Samochody w tych kolorach najczęściej notują szkody. Ranking jest zaskakujący
To oczywiste, że ani marka, ani model, ani kolor samochodu nie wpływają w żaden sposób na ryzyko uczestnictwa auta w kolizji lub wypadku. A jak wyglądają zależności pomiędzy kolorem i historią szkód? Jakie samochody najczęściej trafiają do lakierników?
Okazuje się, że popularność danego koloru w ogóle zarejestrowanych samochodów nie przekłada się w prosty sposób na jakość oferty na rynku wtórnym. Jak wynika z danych autoDNA, firmy zajmującej się badaniem historii pojazdów trafiających na rynek wtórny, najbardziej „pechowymi” zdają się być samochody brązowe, szare i grafitowe.
Jakie samochody najczęściej trafiają do lakierników?
Aż 12% sprawdzonych w ubiegłym roku pod kątem historii pojazdu samochodów o brązowym kolorze karoserii miało na swoim koncie co najmniej jedną szkodę. W Europie jest zaledwie 2% zarejestrowanych samochodów w tym kolorze.
Podobny udział, na poziomie 2%, w ogóle samochodów na Starym Kontynencie ma kolor perłowy, który, według danych autoDNA, na rynku wtórnym wiąże się ze stosunkowo niewielkim ryzykiem zakupu samochodu po naprawach blacharsko-lakierniczych.
Z kolei kolory biały, srebrny czy czerwony, na które najczęściej decydują się klienci flotowi, notuje średnie ryzyko szkody.
Warto wspomnieć, że według raportu Axalta, potentata na rynku lakierów samochodowych, biały jest drugim co do co do popularności kolorem w Europie. W tym kolorze polakierowanych jest aż 23% aut poruszających się po europejskich drogach. Największą popularnością cieszy się kolor szary, aż 25% samochodów zarejestrowanych w Europie jest w tym kolorze.
Samochody w tych kolorach najczęściej notują szkody, według opracowania własnego autoDNA:
Źródło danych: autoDNA, opracowanie własne
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: