Spędzamy rocznie 67 godzin na poszukiwaniu miejsc do parkowania. Ford i Vodafone spróbują skrócić ten czas

Szacuje się, że w takich miastach jak Londyn i Frankfurt, w Niemczech, przeciętny kierowca spędza rocznie 67 godzin na poszukiwaniu miejsc do parkowania, kosztem ponad 1 250 Euro. Krążenie po mieście w poszukiwaniu miejsca postojowego odpowiada za około 30 procent miejskiego ruchu.

Ford i Vodafone testują teraz nową technologię połączonych pojazdów, która może ułatwić znalezienie miejsc parkingowych w centrach miast. Funkcja nawigacji w przestrzeni parkingowej pokazuje kierowcom liczbę miejsc na pobliskich parkingach i sposób dojazdu do nich.

Parking Space Guidance, który jest aktualizowany w czasie rzeczywistym w oparciu o dane z parkingów, jest testowany przez Forda i Vodafone w ramach programu KoMoD (Kooperative Mobilität im digitalen Testfeld Düsseldorf) w Niemczech, wartego 15 mln Euro międzysektorowego projektu testowania skomunikowanych pojazdów i zautomatyzowanych technologii jazdy.

Gdy pojazdy testowe przejeżdżają przez miasto, otrzymują z centralnego systemu komputerowego informacje o stanie dróg i parkingów, w oparciu o geolokalizację, wraz z informacjami z pobliskich dynamicznych, cyfrowych znaków drogowych. 

Kolejne funkcjonalności zademonstrowane przez Forda i Vodafone jako część KoMoD obejmują:

  • Asystenta sygnalizatorów świetlnych na skrzyżowaniach (Traffic Light Assistance System), w którym czas pozostały do zbliżającego się uruchomienia czerwonego lub zielonego światła jest wyświetlany na tablicy zegarów. Wcześniejsze ostrzeganie o czerwonym świetle może zmniejszyć gwałtowność hamowania, co może prowadzić do zwiększenia bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i korzyści w postaci płynności ruchu drogowego, ponieważ kierowcy odpowiednio dostosowują swoje prędkości.
  • System informacji o tunelach (Tunnel Information System), który z wyprzedzeniem dostarcza informacji o zamkniętych lub kończących się pasach ruchu, ograniczeniach prędkości i pojazdach wolno poruszających się w tunelach.
  • Vario Display dostarcza aktualnych informacji do zestawu wskaźników o najważniejszych zdarzeniach, które mogą mieć wpływ na lokalny ruch, takich jak wystawy, koncerty lub mecze piłkarskie.
  • Systemy kontroli ruchu na autostradzie pomagają poprawić ogólny przepływ ruchu, poprzez dostosowanie ograniczeń prędkości.

Inteligentna transmisja znaków drogowych wysyła informacje o ograniczeniu prędkości i znakach ostrzegawczych, bezpośrednio do wyświetlacza w pojeździe. Rozpoznawanie znaków drogowych za pomocą kamer jest obecne w wielu pojazdach, lecz nie może skutecznie działać przy złej pogodzie lub w otoczeniu wysokich pojazdów. Przesyłanie informacji o znaku do pojazdu za pomocą transmisji radiowej, bezpośrednio ze znaku lub pobliskiego, przydrożnego urządzenia gwarantuje, że kierowcy zapoznają się z ważnymi informacjami, dotyczącymi bezpieczeństwa.

Ostrzeżenie o złej pogodzie automatycznie komunikuje warunki pogodowe z jednego pojazdu do innych, znajdujących się w pobliżu. Jeśli automatyczne wycieraczki wykryją deszcz, nadany zostanie odpowiedni komunikat w celu poinformowania pobliskich kierowców za pośrednictwem wyświetlaczy w ich pojazdach, by mogli dostosować prędkość swoich aut do aktualnych warunków drogowych.

 
 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze