Seat będzie produkować nową skrzynię biegów dla Grupy Volkswagena
W Seat Componentes, jednym z trzech centrów produkcyjnych hiszpańskiej marki, rozpoczęto produkcję nowej sześciostopniowej skrzyni biegów o nazwie MQ281. Będzie ona dostarczana do samochodów marek wchodzących w skład koncernu Grupy Volkswagen, takich jak Seat, Volkswagen, Audi i Skoda. W skali roku, Seat Componentes planuje dostarczać ich na rynek około 450 000 sztuk.
Powierzenie produkcji skrzyni biegów MQ281 zakładowi Seat Componentes jest potwierdzeniem znaczenia projektów przygotowanych w ostatnich latach przez centrum dla całej Grupy Volkswagen. Zakład w El Prat de Llobregat w pobliżu lotniska w Barcelonie wyróżnia się wysoką integracją własnych systemów produkcyjnych. To tam z pomocą specjalistycznych urządzeń do odlewania, obróbki, montażu i testowania wyrabiane są wszystkie potrzebne aluminiowe części, koła zębate i wały. W 2018 roku zakład wyprodukował blisko 700 000 skrzyń biegów modelu MQ200, z których aż 56% trafiło na eksport.
Seat Componentes to ponad 1000 pracowników i 155 000 metrów kwadratowych powierzchni. Jest jednym z dziewięciu zakładów zajmujących się produkcją skrzyń biegów dla Grupy Volkswagen. Poza nim pracownie Grupy ulokowane są w tak różnych zakątkach świata, jak Kassel (Niemcy), Vrchlabi i Mlada Boleslav (Czechy), Cordoba (Argentyna) oraz Anting, Dalian, Tianjin i Changchun (Chiny).
Dzięki zoptymalizowanym liniom produkcyjnym zakład osiągnął maksymalną zdolność produkcyjną, umożliwiającą wytworzenie 3500 skrzyń biegów dziennie – to o 300 więcej niż przed rozpoczęciem produkcji MQ281. Oprócz nowej skrzyni biegów Seat Componentes tworzy również przekładnię MQ200. Łącznie, maksymalna roczna produkcja wynosi obecnie 800 000 skrzyń biegów.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: