Karolina Chojnacka

Schumacher zadebiutuje w F1 jeszcze w tym sezonie? Niemiec twierdzi, że jest na to gotowy

Mick Schumacher jest gotowy do startu w Grand Prix Abu Zabi, jeśli Haas F1 Team poprosi go o zastąpienie Romaina Grosjeana.

Mick Schumacher, syn siedmiokrotnego mistrza świata, legendarnego Michaela, został potwierdzony jako kierowca zespołu Haas, od sezonu 2021. Ale los może sprawić, że zadebiutuje w Formule 1 jeszcze w tym sezonie. Podczas Grand Prix Abu Zabi młody Schumacher mógłby zastąpić Romaina Grosjeana, który powraca do formy po dramatycznie wyglądającym wypadku z Grand Prix Bahrajnu.

Przeczytaj też: Mick Schumacher będzie ścigać się w Formule 1!

W najbliższy weekend, podczas Grand Prix Sakhiru, Grosjeana zastąpi Pietro Fittipaldi. Francuz natomiast, który w środę został wypisany ze szpitala, chciałby powrócić za kierownicę bolidu F1 podczas Grand Prix Abu Zabi, finału sezonu 2020, tydzień później.

Przeczytaj też: Romain Grosjean po wypadku, w którym niemal stracił życie, chce wrócić do F1

Decyzja o starcie Grosjeana zostanie podjęta dopiero w przyszłym tygodniu, ale Mick Schumacher już wyraził gotowość, gdyby potrzebne było zastępstwo:

Moim zdaniem to świetne, że jestem uważany za gotowego do startu. Czuję, że tak jest. Oczywiście stanowiłoby to duże wyzwanie, ale sądzę, że dzięki temu jeszcze bardziej poznałbym samochód Formuły 1 i jeszcze lepiej przygotował się na przyszły rok.

Günther Steiner, szef zespołu Haas, podkreśla jednak, że jeszcze nie zapadły żadne decyzje:

Nie rozmawialiśmy o tym. Jak mówiłem już wcześniej, zobaczymy w poniedziałek, w jakim stanie będzie Romain.

Mamy wielu kierowców w gotowości, którzy mogą zastąpić Romaina, ale ostateczna decyzja zapadnie wtedy, kiedy będziemy mieli stuprocentową pewność, że nie może prowadzić. Uważam, że współpracę z Haasem powinien zakończyć w wyścigu, a nie jako widz. Taki jest nasz cel.

Nawet jeśli Schumacher nie zastąpi Grosjeana w wyścigu o GP Abu Zabi, to i tak pojeździ bolidem Haasa w trakcie tego wyścigowego weekendu. Młody Niemiec pojawi się na torze w piątkowym treningu przed GP Abu Zabi. Steiner bagatelizuj jednak znaczenie tej sesji. Ważniejsze będą zimowe testy w nowym bolidzie:

Są tylko trzy dni testów przez następnym sezonem. Będą o wiele ważniejsze niż ten trening. Sądzę, że wszyscy znają moją opinię na ten temat. Fajnie, że pojeździ, ale niewiele się z tego nauczy. Największe doświadczenie zdobywa się, kiedy trzeba poradzić sobie z presją podczas wyścigu. Z pewnością sesja testowa dla młodych kierowców będzie dla niego dobra, dzień w bolidzie zawsze jest przydatny. Jednak najważniejsze będą testy przedsezonowe. Nie możemy sobie pozwolić na żadne problemy przez te trzy dni, ponieważ to niewiele jazdy, dodatkowo podzielonej na dwóch kierowców.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Pomysły na prezenty świąteczne dla fanów motoryzacji od Peugeota

Szukacie pomysłów na prezent świąteczny dla fana motoryzacji? Gadżetów motoryzacyjnych? Akcesoriów do samochodu? Jak co roku, Peugeot przedstawia swoją specjalną świąteczną ofertę.

W internetowym sklepie Peugeot można znaleźć różnorodne produkty, które z pewnością zadowolą każdego fana motoryzacji.

Kolekcjonerom z pewnością spodoba się pudełkowy zestaw z okazji 210-lecia marki, w limitowanej edycji 210 egzemplarzy, z numerowanymi tabliczkami. Zawiera on dwie solidne rzeźby z żywicy w skali 1/43, przedstawiające Peugeot  L45, zwycięzcę w Indianapolis w 1916 roku, oraz Peugeot e-Legend Concept, ekscytującą wizję przyszłości.

Prezenty dla fanów motoryzacji od Peugeota

Miłośnicy marki będą mogli również wybrać mniejszą wersję rzeźby monumentalnego lwa, ikony marki, w chromowanym metalowym wykończeniu. To ponadczasowe dzieło sztuki zaprojektowane przez projektantów Peugeot Design Lab..

Prezenty dla fanów motoryzacji od Peugeota

Przeczytaj też: Prezenty świąteczne w stylu Mini!

Miłośnicy muzyki będą mogli jeszcze bardziej cieszyć się ulubioną muzyką w uszach dzięki bezprzewodowym słuchawkom Peugeot Focal Listen. Słuchawki zapewniają najwyższą jakość dźwięku i są wyposażone w wygodne i ergonomiczne nauszniki z pianki.

Głośnik Mino Lexon Peugeot208 spełni również oczekiwania wszystkich melomanów. Jako ekskluzywne dzieło marki, ten głośnik jest ładowany przez Bluetooth, ma mikrofon i wyzwalacz selfie.

Prezenty dla fanów motoryzacji od Peugeota

Przeczytaj też: Prezenty świąteczne dla fanów motoryzacji od Bentleya

Dzieci będą zachwycone prezentem od Świętego Mikołaja w postaci roweru Peugeot dla 4-6-latków. Dzięki aluminiowej ramie, 16-calowym kołom i dźwigniom zmiany biegów dostosowanym do dziecięcych dłoni uosabia historyczny wygląd Peugeot.

Na stronie sklepu internetowego znajdziesz wiele innych produktów, gadżetów, akcesoriów i pomysłów na prezenty świąteczne dla fanów motoryzacji od Peugeota. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Zawodniczki Extreme E testują elektryczną terenówkę

Na cztery miesiące przed startem pierwszego wyścigu Extreme E, zespoły odbierają dostawy swoich samochodów ODYSSEY 21 i zapoznają się z nowymi maszynami.

Amerykański zespół Chip Ganassi Racing odebrał swojego elektrycznego SUV-a w słynnym warsztacie w Indianapolis i poświęcił trochę czasu na zapoznanie się z pierwszą maszyną elektryczną, z której korzystał zespół, zanim wyjechał testować go na pustyni w Nevadzie.  

To był pierwszy raz, kiedy samochód był na amerykańskiej ziemi, a kierowcy Sara Price i Kyle LeDuc mieli okazję się nim przejechać.

Sara Price, kierowca w Chip Ganassi Racing, powiedziała:

Nasz testowy pokaz Extreme E ODYSSEY 21 był sukcesem! Wyszliśmy na pustynię, miejsce, które znam bardzo dobrze, ale z zupełnie nowym dla mnie samochodem. Świetnie się bawiliśmy jako zespół, ucząc się nowego samochodu i tej elektrycznej bestii. Jest to dla nas wszystkich nowość, więc uczymy się wszystkiego po raz pierwszy i pracujemy razem, aby uczynić z niego najbardziej udany program, jaki tylko potrafimy. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu 2021, a jest on już tuż za rogiem

Zawodniczki Extreme E testują elektryczną terenówkę

Chip Ganassi Racing nie był jedynym zespołem, który testował ODYSSEY 21. Veloce Racing udał się do Francji na swoje pierwsze jazdy i można śmiało powiedzieć, że było to przyjemne kilka dni dla całego zespołu, w tym nowo ogłoszonej zawodniczki ekipy Jamie Chadwick:

Mogę śmiało powiedzieć, że testowanie samochodu było jednym z najlepszych i najfajniejszych doświadczeń, jakie miałam w swojej dotychczasowej karierze. Nie mogę się doczekać, aż wyjadę do niesamowitych miejsc, w których będziemy się ścigać w przyszłym roku; to jedne z najpiękniejszych i najbardziej zagrożonych miejsc na naszej planecie. Zarówno na torze, jak i poza nim zapowiada się niesamowicie satysfakcjonująca podróż.

Zawodniczki Extreme E testują elektryczną terenówkę

Przeczytaj też: Jamie Chadwick będzie ścigać się w Extreme E!

Zespół Andretti United testował ODYSSEY 21 w zimnej i błotnistej Walii. Obaj kierowcy Catie Munnings i Timmy Hansen byli obecni na testach i świetnie się bawili, pracując razem i poznając samochód.

Catie Munnings powiedziała:

Wspaniale było znowu pracować z Timmy’m, ma tak duże doświadczenie i umiejętności wyścigowe i był nieoceniony w moim procesie uczenia się. Możliwość porównywania danych ze sobą była świetna i chociaż jest to wstrząs dla samochodu, nam pozwala lepiej zrozumieć aut. Oczywiście to wyścig i chcemy być konkurencyjni, więc ciężko pracowaliśmy, aby upewnić się, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby być szybkim.

Jego kolega Timmy Hansen dodał:

Catie jeździła tutaj naprawdę szybko, zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Zebrała wiele danych i dawała dobre opinie. Myślę, że stworzymy naprawdę dobrą drużynę i cieszę się, że jest tak szybka, ponieważ im lepiej sobie radzi, tym lepiej dla mnie.

Zawodniczki Extreme E testują elektryczną terenówkę

Seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych Extreme E wystartuje w styczniu 2021 roku. Na czele projektu stoją założyciel Formuły E Alejandro Agaga i były kierowca Gil de Ferran.

Extreme E przenosi profesjonalny sport motorowy w najodleglejsze zakątki Ziemi, zagrożone ze względu na zmiany klimatyczne na świecie. Celem organizatorów wyścigów jest zwiększenie świadomości zmian klimatycznych pośród kibiców motorsportu na całym świecie, a także polityków i władz lokalnych, oraz zachęcenie ich do zwiększenia wysiłków na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5° Celsjusza.

 Przeczytaj też: Extreme E – jedyna na świecie seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych, chce stać się najbardziej ekologiczną serią wyścigową na świecie

Najnowsze

Ford Kuga z napędem hybrydowym prowadzi się lepiej, dzięki… Sztucznej inteligencji?

Od kilku dekad systemy napędu na cztery koła zapewniają lepsze wykorzystanie przyczepności kół na śliskich nawierzchniach, przekazując moc na wszystkie cztery koła. Z czasem pojawiły się systemy napędu na wszystkie koła (AWD) potrafiące wykryć, które koła mają najlepszą przyczepność. Ford postanowił zatem wprowadzić system rozłączania napędu AWD w SUV-ie Kuga,

System ten wykorzystuje dla poprawienia ekonomiki sztuczną inteligencję, zarządzającą wyłączanie w sprzyjających warunkach jazdy inteligentnego napędu na cztery koła Intelligent All-Wheel Drive 1. System może ponownie włączyć napęd AWD w czasie krótszym, niż mgnienie oka, gdy tylko uzna, że należy skorzystać z dodatkowej dostępnej przyczepności kół.

Ford Kuga z napędem hybrydowym prowadzi się lepiej, dzięki... Sztucznej inteligencji?

Inteligentny system napędu na wszystkie koła Kuga Hybrid Intelligent All-Wheel Drive 1 stale monitoruje, które koła mają najlepszą przyczepność, wykorzystując informacje z wielu czujników zamontowanych w pojeździe.

Moc benzynowo-elektrycznego, hybrydowego układu napędowego jest płynnie rozdzielana pomiędzy przednie i tylne koła, co zapewnia płynność jazdy i precyzję zachowania w zakrętach, przy czym zmiana rozdziału momentu obrotowego na osie trwa mniej niż 20 milisekund. W sytuacjach, gdy przednie koła mają niedostateczną przyczepność do nawierzchni, system może wysyłać nawet 100 procent mocy na tylne koła.

Ford Kuga z napędem hybrydowym prowadzi się lepiej, dzięki... Sztucznej inteligencji?

Co najważniejsze, wyłączony napęd tylnych kół w systemie AWD jest zawsze gotowy do ponownego włączenia się, jeśli systemy elektroniczne ustalą, że inteligentny napęd wszystkich kół 1 jest lub wkrótce może być potrzebny.

Elektronika układu napędowego AWD monitoruje informacje z systemów samochodu, w tym z kontroli trakcji i ABS w celu określenia prędkości obrotowej i poślizgu kół, a także sygnały dotyczące aktywacji wycieraczek i temperatury zewnętrznej w celu określenia warunków pogodowych, może nawet wykryć, czy Kuga Hybrid holuje przyczepę, aby na podstawie tych informacji podjąć decyzję w ciągu zaledwie 10 milisekund.

Najnowsze

Reflektory Digital Light – jak działają w najnowszym Maybachu?

Reflektory Digital Light właśnie trafiają do „normalnej” produkcji seryjnej wraz z premierą nowej generacji Mercedesa-Maybacha. Jak działają?

Każdy reflektor Digital Light zaopatrzono w moduł z trzema mocnymi LED-ami, których światło jest załamywane i kierowane przez 1,3 miliona mikroluster. Rozdzielczość reflektorów wynosi zatem ponad 2,6 miliona pikseli na jeden egzemplarz pojazdu.

Mikrozwierciadła zajmują obszar porównywalny z ekranową miniaturą. Korzystając z połączenia podobnego do HDMI, jednostka sterująca z wydajnym procesorem graficznym generuje dla luster ciągły strumień wizyjny – innymi słowy reflektory Digital Light bazują na technice wideoprojektorów. W Mercedesie-Maybachu Klasy S można rozpoznać je po wklęsłych soczewkach, odpowiednich oznaczeniach oraz lśniącym, niebieskim wykończeniu.

Lista funkcji wspomagających reflektorów Digital Light obejmuje:

  • Ostrzeganie o zidentyfikowanych robotach drogowych – poprzez rzutowanie na nawierzchnię drogi symbolu koparki
  • Ostrzeżenie o pieszych wykrytych na poboczu drogi – poprzez skierowanie na nich punktowego światła
  • Sygnalizacja świetlna oraz znaki stopu lub zakazu wjazdu również są sygnalizowane kierowcy poprzez rzutowanie na nawierzchnię odpowiedniego symbolu ostrzegawczego
  • Wsparcie podczas jazdy wąskimi pasami ruchu (w obszarze robót drogowych) poprzez rzutowanie odpowiednich linii na nawierzchnię

Reflektory Digital Light - jak działają w najnowszym Maybachu?

Kierowcę wspiera też oświetlenie topograficzne, które na podstawie map nawigacji rozpoznaje wzniesienia i przydaje się zwłaszcza podczas pokonywania podjazdów i zjazdów. Na przykład podczas wjeżdżania na wzniesienie reflektor nie świeci w górę, lecz jego strumień zostaje odpowiednio obniżony. Z kolei w trakcie jazdy w dół wiązka światła zostaje podniesiona, tak aby zapewnić pożądany zasięg.

Reflektory Digital Light „witają” i „żegnają” kierowcę specjalnym pokazem świetlnym.

Najnowsze