Shell Eco Marathon 2012
Wyobraźmy sobie zaprojektownie i zbudowanie samochodu, który mógłby przejechać maksymalną odległość na minimalnej ilości paliwa. Brzmi jak wyzwanie? W całej Europie znaleźli się śmiałkowie gotowi je podjąć! Już w maju, ponad 30 tysięcy studentów wykorzysta swoją wiedzę naukową, jak i umiejętności za kierownicą.
![]() |
|
fot. Shell
|
28. edycja Shell Eco – Marathon po raz pierwszy w historii konkursu rozgrywana będzie na ulicach miasta. Specjalnie na potrzeby wyścigu, zaprojektowany został tor biegnący ulicami jednej z największych europejskich metropolii – Rotterdamu.
Dla dla 227 drużyn z 24 krajów, wyścig na ulicach Rotterdamu to możliwość wykorzystania wiedzy z zakresu wydajności paliw, w warunkach najbliższych codziennej jeździe miejskiej. By efektywnie zmierzyć się z pięcioma zakrętami pod kątem 90° uczestnicy będą musieli polegać nie tylko na skonstruowanych przez siebie pojazdach, ale również na swoich umięjętnościach w pokonywaniu zakrętów czy przyspieszaniu.
![]() |
| fot. Shell |
Nauka bliżej ludzi
Z roku na rok, Shell Eco Marathon zdobywa coraz większe zainteresowanie społeczeństwa. Dlatego też, organizatorzy zadbali by tegoroczne zawody były wyjątkowym i inspirującym doświadczeniem nie tylko dla uczestników, ale również obserwatorów. Trzydniowy maraton wzbogacony został o interaktywne wydarzenia, stając się doskonałym polem wymiany wiedzy nt. przyszłości transportu i efektywnego wykorzystania energii. Przeniesienie zawodów na ulice miasta miało na celu zaprezentowanie efektywności i wydajności pojazdów w codziennym ruchu. Tym samym, Rotterdam – starający się o miano zielonej stolicy Europy, przybliżył Shell Eco-Marathon publiczności zainteresowanej ideą zrównoważonego, ekologicznego transportu.
Silna reprezentacja Polski
W tegorocznej edycji Shell Eco – Marathon, Polskę reprezentować bedzie aż 9 zespołów:
§ SKAP 1 – Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej,
§ SiMR Team – Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej,
§ Team High Octane – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej,
§ Mietek Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej,
§ Elvic Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej,
§ Smart Power – Wydział Mechaniczno Technologiczny Politechniki Śląskiej,
§ GP Syrena – Politechnika Gdańska,
§ Eco Zone 505 – Koło Naukowe Inżynierii Materiałowej, Politechnika Lubelska.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.


Zostaw komentarz: