte do obsługi pojazdu. Dodatkowo klienci korzystający z akcji serwisowej, której wartość zlecenia będzie wyższa niż 300zł netto otrzymają disc lock XENA w prezencie. W swoim obszarze działania dealerzy Suzuki zaoferują w miarę możliwości bezpłatny przewóz motocykla.

W efekcie miłośnicy jednośladów zlecający zimą przegląd okresowy lub naprawę swojego motocykla lub ATV, nie tylko przygotują pojazd do sezonu, ale też unikną kolejek do serwisu wiosną.

Oferta jest ważna od 1 lutego do 29 lutego i skierowana jest do użytkowników motocykli, skuterów i quadów Suzuki, bez względu na ich pochodzenie.

Aby umówić się na wizytę, należy się złosić do najbliższego ASO Suzuki.

Najnowsze

Chevrolet Corvette 427 Convertible na 60-lecie

Chevrolet zaprezentował dziś model Corvette 427 Convertible Collector Edition 2013 - najszybszy i najbardziej rasowy kabriolet w historii Corvette - oraz pakiet 60th Anniversary, który będzie dostępny we wszystkich Chevroletach Corvette z roku modelowego 2013.

 

Chevrolet Corvette 427 Convertible
fot. Chevrolet

Chevrolet Corvette z roku modelowego 2013 zapisze się na kartach historii jako model upamiętniający sześćdziesiątą rocznicę istnienia tego kultowego samochodu, a także jako ostatni przedstawiciel obecnej generacji C6. Oto wskrzeszenie najbardziej pożądanego zestawienia w historii – Chevroleta Corvette w wersji kabriolet oraz silnika o pojemności skokowej 427 cali sześciennych.

Pakiet 60th Anniversary oraz model 427 Convertible zadebiutują 21 stycznia na aukcji samochodów kolekcjonerskich Barrett Jackson w Scottsdale w stanie Arizona i pojawią się w sprzedaży w amerykańskich salonach Chevroleta latem tego roku. Pierwszy Chevrolet Corvette 427 Convertible oferowany w sprzedaży trafi w ręce osoby, która złoży najwyższą ofertę kupna na aukcji samochodów kolekcjonerskich Barrett Jackson w Scottsdale (sobota 21 stycznia). Cały dochód ze sprzedaży zasili konto programu na rzecz walki z głodem Drive to End Hunger.

Corvette 427 Convertible Collector Edition
Chevrolet Corvette 427 Convertible łączy w sobie elementy modeli Z06 i ZR1, tworząc najszybszy i najbardziej rasowy kabriolet w historii Corvette.

Sercem modelu jest silnik LS7 o pojemności skokowej 427 cali sześciennych (7 litrów), pochodzący z Corvette Z06. Jednostka osiąga moc 505 KM (377 kW) i maksymalny moment obrotowy 637 Nm, co czyni ją najmocniejszym w historii silnikiem montowanym pod maską seryjnego Chevroleta Corvette z otwieranym dachem. Podobnie jak wersja Z06, model 427 Convertible jest oferowany wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Jednostka LS7, opracowana na bazie silnika GT1, wykorzystywanego w modelach Corvette biorących udział w wyścigach Le Mans, wyróżnia się lekkimi, tytanowymi korbowodami i zaworami dolotowymi, wydajnymi głowicami cylindrów stworzonymi w oparciu o wiedzę zdobytą w wyścigach samochodowych oraz systemem smarowania z suchą miską olejową. Silnik jest składany ręcznie w GM Performance Build Center, gdzie klienci, którzy kupili model 427 Convertible Collector Edition mogą nabyć opcjonalną usługę Corvette Build Experience i własnoręcznie złożyć silnik, który posłuży do napędu ich nowego samochodu.

Podzespoły wpływające na poprawę osiągów modelu Corvette 427 Convertible obejmują układ przeniesienia napędu i tylną oś z Chevroleta Corvette Z06, akumulator umieszczony z tyłu oraz standardowy system Magnetic Selective Ride Control. Montowane standardowo obręcze aluminiowe w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu oferowane są z oponami Michelin PS2 nawiązującymi stylem do wersji ZR1. Lekkie koła Cup – wprowadzone w modelu Corvette 2012 Z06 z pakietem Z07 oraz Corvette ZR1 z pakietem PDE – są oferowane bez dopłaty i wyróżniają się unikalnym szarym wykończeniem. Oprócz tego dostępne są koła Black Cup oraz obręcze w stylu ZR1.

Chevrolet Corvette 427 Convertible zawiera także elementy wykonane z włókien węglowych, które pomagają obniżyć wagę samochodu. Są to:

  • profilowana maska silnika (wprowadzona w Chevrolecie Corvette Z06 Carbon Edition z roku modelowego 2011),
  • błotniki w stylu ZR1,
  • panele podłogowe,
  • przedni spoiler „CFZ” oraz boczne progi z włókna węglowego należą do wyposażenia opcjonalnego w modelu 427 Convertible, natomiast w pakiecie 60th Anniversary oferowane są w standardzie.

Zastosowanie lekkich elementów pozwoliło obniżyć wagę Chevroleta Corvette 427 Convertible do 1 522 kilogramów (3 355 funtów), co przy zastosowaniu silnika LS7 o mocy 505 KM daje stosunek mocy do masy wynoszący 3,01 kg (6,64 lbs) / 1 KM, czyli jeden koń mechaniczny przypada na 3,01 kilograma (6,64 funta) masy pojazdu. To lepiej niż w:

  • Porsche 911 Turbo S Cabriolet – 3,31 kg (6,90 lbs)
  • Audi R8 5.2 RSI Spyder – 3,44 kg (7,58 lbs)
  • Aston Martin DBS Volante Convertible – 3,55 kg (7,82 lbs)
  • Ferrari California Convertible – 3,77 kg (8,31 lbs)

Połączenie niskiej masy i wysokiej mocy uczyni model 427 Convertible jednym z najszybszych kabrioletów na świecie. Szacuje się, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, pokonuje odległość ¼ mili ze startu zatrzymanego w 11,8 sekundy, osiąga przyspieszenie poprzeczne 1,04 g i rozpędza się do ponad 306 km/h.

Chevrolet Corvette 427 Convertible dostępny jest w wersjach wyposażeniowych 2LT, 3LT i 4LT. Ponadto, wszystkie egzemplarze – podobnie, jak w przypadku modelu ZR1 – otrzymają unikatowy numer identyfikacyjny.

Pakiet Corvette 60th Anniversary
Wszystkie Chevrolety Corvette z rocznika modelowego 2013, łącznie z wersją 427 Convertible, będą dostępne z pakietem 60th Anniversary obejmującym lakier nadwozia Arctic White oraz skórzaną tapicerkę wnętrza Blue Diamond z zamszowymi akcentami. Wersje kabriolet będą miały niebieski dach.

Dodatkowe elementy wchodzące w skład pakietu to tylny spoiler w stylu ZR1, specjalne oznaczenia, zaciski hamulcowe polakierowane na szaro, a także logo „60th” na obręczach aluminiowych (w centralnej części), kole kierownicy i zagłówkach. W opcji dostępny jest również pakiet graficzny obejmujący wyścigowe pasy w kolorze Pearl Silver Blue, biegnące przez całą długość nadwozia, łącznie z pasem przyszytym do otwieranego, miękkiego dachu.

Wszystkie Chevrolety Corvette z roku modelowego 2013 będą wyposażone w oznaczenia 60th Anniversary na desce rozdzielczej oraz tzw. „panelu wodospadowym” w wersjach kabriolet. Logo „60th” znajdzie się również na tablicy przyrządów oraz na progach bocznych.

Najnowsze