93-letni Sobiesław Zasada wygrywa Rajd Żubrów w Porsche! Jego samochód to prawdziwy majstersztyk
Polski kierowca Sobiesław Zasada wygrywa w rajdzie, który sam utworzył ponad 50 lat temu! Siedział za sterami wyjątkowego Porsche.
Mało który 93-latek może zaliczyć tyle sukcesów i to w motorsporcie. Niewątpliwie Sobiesław Zasada jest legendą. Trzykrotny mistrz Europy już po raz kolejny wygrał Rajd Żubrów – rajd, którego ponad pół wieku temu sam był inicjatorem.
Rajd Żubrów 2023 wygrywa Sobiesław Zasada w Porsche Dakar
Rajd Żubrów odbywa się na wyjątkowo trudnych, podhalańskich odcinkach dróg. W tym roku uczestnicy mieli do pokonania ponad 200-kilometrową trasę, na którą składało się 10 prób sportowych wiodących przez miejscowości Stare Bystre, Skrzypne, Pitoniówka i Gronków. Jak zwykle start i metę zlokalizowano pod Hotelem Bachleda Kasprowy w Zakopanem, w którym odbyła się także uroczystość wręczenia nagród oraz tradycyjny Bal Żubrów.
	Zwycięzcy rajdu – Sobiesław Zasada i jego pilot Marek Sworowski (dyrektor marketingu Porsche w Polsce), zdominowali rywalizację, wygrywając sześć prób sportowych.
Porsche 911 Dakar RED58 Special to samochód wyjątkowy
Porsche 911 Dakar RED58 Special to model specjalny stworzony przy udziale Porsche Polska w ramach programu Sonderwunsch (z niem. życzenie specjalne). Specyfikacja samochodu nawiązuje do maratonu Londyn–Sydney z 1968 roku, w którym załoga Sobiesław Zasada i Marek Wachowski wygrała etap australijski. To właśnie 55 lat temu Polacy zajęli za kierownicą Porsche 911 pierwszej generacji wysokie, czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej tego rajdu. Porsche Dakar RED58 Special to samochód, który został stworzony jako hołd dla dokonań Zasady w latach 60.
Pod maską Porsche Dakar pracuje 6-cylindrowy bokser o mocy 480 KM i maksymalnym momencie obrotowym 570 Nm. Motor współpracuje z automatyczną 8-biegową przekładnią PDK oraz napędem na wszystkie koła. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s.
W Porsche 911 Dakar zastosowano specjalne terenowe opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus w rozmiarze 245/45 ZR 19 z przodu i 295/40 ZR 20 z tyłu. Gumy mają głęboki na 9 mm bieżnik z odpowiednio zaprojektowanym wzorem oraz wzmocnionymi za pomocą dwóch warstw osnowy ścianami czołową i bocznymi. Ze względu na zastosowanie terenowych opon prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h.
Porsche 911 Dakar można kupić w salonach, ale trzeba się przygotować na niemałą sumę – 1 mln 189 tys. zł!
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: