Sprzedać auto metodą „na córkę”

Kim Ridley, sprzedawca samochodów z Oregonu, mocno podbił cenę swojego Datsuna na Ebayu dzięki zwykłemu żartowi, który przerodził się w gigantycznych rozmiarów plotkę.  

Datsun 280Z z 1977 został wystawiony na Ebayu z galerią zdjęć – ich atrakcyjność miała zwiększać (przynajmniej w zamierzeniu) obecność roznegliżowanej modelki. Jeden ze śledzących aukcję zapytał, czy z okazji zakupu samochodu można liczyć na przejażdżkę z gwiazdą porno gratis. Niewiele myśląc, Kim Ridley odpalił „hej, mówisz o mojej córce!”.

fot. Kim Ridley

20-latka pozująca na zdjęciach córką Kima nie jest – Kim w ogóle córki nie ma. To po prostu przyjaciółka. Niemniej plotka, że to panna Ridley promuje sprzedaż Datsuna, rozrosła się w internecie błyskawicznie… i podbiła cenę. Zwietrzywszy okazję, sprytny sprzedawca nie prostował omyłki aż do chwili podpisania dokumentów. Zarobił na swoim Datsunie około 7500 dolarów. Dopiero wtedy ogłosił, że nie dorobił się dotąd córki, wręcz przeciwnie, ma dwóch synów.

Nie czuje się jednak oszustem. „Każda metoda na przyciągnięcie uwagi do ogłoszenia jest dobra” – mówi.

Najnowsze

Beetle Cabriolet – światowa premiera w Los Angeles

Podczas Los Angeles Auto Show ma miejsce światowa premiera – nowego Beetla Cabriolet.

W nowym Beetlu Cabriolet otwierany elektrohydraulicznie miękki dach potrzebuje na otwarcie 9,5 sekundy. Można go otwierać przy prędkości poniżej 50 km/h. Dach chowa się za tylnymi siedzeniami i nie ogranicza widoczności. Zamknięcie dachu trwa 11 sekund. Dodatkowe 1,5 sekundy potrzebne jest elektrohydraulicznemu mechanizmowi na automatyczne zakotwiczenie dachu w ramie przedniej szyby.

Design Garbusa przeżył renesans wraz z New Beetle. W ciągu ośmiu lat z taśm produkcyjnych zjechało 234.619 New Beetle Cabriolet. Styliści na nowo zinterpretowali formę nadwozia i udoskonalili ją. I tak samo postąpił zespół Klausa Bischoffa, szefa designu marki Volkswagen, z nowym Beetlem Cabriolet.

Z długością 4278 mm kabriolet jest o 152 mm dłuższy od poprzedniej generacji. Szerokość zwiększyła się o 84 mm (1808 mm, bez lusterek zewnętrznych). Jednocześnie zmniejszyła się wysokość kabrioletu (o 29 mm; do 1473 mm). Dodatkowa długość oznacza więcej miejsca we wnętrzu oraz w bagażniku. Składany miękki dach, także po otwarciu, nie ogranicza pojemności bagażnika. W porównaniu z New Beetle zwiększyła się ona o 24 litry do 225 litrów. Dzięki większym wymiarom oraz przesuniętej do tyłu ramie przedniej szyby, a tym samym zmienionemu konturowi dachu, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca nad głową, dokładnie o 12 mm.

fot. Volkswagen

W USA nowy Beetle Cabriolet będzie sprzedawany z dostępnym również w Europie silnikiem 103 kW TDI (140 KM) i 147 kW TSI (200 KM) oraz oferowanym wyłącznie na rynek amerykański pięciocylindrowym silnikiem MPI 125 kW (170 KM). Jednostka ta będzie oferowana z tradycyjną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem hydrokinetycznym; dla TSI i TDI można zamówić jako wyposażenie dodatkowe 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG Volkswagena.

W Europie Volkswagen będzie oferował nowego Beetla Cabriolet wyłącznie z czterocylindrowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Trzy silniki benzynowe (TSI) rozwijają moc 77 kW/105 KM, 118 kW/160 KM i 147 kW/200 KM. Dwa silniki wysokoprężne (TDI) będą miały moc 77 kW/105 KM i 103 kW/140 KM. Każda z tych jednostek napędowych może być połączona opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią (6-lub 7-biegowa DSG). Zużycie paliwa wynosi 5,1 l/100 km (140 KM TDI, przekładnia manualna) oraz 7,6 l/100 km (200 KM TSI, przekładnia manualna) i 7,9 l/100 km (200 KM TSI z DSG).

W Ameryce oraz w Europie do wyposażenia seryjnego należy między innymi elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z asystentem ruszania pod górę, czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne typu Thorax (o zwiększonej pojemności, chroniące także głowę) oraz automatycznie wysuwane pałąki – zabezpieczenie przed skutkami dachowania. Opcjonalnie oferowane są po raz pierwszy dla Beetla Cabriolet takie elementy wyposażenia jak reflektory biksenonowe, Keyless Access – bezkluczykowy system uruchamiania silnika i otwierania drzwi, oświetlenie Ambient, system nagłośnieniowy firmy Fender (moc 400 W), automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, systemy audio i nawigacyjne z ekranami dotykowymi i np. wewnętrznym twardym dyskiem, dodatkowe wskaźniki na desce rozdzielczej (stoper, temperatura oleju, ciśnienie doładowania) i 18- lub 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich.

fot. Volkswagen

Podobnie jak Beetle z nadwoziem Coupe, także kabriolet będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia (USA: 2,5 L, Turbo, TDI; Europa: Beetle, Design, Sport). Ponadto Volkswagen opracował dla Beetla Cabriolet trzy modele edycyjne, dostępne w momencie wprowadzania na rynek: „50s Edition”, „60s Edition” i „70s Edition”. Każda z tych trzech wersji utrzymana jest w stylu charakterystycznym dla danego dziesięciolecia i jest ukłonem w stronę Garbusa Cabrio.

Nowy Beetle Cabriolet pojawił się w USA już pod koniec listopada 2012 roku; w Europie wprowadzony zostanie na rynek w lutym 2013 roku.

 

 

Najnowsze

Kryterium Karowa – panie na podium! Galeria

Najważniejszy i - niektórzy twierdzą - jeden z najtrudniejszych oesów rajdowych, czyli ulica Karowa to marzenie wielu kierowców rajdowych. Dziś pojechały na niej: Wilk & Żuk Rally Team, Klaudia Podkalicka i Joanna Madej oraz Inessa Tushkanowa. Oto atmosfera Kryterium Mistrzów okiem Jana Zagrodzkiego.

Galeria z całego dnia rajdu tutaj.

Galeria z wczorajszej konferencji przed Barbórką z udziałem 3 pań, celebrytów i liderów Mistrzostw Polski tutaj.

Wypowiedzi wszystkich kobiet, które startują w Rajdzie Barbórka 2012 tutaj.

Jola Żuk i Magda Wilk na słynnej Karowej.
fot. Jan Zagrodzki

Najnowsze

Żwir, dym spod kół – czyli galeria z 1 cześci Rajdu Barbórka 2012

Iskry spod zawieszenia rajdówek, żwir i dym spod kół, gięta blacha na mostku OS Bemowo - oj działo się, działo! Polecamy serdecznie naszą niesamowitą galerię zdjęć Jana Zagrodzkiego, która w pełni oddaje co się działo w pierwszej części Rajdu Barbórka 2012.

Galeria z wczorajszej konferencji przed Barbórką z udziałem 3 pań, celebrytów i liderów Mistrzostw Polski tutaj.

Wypowiedzi wszystkich kobiet, które startują w Rajdzie Barbórka 2012 tutaj.

Z wyników prowizorycznych wynika:

Klasa 1
Wilk & Żuk Rally Team – 11 miejsce (na 15 załogi w klasie).

Klasa 3
Inessa Tushkanowa / Dunkan McNiven – 28 miejsce (na 52 załogi w klasie)
Klaudia Podkalicka / Joanna Madej – 42 miejsce (na 52 załogi w klasie)

Już wieczorem na Motocaina.pl galeria zdjęć z Karowej!

Wilk &  Żuk Rally Team, czyli Magda Wilk  (z prawej) i Jola Żuk (z lewej) na strefie serwisowej.
fot. Jan Zagrodzki

Zobacz także: cztery zawodniczki mogą wziąć udział w Volkswagen Castrol Cup 2013 – zobacz które?

Najnowsze

Galeria zdjęć z konferencji prasowej przed Rajdem Barbórka 2012

Już jutro zaczyna się najbardziej medialna impreza rajdowa w Polsce - Rajd Barbórki. Została tradycyjnie poprzedzona konferencją. Uczestniczyli w niej liderzy tegorocznych Mistrzostw Polski, celebryci i dwie załogi rajdowe, w których skład wchodzą kobiety: Wilk & Żuk Rally Team oraz Inessa Tuskhanowa.

Najnowsze