Skype w samochodach Volvo

Coraz więcej aplikacji znanych z komputerów i smartfonów przenosi się do samochodów. Volvo zapowiedziało dostępność Skype`a w swoich samochodach. Dzięki temu będzie można prowadzić służbowe narady stojąc w korku.

Już dawno minęły czasy, kiedy jedynym urządzeniem służącym do rozrywki w samochodzie był radioodtwarzacz obsługujący kasety, a w najlepszym przypadku płyty CD. Od kilku lat możemy transmitować bezprzewodowo muzykę z naszych telefonów do kombajnów multimedialnych obsługujących różne formaty multimediów. 

Producenci starają się wprowadzać rozwiązania, dzięki którym kierowca nie będzie sięgał po słuchawkę telefonu podczas jazdy. Większość funkcji będzie obsługiwana przez ekran umieszczony na konsoli środkowej lub za pomocą głosu.

Volvo postanowiło pójść krok dalej. Już niebawem w modelach S90, V90 i XC90 będzie można zainstalować aplikację Skype. Popularny program służący do prowadzenia wideorozmów będzie jednak dostępny w ograniczonej formie. Funkcja transmisji wideo będzie ograniczona ze względów bezpieczeństwa, ale podczas jazdy będzie można swobodnie prowadzić telekonferencję.

Inżynierowie szwedzkiej marki mają zadbać o to, żeby podczas jazdy jak najmniej rzeczy rozpraszało kierowcę. Specjalny asystent wykorzystujący technologię sztucznej inteligencji zaprojektowaną przez Microsoft będzie w stanie rozpoznawać głos oraz przewidywać potrzeby kierowcy.

https://www.youtube.com/watch?v=B5FmHHusIC4

Najnowsze

Poseł Liroy proponuje ułatwienia dla kierowców

Po raz kolejny poseł Piotr Liroy-Marzec próbuje walczyć o zmiany w prawie, które ułatwią życie kierowcom i właścicielom samochodów.

Jakiś czas temu poseł Liroy-Marzec zgłosił propozycję czasowego wyrejestrowania pojazdu mechanicznego, a teraz proponuje kolejne rozwiązania, które wpływają do niego od obywateli. W wydanym oświadczeniu podkreśla, że niektóre pomysły pochodzą nawet od pracowników wydziałów komunikacji.

Jednym z pomysłów jest wprowadzenie tzw. tablic rejestracyjnych dla profesjonalistów. Koncepcja sprowadza się do jednej tablicy rejestracyjnej, którą można wykorzystywać w kilku pojazdach. Takie rozwiązanie ułatwi życie dealerom, kolekcjonerom aut, a także zawodnikom biorącym udział w imprezach sportowych. W zależności od aktualnej potrzeby użytkownik mógłby zamontować tablice w jednym z używanych samochodów.

Od strony formalnej wymagałoby to jedynie przypisania numerów do określonej grupy pojazdów, a stawka ubezpieczenia byłaby wyliczana dla najdroższego z pojazdów, a pozostałe podlegałyby ochronie z tytułu pakietowego OC. Takie rozwiązanie mocno ograniczyłoby koszty, ale z pewnością nie spodoba się firmom ubezpieczeniowym.

Kolejnym pomysłem jest możliwość przypisywania tablicy rejestracyjnej na cały okres eksploatacji samochodu. To pozwoliłoby ograniczyć wydawanie tablic rejestracyjnych, uproszczając tym samym procedurę przejestrowywania auta.

Inny pomysł jest już czysto formalny i dotyczy konstrukcji dowodu rejestracyjnego. W tej chwili znajduje się w nim sześć rubryk na wpisy z badań technicznych oraz cała strona na adnotacje urzędowe, która jest zazwyczaj pusta. W związku z tym po kilku latach kończy się miejsce w dokumencie na dalsze pieczątki i trzeba wymienić papier.

Biuro poselskie Piotra Liroya-Marca złożyło w tych sprawach interpelacje do Ministra Transportu z zapytaniem o możliwość wdrożenia tych zmian. 

Najnowsze

Debiut modelu Kia Stinger

Kia Motors, na salonie samochodowym zdominowanym przez amerykańskich producentów, zaprezentowała dziś zupełnie nowy model o nazwie Stinger. Pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupé będzie konkurował w klasie, w której dominują samochody europejskich producentów.

Stinger oferowany w różnych wersjach silnikowych trafi do sprzedaży zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie do końca 2017 roku. Ceny zostaną ogłoszone bliżej premiery rynkowej.

Za wygląd Kia Stinger odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowany przez Petera Schreyera – głównego stylistę Kia Motors. Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia Stingera to zasługa inżynierów, którymi dowodzi Albert Biermann (przeszedł do Kia z BMW pod koniec 2014 roku) – szef działu rozwoju i testów nowych modeli Kia. Najnowszy model, za który odpowiadał, przeszedł wyczerpujące testy na legendarnym Torze Nürburgring.

Zdaniem producenta, to auto zasługuje na miano Gran Turismo. Uznano, że auto musi mieć śmiały wygląd i odważną stylizację. Musi być też jednocześnie szybkie i zwinne oraz luksusowe i komfortowe. I taka właśnia ma być Kia Stinger. Długa pokrywa silnika, krótki przedni zwis i długi rozstaw osi, zapowiadają przestronną kabinę. Fotel kierowcy wyposażono w nadmuchiwane poduszki, aby jego kształt móc idealnie dopasować do kształtu ciała.

Za pokrytą skórą kierownicą mieszczą się dwa duże analogowe zegary z czerwonymi wskazówkami oraz sporych rozmiarów kolorowy wyświetlacz. Menu komputera pokładowego obejmuje nie tylko standardowo spotykane wskazania, ale również wskaźnik siły przeciążenia, czasy okrążeń i temperaturę silnika.

Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexus GS i Mercedesa CLS. Jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie. Bagażnik mieści pełnowymiarowe walizki lub torby golfowe i również jest większy niż u rywali.

Przednie zawieszenie z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe tylne mają dawać kierowcy informację zwrotną o tym, co w danej chwili dzieje się na styku kół i nawierzchni. Na pokładzie znalazł sie także system regulacji elektronicznie sterowanych amortyzatorów, który umożliwia wybór jednego z pięciu trybów: Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.

2,0-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy, oznaczony jako Theta II, generuje około 255 KM przy 6200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm i jest dostępny od 1400 do 4000 obr/min. Drugi silnik (Lambda II) – widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo – ma pojemność 3,3 litra i osiąga moc 365 KM przy 6000 obr/min oraz generuje moment obrotowy o wartości 510 Nm już od 1300 obr/min i aż do 4500 obr/min. Z tym silnikiem pod maską Kia Stinger przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h.

Obydwie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylne koła. Przekładnia może pracować w 1 z 5 trybów. Do prędkości zmiany przełożeń jest również dobrana szybkość reakcji pedału gazu.

Stinger będzie oferowany z napędem na tylne lub na cztery koła.

Dane techniczne Kia Stinger:

Kia Stinger (dane techniczne wersji na rynek amerykański)

 

Silnik

Stinger

Stinger GT

Liczba cylindrów/pojemność

4-cylindrowy, turbodoładowany/2.0 l

V6, twin-turbo/3.3 l

Moc (zakładana)

255 KM przy 6200 obr/min

365 KM przy 6000 obr/min

Moment obrotowy (zakładany)

353 Nm przy 1400-4000 obr/min

510 Nm przy 1,300-4,500 obr/min

Blok

aluminiowy

aluminiowy

Głowica

aluminiowa

aluminiowa

Liczba zaworów/system

16/DOHC D-CVVT

24/DOHC D-CVVT

Pojemność

1998 cm3

3342 cm3

Średnica x skok

86,0 mm x 86,0 mm

92,0 mm x 83,8 mm

Stopień sprężania

10,0:1

10,0:1

Rodzaj zasilania

bezpośredni wtrysk paliwa

bezpośredni wtrysk paliwa

Rekomendowane paliwo

LO98

LO98

 

Skrzynia biegów

Stinger

Stinger GT

8-stopniowa automatyczna

Wielkość przełożeń

Wielkość przełożeń

1

3,964

3,665

2

2,468

2,396

3

1,610

1,610

4

1,176

1,190

5

1,000

1,000

6

0,832

0,826

7

0,652

0,643

8

0,565

0,556

Bieg wsteczny

2,273

2,273

Przełożenie przekładni głównej

3,727

3,538

Umieszczenie silnika/napęd

Wzdłużnie z przodu /
na tylne koła lub AWD

Wzdłużnie z przodu /
na tylne koła lub AWD

 

Wymiary zewnętrzne

Stinger

Stinger GT

Długość (mm)

4830

4830

Szerokość (mm)

1870

1870

Wysokość (mm)

1400

1400

Rozstaw osi (mm)

2905

2905

Zwis z przodu/z tyłu

830 / 1095

830 / 1095

Wymiary wnętrza

Stinger

Stinger GT

Liczba miejsc

5

5

Przestrzeń nad głową

Z przodu (mm)

974

974

Z tyłu (mm)

939

939

Przestrzeń na nogi

Z przodu (mm)

1083

1083

Z tyłu (mm)

925

925

Przestrzeń na wys. ramion

Z przodu (mm)

1433

1433

Z tyłu (mm)

1391

1391

 

Zawieszenie/nadwozie

Stinger

Stinger GT

Z przodu

McPherson

McPherson

Z tyłu

Wielowahaczowe

Wielowahaczowe

Konstrukcja nadwozia

Stalowe, samonośne

Stalowe, samonośne

 

Układ kierowniczy

Stinger

Stinger GT

Rodzaj / wspomaganie

Przekładnia zębatkowa / elektryczne

Przekładnia zębatkowa / elektryczne

Przełożenie zmienne

Seryjne

Seryjne

Liczba obrotów kierownicą

2,4 (RWD), 2,3 (AWD)

2,4 (RWD), 2,3 (AWD)

Średnica zawracania (m)

11,2 (RWD), 11,4 (AWD)

11,2 (RWD), 11,4 (AWD)

 

Hamulce

Stinger

Stinger GT

Z przodu

Tarczowe wentylowane

Zaciski Brembo 4-tłoczkowe
Tarczowe wentylowane

Z tyłu

Tarczowe

Zaciski Brembo 2-tłoczkowe
Tarczowe wentylowane

Średnica tarcz ham. (mm)
z przodu / z tyłu

320 / 315

350 / 340

 

Koła/Opony

Stinger

Stinger GT

Rozmiar kół (cale)

8.0J×18

8.0J×19 (z przodu) / 9.0Jx19 (z tyłu)

Rozmiar opon

225/45 R18

225/40 R19 (z przodu)
255/35 R19 (z tyłu)

Koło zapasowe

Dojazdowe

Dojazdowe

Najnowsze

Dealerzy samochodów piszą do posłów

Związek Dealerów Samochodów i dealerzy samochodów z całej Polski rozpoczęli akcję wysyłania listów do posłów, mającą na celu przekonanie ich do poparcia projektu zmian opodatkowania akcyzą samochodów osobowych.

Dealerzy apelują do posłów, aby poparli nowy projekt ustawy, polegający na zastąpieniu dzisiejszego systemu akcyzowego, opartego o deklarację wartości pojazdu na rzecz ustalania wysokości podatku w oparciu o obiektywne i mierzalne parametry – normę emisji spalin EURO i pojemność skokową silnika. Dzięki zmianie ustawy zniknie powszechny problem fałszowania umów i zaniżania wartości pojazdów używanych sprowadzanych do Polski. Nowa ustawa pozwoli także uczciwym sprzedawcom aut konkurować na rynku z nieuczciwymi handlarzami, oszukującymi Skarb Państwa i nabywców tychże pojazdów.

Związek Dealerów Samochodów i dealerzy samochodów popierają projekt nowej ustawy, jednak zdecydowanie postulują o wypracowanie w dalszych pracach legislacyjnych rozwiązań, zwalniających z tej daniny samochody dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 T. Według dealerów uzasadnienie objęcia nową daniną wszystkich samochodów, w tym pojazdów homologowanych jako N1 (ciężarowe), potrzebą uproszczenia sytemu i walką z patologią „pseudociężarówek”, nie uzasadnia poświęcenia w tym zakresie interesów uczciwie działających przedsiębiorców, dla których samochody takie stanowią podstawę ich codziennej działalności. Co więcej, wysokość tego podatku po ostatniej modyfikacji stawek powodujących skokowy wzrost stawek dla pojemności powyżej 2000 cm3 z całą pewnością negatywnie wpłynie na finanse i konkurencyjność polskich przedsiębiorców. Ponadto, właśnie z uwagi na walory użytkowe tych pojazdów, montowane są w nich silniki o wyższych pojemnościach niż w samochodach osobowych. Dodatkowo należy także uwzględnić realną obawę o pogorszenie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w stosunku do firm z państw nas otaczających – gdzie wszelkie pojazdy użytkowe są zwolnione z podatków pośrednich.

Najnowsze

Gosia Rdest wspiera WOŚP

Gosia Rdest postanowiła przekazać na licytację WOŚP swoje rękawice wyścigowe oraz wyjątkowy zegarek Epos. Gosia w tym roku zagra z Orkiestrą w Dubaju – zawodniczka pojedzie wyścig 24-godzinny z symbolicznym serduszkiem na samochodzie.

Świat motorsportu co roku angażuje się w Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Wśród sportowców, przekazujących na licytację Rzeczy od Serca, znalazła się także Gosia Rdest. Przekazała na aukcję charytatywną rękawice wyścigowe oraz ulubiony zegarek.

{{ tn(13503) left }}„Satysfakcja i spełnienie – tak bym opisała fakt angażowania się już drugi rok z rzędu w akcję WOŚP. W zeszłym roku moją rzeczą od serca był weekend spędzony ze mną na zawodach na torze wyścigowym. W tym roku przekazuję coś bardziej personalnego – moje rękawice wyścigowe, które przejeździły ze mną cały sezon Audi Sport TT Cup, Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, wyścig 24H w Dubaju i inne zawody. Na rękawiczkach odwzorowany jest zegarek Epos, który również postanowiłam dołączyć do aukcji. Jest to mój ulubiony czasomierz i naprawdę niesamowity egzemplarz, bo daje takie złudne wrażenie, że czas w nim płynie wolniej – tarcza nie ma klasycznego wymiaru 12 godzin, a 24 godziny. Mnie tego czasu zawsze brakuje, a tutaj jest takie złudne wrażenie, że tego czasu jest troszkę więcej”.

Tak się złożyło, że 25. finał WOŚP zbiega się z 24-godzinnym wyścigiem w Dubaju, w którym Gosia bierze udział: „Mam ten zaszczyt grać z Orkiestrą w Dubaju – symbolicznie na moim samochodzie będzie obecne wośpowe serduszko. Gorąco zachęcam do licytowania, wspierania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i kibicowania!”

Link do aukcji Rzeczy od Serca: http://aukcje.wosp.org.pl/gosia-rdest-akcesoria-kierowcy-wyscigowego-i3913153

Najnowsze