
Szambiarka miała konstrukcję „wzmocnioną” drewnem i coś z niej ciekło. A to dopiero początek
Po raz kolejny okazuje się, że niektóre polskie firmy mają proste podejście do pojazdów użytkowych - mają jeździć, aż się nie rozlecą. A jeśli zaczną się rozlatywać, trzeba je „naprawić” tym co akurat jest pod ręką i można jeździć dalej.
Na jednej z wrocławskich ulic patrol ITD zatrzymał do kontroli pojazd asenizacyjny. Inspektorzy skierowali ciężarówkę do punktu kontrolnego, gdzie sprawdzili jego rzeczywistą masę całkowitą. Tu akurat wszystko było w normie, ale tylko tu.
Jechał 100-Jechał 100-tonowym zestawem bez zezwolenia i wiózł jeszcze na nim osobówkę!
Najciekawszym odkryciem było to, że pomiędzy nadwoziem (beczką na nieczystości) a ramą pojazdu zamontowano dwie drewniane deski, które miały tłumić drgania w trakcie jazdy. Ciężarówka poruszała się ponadto na oponach z nadmienienie zużytym bieżnikiem i wyciekał z niej olej na drogę. Stwierdzono także nieprawidłowości w wymaganym oświetleniu oraz oznakowaniu pojazdu.

Jakby tego było mało, przewóz ścieków komunalnych odbywał się również z naruszeniem przepisów ustawy o transporcie drogowym. Kierowca nie miał ważnych badań lekarskich i psychologiczny oraz szkolenia. Oprócz tego nie okazał dokumentu, który potwierdzałby posiadanie przez pracodawcę uprawnień do wykonywania przewozów drogowych.
Nielegalny transport pod osłoną nocy – bez zezwoleń, z niesprawnymi hamulcami i przeładowany
Inspektorzy ukarali kierowcę mandatami, zatrzymali dowód rejestracyjny szambiarki i wydali zakaz jego dalszej jazdy. Za niewłaściwy stan techniczny pojazdu oraz pozostałe nieprawidłowości odpowiedzialność finansowa grozi również przedsiębiorcy. Wobec niego wszczęto postępowanie administracyjne.


Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: