Seicento lepiej znosi kolizje niż Ferrari? Zdjęcia dają do myślenia

Kierująca Seicento doprowadziła do kolizji z dwoma innymi samochodami w tym z Ferrari. Najmniej poszkodowany w tym zdarzeniu wydaje się właśnie mały Fiacik!

Jadąca jedną z tarnowskich ulic 19-letnia mieszkanka powiatu tarnowskiego zignorowała znak ustąp pierwszeństwa przejazdu i wjechała Fiatem Seicento na skrzyżowanie. Prosto pod jadące z jej lewej strony Ferrari GTC4 Lusso. Siła uderzenia sprawiła, że samochód kobiety zatrzymał się na (pustym na szczęście) dnia chodniku. Natomiast Ferrari, prowadzone przez 55-latka, zostało wyrzucone na przeciwległy pas ruchu, którym akurat w tym momencie jechała 54-letnia kobieta za kierownicą Seata Cordoby.

Rowerzysta przejechał na czerwonym świetle na oczach policji. Myślał, że jest bezkarny?

Skutki kolizji najlepiej oddają zdjęcia, ale najważniejsze że żadna z osób biorących w niej udział poważnie nie ucierpiała. Co prawda obie kobiety zostały przewiezione karetką do szpitala, ale po udzieleniu doraźnej pomocy medycznej, jeszcze tego samego dnia, z niegroźnymi potłuczeniami, mogły powrócić do swoich domów.

Na miejscu pracowali policjanci tarnowskiej drogówki, którzy odtworzyli dokładny przebieg zdarzenia. Cała trójka kierowców została poddana również badaniu trzeźwości. U żadnego z nich alkomat nie wykrył w organizmie obecności alkoholu. 19-latka kierująca Fiatem twierdziła, że nie zauważyła znaku ostrzegawczego, traktując skrzyżowanie jako równorzędne. Kobieta została ukarana mandatem karnym.

Kierowca Mercedesa wyprzedza jak szalony, a potem opluwa auto z kamerą

Znacznie poważniejszą konsekwencją dla sprawczyni kolizji, niż mandat za jej spowodowanie, może być późniejszy problem z ubezpieczeniem auta. Ferrari wygląda na najbardziej poszkodowany pojazd w tym zdarzeniu, a jego naprawa nie będzie tania. Trudno oczywiście oszacować jej koszt, ale mówimy tu o samochodzie, którego ceny (za 3-letnie egzemplarze) wahają się między 1 a 1,3 mln zł. Właściciel z pewnością odda auto do autoryzowanego serwisu, a te nawet w przypadku marek popularnych potrafią zaskoczyć horrendalnymi cenami. Ubezpieczenie OC bez problemu to oczywiście pokryje, ale ubezpieczyciel może klientowi, który spowodował tak kosztowne szkody, zaproponować zaporową stawkę przy odnawianiu polisy.

Najnowsze

Goodc

Wagoneer powraca do grona marek Premium Jeepa. Czy to odrodzenie amerykańskiej ikony?

Powstały w Ameryce w 1962 roku jako model roku 1963, oryginalny Jeep Wagoneer był pierwszym samochodem z napędem na cztery koła zestawionym z automatyczną skrzynią biegów, pionierem pierwszego nowoczesnego SUV-a. Był to pierwszy SUV, który łączył napęd na cztery koła z nowoczesną jakością jazdy, stylowym wyglądem i najwyższej klasy wnętrzem.

Grand Wagoneer zadebiutował w 1984 roku i naznaczył początek luksusowych SUV-ów, oferując nabywcom niespotykane w standardzie połączenie elementów, jak skórzana tapicerka, klimatyzacja, radia stereo AM/FM/CB, dodatkowa izolacja akustyczna i drewniana listwa zewnętrzna. Uznawany za „złoty standard rynku SUV-ów”, Grand Wagoneer posiadał również V-8 o podwyższonej mocy i momencie obrotowym 360 c.i.d. oraz najwyższy uciąg w tym segmencie.

Całkowicie nowy koncept Grand Wagoneer naznacza odrodzenie się klasycznej, amerykańskiej ikony klasy Premium, dając wyobrażenie o tym, czym może być współczesna interpretacja oryginalnego SUV-a Premium. Christian Meunier, globalny prezes marki Jeep-FCA, wyznał:

Nasz nowy koncept Grand Wagoneer naznacza pierwszy krok w odrodzeniu Wagoneera, prawdziwej i rzadkiej amerykańskiej ikony klasy Premium. Wraz z elektryfikacją w najbliższych latach każdego nowego Jeepa i ponownym wprowadzeniem modelu Wagoneer, szybko rozwiniemy swoją działalność w nowych segmentach i w przestrzeni marek klasy Premium.

Wagoneer jest zakorzeniony w legendarnej marce Jeep i jej bezkonkurencyjnym dziedzictwie niedoścignionych możliwości, autentyczności i wolności, a jego powrót pozwala nam na ekspansję na arenę marek jeszcze wyższej klasy z wyniesionym na nowy poziom designem detali i zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i technologii. Podczas gdy samochody Jeepa zapewniają najlepsze możliwości, wydajność i osiągi na rynku SUV-ów, to Wagoneer koniec końców stworzy portfolio samochodów, które po raz kolejny zdefiniują „American Premium”, czyniąc z niego standard pod względem zaawansowania, autentyczności i nowoczesnej mobilności.

Koncept Grand Wagoneer może pochwalić się bogatą gamą najnowocześniejszych technologii klasy Premium, w tym zelektryfikowanym układem napędowym, zaawansowanymi możliwościami napędu 4×4 i pierwszym w historii SUV-ów ekranem dla pasażera.

Koncept Grand Wagoneer oferuje bezkompromisowy hybrydowy układ napędowy z napędem elektrycznym plug-in, zgodnie z planami marki Jeep, by w ciągu najbliższych kilku lat zaproponować „opcje elektryczne” dla wszystkich modeli.

Elektryfikacja ma się przyczynić do zmodernizowania marki Jeep, wzmacniając jej pozycję lidera w dziedzinie przyjaznych dla środowiska technologii Premium.  Samochody elektryczne marki Jeep będą najbardziej wydajnymi i odpowiedzialnymi pojazdami w historii. Będą zapewniać to, co najlepsze pod względem swobodnej i cichszej jazdy z otwartym dachem, wynosząc jednocześnie osiągi, możliwości 4×4 oraz bezpieczeństwo kierowcy na wyższy poziom. Dzięki większemu momentowi obrotowemu i natychmiastowej reakcji silnika, samochody elektryczne Jeep będą gwarantować jeszcze większą przyjemność jazdy po drogach oraz jeszcze większe możliwości jazdy 4×4 poza nimi.

Wagoneer powraca do grona marek Premium Jeepa. Czy to odrodzenie amerykańskiej ikony?

W Wagoneerze zawsze pierwszoplanową rolę odgrywał pięknie wykonany, okazały design, który emanował klasą, elegancją i wyglądem Premium. Formuła ta ma swoją kontynuację w nowym koncepcie Grand Wagoneer. Ralph Gilles, dyrektor ds. designu FCA, wyjaśnia:

Oryginalny Grand Wagoneer był pierwszym SUV-em klasy Premium, a jego ponadczasowy design w połączeniu z amerykańską duszą pomógł mu osiągnąć kultowe miejsce w wielu sercach. Koncept Grand Wagoneer jest inspirowany oryginałem, ale przez pryzmat nowoczesnej interpretacji luksusu i wolności. Staraliśmy się stworzyć elegancki projekt o ponadczasowej sylwetce, z niezliczoną ilością pięknie wykonanych detali, które łączą się, zapewniając bezsprzecznie atrakcyjną prezencję.

Wnętrze konceptu Grand Wagoneer jest przestronne i wykonane z materiałów najwyższej jakości, które podkreślają obsesję naszego zespołu na punkcie detali i sławią amerykańskie rzemiosło. W pełni cyfrowy kokpit wykorzystuje wiodące technologie, które są pięknie zaprezentowane dzięki dużym i łatwym w obsłudze ekranom i ograniczonej liczbie przycisków, co pozwala skupić się na przyjemnych i intuicyjnych doznaniach kierowcom i pasażerom.

Wersje produkcyjne Wagoneera i Grand Wagoneera mają pojawić się w Salonach dealerskich w przyszłym roku. Będą one produkowane w Ameryce, w Warren w stanie Michigan, niedaleko Detroit. Jako ukłon w stronę fabryki i siedziby marki, na szklanym dachu konceptu znajduje się mapa przedstawiająca Detroit i jego okolice.

Kiedy wersja produkcyjna Grand Wagoneera pojawi się w przyszłym roku, będzie się mogła pochwalić doskonałymi możliwościami dzięki trzem dostępnym systemom 4×4 i słynnemu pneumatycznemu zawieszeniu Quadra-Lift, doskonałą dynamiką jazdy z niezależnym przednim i tylnym zawieszeniem, niezrównanym możliwościami holowania, doskonałymi osiągami, zaawansowaną technologią, bezpieczeństwem i łącznością, nowym poziomem komfortu i liczbą miejsc pasażerskich, wszystko to w oszałamiającym, eleganckim, nowym stylu.

Wagoneer powraca do grona marek Premium Jeepa. Czy to odrodzenie amerykańskiej ikony?

Design nadwozia konceptu Grand Wagoneer nawiązuje do charakterystycznego dla Jeepa atrapy chłodnicy, w kolorze obsydianowej czerni, z ikonicznymi już siedmioma szczelinami. Każda szczelina ma misternie wykonaną, lekką siatkę, a przestrzeń nad i pomiędzy każdą z siedmiu szczelin jest podświetlona, tworząc „ledowy” napis. Wzór ten tworzy elegancki kontur atrapy chłodnicy, uwydatniający szerokość i cały przedni pas samochodu.

Sam SUV jest w pełni pokryty nowym kolorem nadwozia Arctic Ice, a bezpośrednio nad atrapą chłodnicy umieszczone są podświetlone litery tworzące słowo Wagoneer. Zespół projektantów stworzył niestandardową czcionkę użytą we wszystkich napisach na nadwoziu konceptu.

Po obu stronach atrapy chłodnicy znajdują się podwójne, dwufunkcyjne reflektory LED, które obramowane są przez prawdziwe drewno tekowe. Wysokiej klasy design zestawiony jest z aluminiową płytą osłonową z akcentami w obsydianowej czerni, które pojawiają się także na przednich hakach holowniczych.

Koncept SUV-a Grand Wagoneer osadzony jest na 24-calowych, wieloramiennych aluminiowych kołach z obsydianowymi akcentami, z nadrukiem 3D, które znajdują się tuż pod kultowymi, trapezowymi nadkolami pojazdu. Trzyczęściowe kołpaki mają zawieszone logo z akrylu Wagoneer.

Wypukłe, aluminiowe litery z miedzianymi akcentami w dolnej części obu przednich drzwi tworzą napis „Grand Wagoneer”. Aluminiowe litery otacza amerykańska flaga, składając hołd ojczyźnie marki.

Tylne lampy LED rozciągają się od tyłu aż na boczne, tylne panele samochodu i tworzą solidną formę, która pozwala na uzyskanie bardziej ekskluzywnego wyglądu i stanowi dopełnienie całościowego wyglądu nadwozia. Subtelny, tylny dyfuzor umieszczony jest pod pokrywą tylną i wspomaga aerodynamikę pojazdu, odprowadzając powietrze w celu uzyskania maksymalnej wydajności.

Pełen zestaw zewnętrznych świateł LED, w tym wysokiej jakości reflektory LED, światła przeciwmgielne i lampy tylne, pozwalają konceptowi Grand Wagoneer Concept być widocznym w każdym otoczeniu.

Wagoneer powraca do grona marek Premium Jeepa. Czy to odrodzenie amerykańskiej ikony?

Przeczytaj też: Nowy Jeep Wrangler 4xe dołącza do modeli Renegade i Compass 4xe oferowanych w gamie elektrycznych samochodów marki Jeep

W całości przeszklony dach wizualnie poszerza przestrzeń wewnątrz samochodu i daje naturalne światło wszystkim pasażerom. Po bokach szklanego dachu z obu stron znajdują się relingi dachowe z czterema otworami do mocowania. Każdy otwór jest zaślepiony drewnem tekowym, wypełnionym przez siatkę z brązu.

Wierny swojej nazwie, koncept Grand Wagoneer oferuje okazałe wnętrze dla maksymalnie siedmiu pasażerów dzięki przestronnym, wygodnym fotelom kapitańskim w pierwszym i drugim rzędzie oraz trzeciemu rzędowi, po raz pierwszy występującemu w modelu Grand Wagoneer. Atmosfera relaksu we wnętrzu, podkreślona przez możliwe do spersonalizowania zarówno pod względem kolorystycznym, jak i natężenia oświetlenie ambientowe, daje wszystkim pasażerom wyzwalające poczucie spokoju.

Przestronność wnętrza klasy Premium podkreślają duże, przeszklone okna, które oferują widoki jak ze szklarni. To cecha, która wyróżnia oryginalnego Grand Wagoneera i została wykorzystana w obecnym, nowoczesnym koncepcie. Ponieważ oryginalny Grand Wagoneer był oknem na świat, nowy koncept Grand Wagoneer jest zainspirowany transportem klasy Premium i koncepcją architektoniczną tworzącymi ekskluzywne otoczenie dla każdego pasażera.

Wiele elementów wnętrza jest hołdem dla bogatej historii Grand Wagoneera, jak np. dwuramienna kierownica. Otwarcie przednich drzwi po stronie kierowcy odsłania zewnętrzną krawędź deski rozdzielczej, na której znajduje się napis – EST. 1963 – to hołd dla pierwszego modelu roku oryginalnego Wagoneera.

Wagoneer powraca do grona marek Premium Jeepa. Czy to odrodzenie amerykańskiej ikony?

Rozpiętość ekranów na tablicy rozdzielczej to prawie 45 cali. Składają się nań: umieszczony za kierownicą 12,3-calowy wyświetlacz z informacjami dla kierowcy, 12,1-calowy poziomy ekran dotykowy służący jako główny ekran na konsoli środkowej, z 10,25-calowym poziomym komfortowym ekranem dotykowym poniżej, oddzielonym konstrukcyjnym, aluminiowym skrzydłem. Dodatkowo, 10,25-calowy ekran po stronie pasażera zapewnia osobie siedzącej z przodu obsługę ekranu dotykowego na wyciagnięcie ręki.

Pasażerowie w drugim rzędzie mają do dyspozycji 30 cali całkowitej powierzchni ekranu, z 10,25-calowym komfortowym wyświetlaczem umieszczonym na konsoli środkowej pomiędzy dwoma fotelami kapitańskimi. Każdy pasażer w drugim rzędzie ma również dostęp do własnego, wykorzystywanego do celów rozrywkowych 10,1-calowego ekranu dotykowego.

Bogate technologicznie wnętrze jest oparte jest na całkowicie nowym systemie Uconnect 5 FCA, który zapewnia pięciokrotnie większą prędkość pracy w porównaniu z poprzednią generacją. Uconnect 5 jest lepiej skomunikowany ze światem, pomocny, bogaty w treści i zapewnia większe możliwości personalizacji, dzięki czemu jest najbardziej zaawansowanym systemem Uconnect w historii. Dodatkowo, system operacyjny Uconnect 5 oparty na Androidzie stanowi bazę, zapewniając dostęp do szerokiego katalogu aplikacji, będąc odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie pożądanych produktów u użytkowników.

Koncept Grand Wagoneer to jedyny samochód na świecie z systemem audio firmy McIntosh – kolejnej klasycznej amerykańskiej luksusowej marki znanej z tego, że oferuje renomowane domowe systemy audio, które zapewniają najlepsze wrażenia podczas słuchania muzyki i oglądania filmów. Dostępny w koncepcie Grand Wagoneer system audio McIntosh obejmuje 23 specjalnie zaprojektowane głośniki podłączone do 24-kanałowego wzmacniacza, który zapewnia niezwykłe doznania muzyczne. Elementy audio zostały wykonane w kolorze aluminium i błyszczącej czerni, zgodnie z estetyką wzornictwa systemów McIntosh przeznaczonych do użytku domowego.

Najnowsze

Goodc

Wyjątkowy kask Lando Norrisa na GP Włoch! Aż chce się go schrupać!

W tym roku malowanie kasku Lando Norrisa na GP Włoch jest wyjątkowo... pyszne!

Z czym kojarzą Wam się Włochy? Z legendarnymi samochodami? Z Ferrari? Ze słodkim La Dolce Vita? Z przepysznym jedzeniem? Spaghetti? Pizzą?

Pizza to właściwa odpowiedź w przypadku Lando Norrisa! Młody kierowca McLarena na tegoroczne GP Włoch wybrał wyjątkowe, pizzowe malowanie kasku, zostając przy okazji prawdziwą gwiazdą paddocku! Tylko na niego spójrzcie, aż chce się go schrupać!

Przeczytaj też: Lekarze i pielęgniarki zasiądą na trybunach GP Włoch

Lando wybrał dwa klasyczne smaki pizzy, pół margherity z jednej strony i pepperoni z drugiej. A Wy co byście „zamówili” na swój kask?

Wyjątkowy kask Lando Norrisa na GP Włoch! Aż chce się go schrupać!

Z pewnością nie jednemu z kolegów z paddocku Lando na widok jego kasku pocieknie ślinka. Znając restrykcyjną dietę sportowców, widok smakowitej, niezdrowej przekąski niewątpliwie może podziałać na nich drażniąco. Czyżby to była tajna broń Lando Norrisa na rywali?

Projekt kasku Norrisa pojawił się po tym, jak FIA ostatecznie zniosła zakaz zmiany kasków w trakcie sezonu.

Najnowsze

Goodc

BMW Motorrad i Rever dzięki swojej aplikacji dotarli do miliona motocyklistów!

Latem 2016 roku BMW Motorrad nawiązało strategiczne partnerstwo ze start-upem technologicznym Rever, aby zbudować światową społeczność motocyklistów wokół swojej nowej oferty: aplikacji Rever, która może być używana do planowania ekscytujących wycieczek motocyklowych, przeżywania ich razem z innymi entuzjastami dwóch kółek, oraz dzielenia się z nimi swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami.

Dziś, cztery lata później, aplikacja reprezentuje największą na świecie społeczność internetową dla motocyklistów. Już 1 000 000 użytkowników korzysta z mobilnej aplikacji do planowania, śledzenia i udostępniania tras dla entuzjastów motocykli na całym świecie. Prześledzono ponad 1,2 miliona podróży i pokonano łączną odległość prawie 200 milionów kilometrów. Dotyczy to około 50 000 motocykli BMW, które wykonały prawie 18% jazd.

Wraz z szybko rosnącą liczbą użytkowników aplikacja jest stale optymalizowana, dodawane są nowe funkcje i generowanych jest coraz więcej treści. Krótko mówiąc: jazda motocyklem staje się coraz bardziej sieciowym doświadczeniem.

Przeczytaj też: BMW zostało głównym partnerem Gallery Weekend Berlin 2020

Dzięki aplikacji Rever motocykliści mogą pozostawać ze sobą w stałym kontakcie i zmienić jazdę w doświadczenie grupowe.

Użytkownicy mogą tworzyć społeczności lub dołączać do nich, aby brać udział w wycieczkach lub określać lokalizację swoich znajomych na mapie. Ponadto aplikacja oferuje również innowacyjne funkcje, takie jak „animowany wiadukt 3D i eksploracja”, które dają motocyklistom animowany trójwymiarowy przegląd przejażdżek, którymi się zajmują. Dodatkowo członkostwo premium w Rever obejmuje dodatkowe funkcje, takie jak wyłączny dostęp do zaleceń drogowych Butler Maps, niestandardowe alerty bezpieczeństwa i nie tylko.

Przeczytaj też: BMW M4 vs. BMW i8 – które auto wygra? Film

Najnowsze

Skoda zainwestowała 32 miliony euro w linię produkcyjną nowego elektrycznego modelu Enyaq iV

W fabryce Skody w Mladá Boleslav zakończyła się przebudowa linii produkcyjnej dla modelu Enyaq iV. Modernizacja rozpoczęta latem 2019 roku miała na celu dostosowanie fabryki do potrzeb produkcji aut elektrycznych opartych na modułowej platformie MEB.

Pojazdy oparte na platformie MEB oraz te budowane na bazie platform MQB mogą teraz powstawać w tym samym czasie. Jest to koncepcja unikatowa dla całej Grupy Volkswagen i pozwala na dużą elastyczność produkcji.

Ukończona zgodnie z planem przebudowa linii produkcyjnej dla modelu Enyaq iV pozwala nam produkować pojazdy równolegle, zarówno w oparciu o platformę MEB, jak i platformy MQB. Jest to koncepcja unikatowa w skali całej Grupy Volkswagen. Pozwoli ona wytwarzać w naszej głównej fabryce od 250 do 350 sztuk modelu Enyaq iV dziennie. Oznacza to, że będziemy mogli zareagować na popyt rynkowy bez opóźnienia, zapewniając ciągłą pracę linii z pełną przepustowością – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. produkcji i logistyki.

Przygotowanie linii produkcyjnej do budowy pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki, Skody Enyaq iV, opartego na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB rozpoczęto latem ubiegłego roku. W tym czasie zmodyfikowano elementy konstrukcyjne budynku oraz technologie transportu części, aby dostosować je do masy pojazdów elektrycznych oraz montowanych komponentów. Ponadto ostateczny montaż podwozia jest zautomatyzowany i obejmuje także instalację baterii.

Do obsługi baterii o podwyższonej masie zainstalowano specjalne roboty pomocnicze. Skoda stworzyła też większą stację roboczą do regulacji wyświetlaczy typu head-up. Podczas przebudowy linii produkcyjnej marka położyła szczególny nacisk na bezpieczeństwo, zwłaszcza w strefie montażu baterii. Firma zadbała o kompleksowe zabezpieczenia przeciwpożarowe, a także zainstalowała kamery termowizyjne. Mogą one monitorować temperaturę w hali fabrycznej przez całą dobę i w razie nieprawidłowości uruchomić alarm.

Najnowsze