Młodociany szeryf szalał za kierownicą Mini? On tylko pokazał, że Polacy nie potrafią korzystać z dróg
Znowu jakiś kierowca stwarzał zagrożenie na drodze i mścił się na innych bogu ducha winnych kierowcach. A może nie mógł zdzierżyć tego, jak polscy kierowcy jeżdżą po drogach?
Kierowca Mini szaleje na ulicach Szczecina
Zacznijmy od zacytowania samego opisu nagrania (pisownia oryginalna):
Młody kierowca Mini szaleje na ulicach Szczecina. Kierowcy jadą zgodnie z przepisami, ale jemu najwyraźniej bardzo się spieszyło. Jeździł slalomem, poganiał innych kierowców światłami, a gdy trafił na autora nagrania postanowił zabawić się w szeryfa i wyhamować go. Sprawą zainteresował się już Policja a i dane kierowcy są znane. Mamy nadzieje, że pirat pożegna się z prawej jazdy na kilka miesięcy.
Jak było naprawdę? Zobaczmy nagranie.
Widzicie już, co było nie tak? Bo było kilka rzeczy.
Polscy kierowcy nie potrafią jeździć
To jest fakt. Faktem jest również to, że bezmyślna, pozbawiona wyobraźni oraz orientacji w sytuacji drogowej jazda, potrafi mocno zdenerwować niektórych. Nie ma mowy o usprawiedliwianiu niebezpiecznych zachowań, ale nie udawajmy, że próby odnalezienia się w gąszczu bezmyślnych kierowców, to łamanie prawa.
Na nagraniu widzimy trzypasmową drogę. Zgodnie z przepisami należy zająć prawy pas, a wyprzedzać wolniej jadące pojazdy środkowym. Lewy powinien pozostać pusty i dostępny dla najszybciej poruszających się pojazdów, na czas wyprzedzania. Ale nie w Polsce. W Polsce prawy pas jest dla tirów, środkowy dla każdego, kto nie jedzie tirem (prędkość nie ma znaczenia), a lewy dla tych, którzy wyprzedzają, albo niedługo zaczną wyprzedzać.
Co ma zrobić kierowca, który chce jechać szybciej? Kierowca Mini próbuje przeganiać maruderów z lewego pasa, kiedy tylko może wyprzedza ich środkowym pasem, a nawet prawym (!) – jest to dozwolone, ale absurdalne, że trzeba w Polsce wykonywać takie manewry, bo mało kto rozumie, którym pasem należy jechać. I że na drodze wielopasmowej nie można zająć jednego pasa i jechać nim aż do celu.
„Szeryf i bandyci na autostradzie A2”. Ktoś jakichś zauważył?
Na czym polegała przewina kierowcy Mini? Po tym jak autor nagrania blokował mu przejazd (widać wie tyle o przepisach ruchu drogowego, co pozostali kierujący) i zwolnił, gdy kabriolet usiadł mu na zderzaku, jego kierowca wyprzedził nagrywającego, wjechał na lewy pas i zwolnił. Nie przed jego maską, nie do zera. Autor nagrania musiał zmniejszyć prędkość o 20 km/h (!). Cud, że nikomu nic się nie stało.
A teraz sprawą „zainteresował się już Policja”. Mamy nadzieję, że policja zainteresowała się sprawą wszystkich widocznych na nagraniu kierowców. Za niestosowanie się do ruchu prawostronnego oraz utrudnianie ruchu innym jego uczestnikom, taryfikator także przewiduje mandaty.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Komentarze:
Edyta - 5 maja 2023
Na tłumaczenie się właściciela jest już za późno, sprawa w toku