
Seat montuje w nowym Leonie aż 16 anten. Do czego służą?
Współczesne samochody coraz częściej wyposażane są w systemy łączności bezprzewodowej. Podczas podróży chcemy odbierać nie tylko stacje radiowe, ale i dane GPS czy Internet za pomocą WiFi lub sieci 4G. Z tego powodu w nowoczesnych modelach już montuje się aż 16 anten. Do czego służą?
Anteny samochodowe przestały służyć jedynie do odbioru fal radiowych. Stały się narzędziami wspierającymi zaawansowane systemy bezpieczeństwa i łączności. Metalowe konstrukcje w samochodach zmieniają energię elektryczną w fale elektromagnetyczne i na odwrót, spełniając funkcję nadajnika i odbiornika.
Już samo umożliwienie odbioru stacji AM, FM czy w standardzie DAB wymaga montażu w samochodzie kilku anten. Do tego dochodzą kolejne odbiorniki i nadajniki przesyłające dane 4G, które zapewniają dostęp do asystentów bezpieczeństwa, a także wzmacniają sygnał odbioru w smartfonach pasażerów. Anteny również pomagają przy określaniu położenia samochodu poprzez GPS czy zapewnianiu łączności Bluetooth lub WiFi. Nie wszyscy wiedzą, że urządzenia te sprawdzają się również przy zdalnym ustawianiu temperatury w samochodzie.
Wyzwaniem dla inżynierów opracowujących nowe modele samochodów jest zapewnienie jak najwyższego komfortu korzystania ze wszystkich funkcji bezprzewodowych. Specjaliści szukają ciągle nowych sposobów łączności nawet w najtrudniejszych warunkach.
16 anten nowego Seata Leona
- 5 anten radiowych: analogowych (AM/FM) i cyfrowych (DAB)
- 1 antena w kształcie płetwy rekina:
- nawigacja i pozycjonowanie (GPS)
- WiFi i Bluetooth
- usługi telefoniczne 4G
- zdalna obsługa ogrzewania
- 3 anteny telefoniczne 4G:
- usługi łączności
- funkcje bezpieczeństwa (połączenia alarmowe)
- wzmocnienie sygnału telefonicznego w urządzeniach pasażerów
- 2 anteny Bluetooth i WiFi:
- łączenie systemu multimedialnego samochodu z urządzeniami podróżujących
- zapewnienie funkcji obsługi bezdotykowej, Full Link i WiFi Hotspot
- 5 anten dostępu do samochodu:
- zdalne otwieranie zamków w drzwiach
- systemy KESSY i Digital Key (odpowiedzialne również za włączenie i wyłączenie zapłonu z pomocą immobilisera)
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: